Wednesday, February 27, 2013

Phone aku Hilang!!...

Assalamualaikum & Salam SEjahtera

tensionn!!!!..first time dalam hidup aku, aku leh hilang phone..rasa kosong giler hidup x de phone kat tangan..ekpun selama ni phone selalu ada kat tangan aku..kali ni cam kucar kacir sikit..

tel buruk cam tu pun ada orang berkenan ker??..kesian kat aku weiii..kalau lah ada orang yang ambik, terjumpe or nampak2 tel aku tu..plzzz lah kasi balik..x nak kasi phone pun..kasi no phone aku tu jadilah..aku sayang giler nombor tu..dah bertahun abad dah setia ngan aku..

memang boleh je mintak sim cad baru kat celcom central, tapi mana sama wei ngan  sim yang lama tu..dah lah segala isi nombor penting ada kat dalam tu..bukan nombor penting aku je..nombor penting balak aku pun ada sekali...sebab tu sayang betul kat sim cad tu

entah apa malang nasib ku hari ni, tel aku sudah hilang...puas sudah kena beleber kat cik abang aku. apa nak buat benda dah nak jadi..

esok sape nak kejutkan aku bangun..ahhhhggg sudahhh...cam ner ni..selama ni harap alarm phone tu je..cam ner ni..nak ganti phone baru, duit x ramai g..memang aku dapat rebet phone 200 tu..

ok...mood ari ni memang sedihhhh....

sekian..

S.U.A.R.A.h.a.t.iAKU
i.e.h.a.h.Farihah
27/ FEBUARY/2013/PSZ


Segmen Blogwalking oleh Eraz Fadli

Assalamualaikum & salam sejahtera


jom join...TEKANSINI

SEKIAN.




Monday, February 25, 2013

time TO work :uda tamPoi

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Awal  8pagi dah gerak p kat TAMPOi..dengar briefing bagai kat bilik kecik n sempit ni..doh lah yang datang ari ni ramai jugak.yang bagi briefing pun ok..x lah sampai tahap kebosanan terlampau..cakap pasal keselamatan kat tempat keje.."safety first" tu yang selalu aku duk dengar penceramah tu cakap.
bukan main khuyuk lagi peserta ari ni dgr briefing sal GMP & HACCP ..siap ada ujian bagai lagi..nasib baik aku lepas ujian tu..kalau x,  x merasalah aku nak berkhidmat dalam ni kot even cukup untuk sebulan je..hehe
makin lama rasa cam boring bagai..ingat habis awal..tengah hari dah leh balik...tapi kul 5ptg jugak dibebaskan..sempat ambik pic dalam duk tunggu penceramah lain bagi taklimat..
nampak semua orang dah letih bagai kan..yo lah..sehari duk tadah telinga..tapi semua input yang dorang bagi kat sini memang berguna and penting untuk terus maju dan selamat di kraff food ni..

sekian..

Sunday, February 24, 2013

PErsinggaHAN : sTulang Laut

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

menyinggah sini lepas usha keje part time..xpe xdok pantai pun cam kat ganu. kawasan ni cukup tenangkan hati jugak..lepak2 sini sambil bual kosong..kalu x dok transport korang leh je datang ngan bus awam..bersepah kat bandar JB tu.. 
sini panas sikit time kul 3-4 ptg tu..tapi ke petang dah kurang panas..sesuai untuk riadah petang2..lepak2 tengok kapal...mood sukanye..kalau hari2 aku hidup x de masalah and  x fikir study yang selalu beratkan otak aku nih..
kawan aku bersama ngan ABCnya..singgah beli kat kedai area2 sini je..mewah ngan color pinkkk + ais krim + kacang...dari sini korang dah leh nampak singapore..cuma dipisahkan ngan laut tu je..
part yang aku kurang senang sikit sebab ABC ni banyak kacang merah hok besor2..harga dia RM3 hinggit semangkut tu..tapi puas hati sebab dia banyak tambah ngan banyak bahan lagi kat dalam tu..
x dapat p pantai pun..sini pun jadi lah..asyik tengok burung2 hitam tu terbang sana sini..ramai pulak tu..hal keje dah sentle..tggu isnin nanti untuk interview je...kalau x de masalah dah boleh terus keje..

sekian..

