Tuesday, July 30, 2013

harapan

Assalamualaikum & Salam SEjahtera
masihkah ada senyum untuk hari esok..hidup kena happy walaupun jiwa memberontak..yang ptg apa yang pahit kita hadapi biarr kita sendiri yang selami..yang happy jom kongsi..cool hidup..bahagia tetap ada one day nanti.rite..

dah nak sampai penghujung bulan julai..hope semuanya baik2 je..

sekian.

Monday, July 29, 2013

seRAbuk Molek NGan Org X Paham BAhase

Assalamualaikum & Salam SEjahtera

 Molek2 aku nak g makan kt mung..boleh mung wak hilang selera aku..memang mung x pikir perasaan org lah..mung pikir diri mung je..serabuk aku ngan mung ning.

perangai memang x leh nak ejas doh ker gane tau..tension molek..kot ye pun mung sakit pale ker jantung ker dok guna mung nak lepas ke aku..aku  pun ada perasaan jugak..jangan sbb aku ning duk tempat mung.mung leh buat suka hati.

memang aku bekok molek ngan mung..aku x care hal mung wak gape g mung nak pujuk aku..aku bukan makan dipujuk..keras pale mung keras pale lagi aku..mung nak aku hormat mung ke ngan cara gini mung layan aku..buat aku kenal mane setan mane manusia.

###mapuhmungahnakterasapun###

Thursday, July 25, 2013

job mengejut.

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

dpat job mengejut jap..  x pasal2 jadi designer meto..x dok asas gape pun tiba2  boley teciptanya Logo baru group..u can see one day nanti gabungan  kepala Soya, mak jim. mie  and me..

one day maybe group ni boleh berkembang cam group2 lain kan...

sory dear blogger..aku jarang update sekarang, but kalu ada masa comfirm aku update..buat follower nanti ada masa aku follow balik..nak bW memang aku  sempat buat masa ning..tapi aku tetap usha blog2 korang nanti..




Sunday, July 21, 2013

seLAMAT bErbuKA POse.

Assalamualaikum & Salam SEJahtera

ALhamdulillah..selamt berbuka pose at MAJLis BErbuka PUasa surau Haji ABdul RAhman Lbong

one day yang semakk..p

Assalamualaikum & Salam SEJahtera

Duk dekat je..tapi rasa cam jauh pulak..hari2 ngaduh je..bosann lor..entah apa yang dia pikir sal aku sekarang.aku x curang pun dia cakap aku
curang..lpas tu nak marah-marah aku..

jumpe pun kejap2 je..msg pun kdg2 je..dia cakap aku dah berubah..ye ker..aku pun x perasan ye ker aku dah berubah..kdg2 memang aku sengaja.cari pasal ngan dia..bukan sebab apa..aku tension..dia susah nak paham aku..

yang aku lemas sangat dia kuat mengongkong ..semua yang aku buat mesti dalam perhatian dia..dah lah kuat mengongkong ..banyak xtvt sosial aku yang biasa aku buat selama ni dah kena sekat..sedih woo..


aku tau lah dia take care sal aku..tapi kdg2 selalu buat aku naik rimas..semua benda aku buat x kene x boleh..senang aku cakap terlampau cemburu...tension wei ngan org cam ning..


malas citer banyak..mood aku ari ni memang kelautt..serabutt pun ada..sampai kdg2 aku rasa nak blahh je dari sini.

sekian.

Saturday, July 20, 2013

shoping lah korang dulu.

Assalamualaikum & SAlam SEjahtera.

with baby Amar ngan chah..happy weeked semua..apa plan korang ari ning..agak2 ramai yang ambil kesempatan p borong baju raya kan.almaklumlah raya kan nak dekat.

so..happy  berpose and happy bershoping geng..jangan boros2 dan yang penting jangan membazir .

sekian.

Tuesday, July 16, 2013

done buka pose

Assalamualaikum & salam SEjahtera
Alhamdulilah. Rezeki berbuka ari ning..tapi jujur cakap rindunya nak balik buka kat umah.rindu ngan masakan mak kita..sob sob sob..

hari2  aku bukak sama member je kat tpat keje..pose ke 5 .  syukur aku masih bernafas lagik..dan rezeki bulan pose jugak..baru dpt msg from pusat zakat utm yang mengatakan dorang dah sentelkan segala hutang aku ngan utm..alhamdulillah.

