Assalamualaikum & Salam Sejahtera
aku nak elak cam mane pun tetap jadi jugak..tapi xpe pengalaman..just untuk diri sendiri...
aku x sangka sbb aku orang nak susahkan diri..for what??..aku x reti jaga diri k cam ner..5 year aku kat JB..hidup lagi kott..sah ker Kmn yang dah selalu aku jejak ning...oppptt...abg aku datang sini dari Klang, aku tahu tujuan dia nak ambik anak2 sedara sepupu or what everlah aku x pasti status apa nak bawak p sana..then kebetulan jumpe aku kat sini..comfirm haru jadinya bila mak saudara aku masuk campur..
silap aku ker bila aku x contart mak saudara aku yang aku ada kat Kmn ning..cam sini tempat dia ..kena mintak izin dulu ..plss lah..cukup mak and family aku je yang tahu..selama ning pun kat sini jugak biasa aku cari rezeki..x de pun aku nak mintak tolong dorang..then aku x tahu dorang hasut or cakap apa kat abg aku sampai abg aku cari aku and jumpe aku kat sini..yap dia x lah kasar sangat ngan aku
just tanye and terus tanye..
boleh dorang cakap aku ning dah teruk kat sini..nak bebas, nak enjoy je...and soalan yang selalu aku dengar " knp aku jadi cam ning??"" jadi apa pun aku x tahu..aku rasa hidup aku cam biasa je..xde pulak nak timbul problem kat sape2..terutama kat family aku..so, apa yang dorang kecoh sangat sal aku..sbb selama ni aku x pernah harapkan apa2 dari dorang, x pernah nak campur urusan dorang and x pernah ggu kehidupan dorang, kenapa dorang nak susahkan diri take care sal aku skrg sedangkan selama ning aku hidup berdikari sendiri tanpa dorang melainkan dapat restu mak bapak aku...
abg aku yang x pernah care sal aku bertahun boleh sibukkan diri skrg ambik tahu sal aku..marah2 aku sbb aku ada kat sini...x salah pun dia nak nasihat aku, tgur aku tapi x perlu nak hentam aku , x tahu hal sbnar pls jgan sibuk..aku x tahu apa dah mak saudara kau abg burukkan sal aku..buat orang lain risau sal aku...aku sendiri xnak susahkan orang lain, kau sibuk nak tambah ..aku tahu kita adik beradik, then dorang saudara2 aku..tapi apa salah aku sampai nak burukkan aku....aku duk sini x pernah nak susahkan korang pun..
aku tahu jaga diri aku..selagi kau x dgr aku buat benda buruk, jatuhkan maruah keluarga or conteng arang kat mak bapak aku...tolong jangan hukum aku..aku masih sedar and tahu apa aku buat....pasal aku kuar ngan jantan tu pun..x perlu kau nak pikir buruk sangat..jantan tu pun bukan orang lain TUNANG aku..x lama dah pun aku nak nikah ngan dia...kau duk jauh apa kau tahu perkara berlaku kat sini..jangan sebab selama ning aku x pernah ada hubungan ngan jantan..kau ingat sekali aku kuar p minum ngan jantan kau dah nak tuduh aku layan jantan..ikut jantan, main jantan...tolonglah aku x bodoh sangat lah...
sbb korang semua , plan aku dah berubah..atas nasihat kakak ngan mak aku, terpakse cepatkan Nikah sbb tak nak dengar fitnah orang lagi..x nak keadaan bertambah teruk and yang penting x nak dengar orang cakap mak bapak aku x reti nak kawal, jaga anak..ok..aku berserah je..hope dengan pernikahan aku yang x sampai lagi sebulan tu boleh tutup mulut korang2 semua..
* mulut periuk boleh lagi tutup..mulut manusia , dah meninggal baru senyap kot..
sekian.
Wednesday, November 27, 2013
Thursday, November 21, 2013
outing || happykan hidup
Assalamualaikum & Salam Sejahtera
lepas 2 hari bercuti aku.. macam yang mana dah tahu, aku balik Kampung jap, mujur dapat cuti kau..so, sakanlah aku cuti kali ning... sampai umah dah nak masuk tengah hari kot..ok lah daripada sampai malam kan..aku singgah umah my sister aku jap sebelum balik umah mak aku..
tujuan aku balik pun berSEBAB, first sebab kakak aku nak aku jadi camerawomen tuk majlis Anak saudara aku yang dah tamat pra Sekolah..insyaallah tahun depan dah masuk tahun 1 dah dak Aleeya..and satu gi sbb aku nak buat UJian Saringan HIV..ye lah, mana boleh buat kat area aku keje sekarang..x lepas wei..dalam surat from Pejabat Agama tu nak kawasan berhampiran ngan Pengantin.. pangantin kau.. x lama dah nak jadi wife orang dah upernye aku ning...he3..cam x caye je..