STULANG L.A.U.T
Feb 2013

tolong UBah Perangai tu!!!!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

pechhhhh yoooo..happy weeked geng...mood boring ning...kalu tahun lepas aku punye rumate..kali ni aku sorang2 je kat bilik..sedihhhh...x de geng kongsi citer lewat malam..xde orang dah teman aku tidor...dah lah aku penakut cikit..comfirm salah satu lampu bilik aku x padam every nite nanti...

ok..cakap sal peragai dah...kecian kat cik abg hemsem x berapa nak kacak aku tu..dah berbuih ,mulut dia tegur, nasihat aku suh ubah perangai..teruk sangat dah kot perangai aku skrg ni..huhuhu...sory2...aku bukan x leh nak ubah perangai tuuu..tapi jgan uji kesabaran aku lebey2 ..ye lah..kalau kita ngaduh cikit je..aku naik api lah..mulalah kuar sikap kurang ajor tu..langsung x hormat dah kau..kuar macam2 dari mulut aku ni..kau jugak yang terasa..huhu aku EGOKAH????...

hahaha..lagi2 dia cakap.."ni ker bakal isteri abg, jangan kurang ajor sangat..hormat abg x leh ker?."  ayoo yooo...mamat ni betul2 srius ker nak kawin ngan aku..aku rasa cam x berapa sesuai je lagi jadi bini org..

apa2 pun thank bangat kat dia sebab cukup sabar ngan perangai & kerenah aku..lagi aku marah, lagi dia buat lembut ngan aku..tapi x tahan cemburu dia kuat sangat...tapi orang cakap cemburu tu tnda sayang and dia x nak kehilangan kita..what everlah..

ok daa...

sekian..


s.u.a.r.a.h.a.t.i.a.k.u  i.e.h.a.h.farihah
24 FEBRUARY 2012/PSZ


2013-Formula 1

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

menular kat CS lepas balik keje..time ni ada promosi formula 1.. dapat tengok kete lumba depan mata babe..lagi tambah ngan awek litar cun..ramai gileerrr org time ni...

cabaran Formula 1 akan belangsung pada 22-24 march 2013 kat Kuala Lumpur kalau x silap lah..moh lah p  KL kalau korang minat F1 ni..aku x berapa minat..so, aku x nak pergi.

kalau korang nak tengok calendar dia..meh lawat SINI......



ok..dah puas posing ngan kete F1..tawas cs pulak..sape yang kaki jalan cam aku memang x rasa penat kalau duk menular kat dalam Mall ni berjam-jam pun..betul x??..

ok sekian dulu..x tau nak citer apa lagi..kali ni tengok gambar je lebih ye..

sekian.



Thursday, February 21, 2013

cuti raya cina di KELANTAN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

hai lain macam je bila berjauhan dengan orang-orang tersayang sana...terasa kosong pulak hari2 ku di Johor ni...nak balik Ganu!!!

dah2 taching2 ...fokus2 ngan dunia baru kat sini lak..

citer sikit sal cuti raya cina hari tu...rezeki aku dapat p lagik Kelantan ngan MIE and family angkat aku..tolak x silap aku kul 2pg dari Kemaman and sampai Kota Bharu dalam 9 pg gitu..time ni aku tolak dulu ngan Mie coz family angkat aku ada keje lagik kena sentle kt kemaman, so dorang gerak lewat sikit.
sampai stesen bus kota Bharu..awal pagi lagi time tu..Mie cakap, nak balik umah kak emy pun cam awal lagi..so, plan jalan2 area bus tu sampai kebosanan melanda..entah mimpi apa.,Mie ajak p jalan Rantau Panjang..aku apa lagik..follow je lah..lagipun dah lama x jejak sana..then singgah umah ibu Mie kat sana terus.
ni sempadan nak masuk Rantau Panjang..Mie cakap belakang banggunan tu dah masuk Thailand..Golok pun dekat dari sini..patutlah aku tengok sini bayak betul kenderaan plat no Thailand..upernya sebelah je Thailand..
sampai Rantau Panjang, pusing2 area pekan rantau panjang ni..barang2 sini murah2..rambang mata korang..patutlah warga tua kat kampung aku nung x lepas peluang kalau ada trip p Kelantan..mesti berpusu-pusu nak join, sebab barang2 sini memang murah and berbaloi-baloi puas hati..sini pun kebanyakan barang from Golok jugak kot..and kawasan ni kan kawasan Bebas Cukai..
dalam setengah jam duk melewar sekitar situ..dah lah panas wei...SHaroL pun sampai..Sharol tu adik Mie lah..bawak p umah ibu Mie kat kampung nape x tau..aku x ingat nama..ore panggil kampung kaje..Kajang..kajing..what everlah..janji sampai umah bakal mak mentua aku..(kalau ada jodohlah)...x sabornya nak rehat..letih habis doh tubuh ni dok lah x cukup tidor..hehe
ingat nak balik hari je..ambik kau..kena still jugak semalam sana sebab ada BEKWAH..orang kampung aku cakap buat kenduri lah...kebetulan pulak tu..tapi ok lah sini, orang2 dia baik2..walaupun aku rasa segan jugak sebab baru nak kenal orang sini..tapi buat biasa2 je Mie cakap..Lama2 ok lah..