sekian

x tau nak royak gape

ASsalamualaikum & Salam SEjahtera

Dan orang yang paling hebat adalah orang yang mampu merelakan kisah silamnya ,memaafkan orang yang pernah sakitinya dengan ikhlas. Allah itu mengetahui apa yang berada di langit dan di bumi . Pastinya ada hikmah di sebalik semua ini. Maafkan lah dia, insyaAllah akan rasa tenang dan kisah lama itu jadikan ia sebagai kisah yang berlalu. Kita buka lembaran baru dan kini adalah yang tabah dan kuat semangat

Saturday, July 13, 2013

macam2 hal

Assalamualaikum &Salam SEjahtera
-
Entahlah 2 tiga hari ni cam2 hal berlaku..aku pun dah naik rimas dah..selama ni xde pulak aku rasa cam tu.lepas kes member kena rasuk ari tu.semalam budak bilik buat hal lagi..memamg tension ah..x leh nak tidor mana..gantuk siutt..bulan pose mana ada hantu kan...ahggg..malas nak pikir..keje pun xdok mood.

sekian
.

Thursday, July 11, 2013

WORDLESS Wednesday !! WELDING KAK JA & WAN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

sekitar majlis perkahwinan cousin aku hujung bulan lepas, sekarang baru dapat publish entry ning..sory dear semua..memang aku sibuk ngan keje sekarang..balik pun penat , so, memang malas bebenor lah nak bukak leptop..

with sepupu sepapa, anak beranak lake ..time ning lah dapat jumpe sedara sedara..nanti tunggu raya pulak lah leh jumpe...kalau x , semua bz ngan hal masing2.. hok atas tu ADAM ngan ADIF.. mek Aleeya ngan mek MIRA..sek2 wehi gambar nak wak gane..take a picture lah..
gotong royong sebelum majlis..gotong royong ni dua or  tiga  ari sebelum majlis .kalu lambat2 takut dok dan lok..biasa nye orang kampung ning wehi buat gotong royong ramai2..pakat mari buat keje lake..ramai hok mari tolong, cepatlah keje siap and ramai jugak hok bergosik ngan jadi wartawan x berbayar, citer macam2 hal kesoh kejadian dalam kehidupan harian mereka.
last pic..senang main gabung je 2 or 3 keping gambar.. kalu x wak gini banyak ngat lok kena upload gambar dalam ning kan..huk3..apa apa pun Tahniah Buat KAK JA ngan  WAN.. hope kekal sampai hujung nyawa, dapat anak ramai2..hik2

sekian.

blEr xdE kEjE..

Assalammualaikum & Salam sejahtera                  

ginilah gaye dunia keje..ngok ngekk...lambat g nak tggu buka pose lambat lagi nak balik..mok eh bosan nak mapus wasean..

ecah ada keje part time baru..tapi dok ingat nak tanye dia dpt bayaran bape..haha..tok se ah alu keje tu...

second pose..x tau nak buka nape..ada cadangan dok ari ning geng.korang buka nape erk..se u next entry..

sekian.

Wednesday, July 10, 2013

menu berbuka first pose

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


yummmy.... x tau nak buka nape..puas musing bazar ramadhan doh, last2 jumpe lah benda alah ning..mahal pun x pe ah janji puas boh..NASI KUKUS AYAM BEREMPAH-RM6.50

kak aku kat kampung  lagi ah wak jeles kat aku ngan menu best siut..gane ngat duk kampung ..lagi2 comfirm mak aku masak manu kegemaran anak2 dia kan..rindu ngat nak balik umah..nak wak gane kekangan kerja ngan masa je..kalu dekat, tiap minggu aku balik..

ORAIT...sebab aku off day ari ning, rajin lah aku nak update..next entry aku cuti and ada masa okai..miss uol's semua..sory  x dapat blogwalking lama2..mana sempat je..


sekian.


First POSE!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hai blogger's.. firstly aku nak ucapkan selamat berpose kat semua yang beragama islam, especially kat yang berpose lah..yang  x pose tu x tau lah deng nak cakap..malas ker or memang x nak pose..sendiri jawablah..

besor2  x pose..malu lah kawan..anak sedara aku pun dah  start belajor berpose..x kan korang  x leh kot, lain ah girl yang memang  x leh nak pose sebab ABC (Allah Bagi Cuti)

okai..see good luck for Aleeya..hope mampu bertahan sampai berbuka walaupun cubaan besor  from adik dia.. mana x tergugat kalau si adik selamber je makan depan kakak dia..mesti budak tu cakap, umi lapor..hehe..sabar jelah Aleeya..

Rindu jugak nak berbuka pose ngan family kat kampung..selamat berpose lake deh..

sekian.