lepas sehari bermalam di Rantau Panjang..gerak ke kota bharu pulak..puas habis kota Bharu lah musing..main pulak ngan orang2 puan ni wehi jalan..ikut kak ngan kak Amy ronda kota Bharu..singgah macam2 tempat borong..yang paling best kali gi Pasar Borong Wakah Che Yeh..ramai betul orang..sesak habis jalan area tu..MUrah2  murah tu je dengar peniaga situ tepik duk jual barang2..memang murah pun harga barangan sini banding ngan tempat lain kat kita.

x dapat ambik gambar banyak2 kali ni, sebab kamera kehabisan bateri..rugi2..hahahahaha..

ok lah..ada umur, ada rezeki..insyaallah sampai lagi kat Kelantan ni..3 day yang cukup bermakna buat aku..

sekian


diconteng baik oleh I.E.H.A.H.FARIHAH
21/FEBUARY/2013



Monday, February 4, 2013

Detik yang Berlalu!!

Assalamualaikum & Salam sejahtera

tiap detik berlalu begitu saja.tanpa aku sedar yang detik2 itu tidak akan kembali semula dalam hidup aku..sukarnya untuk aku lepaskan kenangan silam itu..sukarnya untuk aku lepaskan perkara lalu..sukarnya untuk aku lalui hari2 mendatang tanpa bayangan lalu yang aku sendiri  x tau sampai bila terus menghukum aku.


perit untuk aku lalui saat dan ketika itu, mungkin lagi perit untuk aku lupakan semua tu..tapi selagi aku x lupakan.selagi  aku x buang  semua tu jauh dari hidup aku..selagi itu aku x mampu untuk gapai indahnya hidup bersama orang yang aku cintai..

egokah aku, hukum orang yang sentiasa berharap satu kebaikan untuk masa depan kami..hipokritkah aku bila aku banyak membawa cerita cinta kami dalam api kebencian aku sendiri..tapi kau yang buat aku jadi cam ni.!!!!
Ya Allah aku buntu untuk terima takdir ini..berilah aku petunjuk untuk memilih yang terbaik untuk aku, dia dan masa depan kami..


sekian.




Saturday, February 2, 2013

Taman Rekreasi Tasik Puteri, bukit besi ,Dungun,TRG.

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

hai readers..criter semalam..ok sebelum tu..aku nak ucapkan thank you banyak2 kat u ols  sekalian yang wist besday aku semalam..x kesah ah kat Facebook or HP gua okai..buat Mie jugak yang awal2 pg lagi dah kejutkan aku ngan besday ni.

jalan2 ke Dungun..singgah umah rakan kenalan kat Durian Mas then merayak ke Taman Rekreasi Tasik Puteri, Bukit Besi.sebelum tu singgah beli lemang dulu kat kijal..banyak gerai jual lemang kat sini ..pilih je mana berkenan..
dari pintu gerbang ke TRTP ni jauh benor masuk kedalam..memang cantik dan besar giless Tasik kat sini..lagi besar dari Tasik Kenyir kot.
terdapat jugak tempat untuk bermandi manda tau..cantik ..sesuai untuk kanak2 dan orang dewasa tau..

tasik ni menjadi tarikan orang2 dungun tau..time aku sampai ramai orang, lagi2 kaki2 motor duk lepak kat tepi tasik...family yang datang beriadah pun ramai.


siap berlatar belakangkan air terjun lagi...meh datang sini..x rugi kalau nak beriadah petang2 sini..kat sini jugak terdapat kemudahan cam cafe, tandas, bilik persalinan and macam2 lagi...memang puas hati..
Aiman ni nak mandi..tapi takut air..apa citer??..penakut jugak budak ni..anak bapak tau..sian bapak dia duk layan kerenah dia ni..macam mana pun terpaksa jugak tunaikan permintaan hero sorang ni..
kat sini jugak terdapat kelab Golf buat yang kaki golf..

okai...petang sangat dah baru gerak balik..penat bukan main kot..apa pun enjoy ngan trip ni..maybe next time aku akan jejak sini lagi..insyaallah...


sekian.


Friday, February 1, 2013

Welcome February!!!-2013

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Februari 2013...x sedar dah masuk bulan kedua tahun 2013..kejap je masa lo ning kan..apa plan ari ni korang..jom ikut aku merayak nak???..kemana????...jap g aku tanye Mie ok..mana dia nak bawa aku jalan2 ari ni...

sekian.