ok..then ptg tu jugak aku p buat Ujian Saringan HIV tu kat klinik Kerajaan..klinik lain x dilayan ok..ingat sikit je dia ambik darah sekali satu botol kecik wei..berapa bulan x tahu aku leh dapatkan darah banyak tu..banyak ah member2 cakap ciput je hujung jari sekali kau, jarum besar kot duk susuk kat lengan aku yang dah halus ning..optometik boleh Nampak bengkak ngan Lebam biru..dia ambik banyak tu coz nak hantar makmal tuk ujian Talasimia sekali..tu yang misi bertugas tu jelaskan kat aku..
tapi ok lah, semua selamat..dah aku pun Bebas Hiv..
motif gambar ning saje je..lama x berpic ngan geng..so, sekali keluar xde keje lain lah..ambik pic je kat pot2 menarik hati..
lepas 2 hari bercuti aku.. macam yang mana dah tahu, aku balik Kampung jap, mujur dapat cuti kau..so, sakanlah aku cuti kali ning... sampai umah dah nak masuk tengah hari kot..ok lah daripada sampai malam kan..aku singgah umah my sister aku jap sebelum balik umah mak aku..
tujuan aku balik pun berSEBAB, first sebab kakak aku nak aku jadi camerawomen tuk majlis Anak saudara aku yang dah tamat pra Sekolah..insyaallah tahun depan dah masuk tahun 1 dah dak Aleeya..and satu gi sbb aku nak buat UJian Saringan HIV..ye lah, mana boleh buat kat area aku keje sekarang..x lepas wei..dalam surat from Pejabat Agama tu nak kawasan berhampiran ngan Pengantin.. pangantin kau.. x lama dah nak jadi wife orang dah upernye aku ning...he3..cam x caye je..
ok..then ptg tu jugak aku p buat Ujian Saringan HIV tu kat klinik Kerajaan..klinik lain x dilayan ok..ingat sikit je dia ambik darah sekali satu botol kecik wei..berapa bulan x tahu aku leh dapatkan darah banyak tu..banyak ah member2 cakap ciput je hujung jari sekali kau, jarum besar kot duk susuk kat lengan aku yang dah halus ning..optometik boleh Nampak bengkak ngan Lebam biru..dia ambik banyak tu coz nak hantar makmal tuk ujian Talasimia sekali..tu yang misi bertugas tu jelaskan kat aku..
tapi ok lah, semua selamat..dah aku pun Bebas Hiv..
motif gambar ning saje je..lama x berpic ngan geng..so, sekali keluar xde keje lain lah..ambik pic je kat pot2 menarik hati..
kat kedai kerongsang ..jumpe cincin besar ning..ambik gambar je.. belinye tidak..
Nampak x muka happy...peluang cuti kena abdikan betul2...nanti bila time keje x ah rasa nak enjoy sangat..
with friend Ecahz and Ema
sekian.
Wednesday, November 20, 2013
Tuesday, November 19, 2013
Adam Tunjuk Macho
Assalamualaikum & Salam Sejahtera
just saje2 nak buat entry baru..so, aku upload je gambar anak buah aku ni a.k.a ADAM ILHAAM..aku rapat ngan Adam sikit berbanding ngan kakak dia Aleeya coz Aleeya rapat ngan chek De dia a.k.a Adik perempuan aku lah..
sebab tu kat phone aku or leptop aku banyak gambar Adam daripada Aleeya..si Kakak dont' be Jeless weii... huk2..
ning sempat lagi Adam ning pOSIng jap sebelum gi majlis Graduasi kakak dia..awal pagi lagi lagi time ning tu yang Nampak gelap sikit..
peach yooo..
ning cover peach lah tu.
ok, Adam bawak motor,dorang2 ning lambat lah...opptt salah disisi Jalanraya wei..bagi budak bawah umur bawak motor tanpa lessen lagi..x pasal kena saman kau nanti..
helmet dah tutup kepala dah..memang sukar nak bawak motor..berat ngan helmet je..x pakai kan bahaya lak..nanti pak cik polis leh saman jugak..
ok lah, x nak pakai helmet..dalam kampong je kan mana polis ada..brom bromm brommm..
tadaa...muka sememek..bukan dah sampai wei..Umi dia marah lah tu..ada hati nak bawak motor, kecik2 dah nak jadi mat REMpit.. Bertuah kau erk..
ok..tu je..
sekian.
Monday, November 18, 2013
dinner || Burger daging telur benjo.
Assalamualaikum & Salam Sejahtera
makan burger tengah malam orang cakap gemuk..ye ker??..sesetengah orang je kot..xpe lah aku yang kurus ning boleh lah tambah isi sikit..huhuhu..
2 malam dah makan benda alah ning..lapor punye pasal..tengah malam pun sanggup kuar cari makanan ..yang jumpe burger coz dia bukak tiap2 malam..memang beratur lah customer dia tiap-tiap malam walau pun bukak bawah payung besar satu je..ni mesti burger dia best kan..nak2 yang buat Nye pulak sek2 awek..biasa anak teruna, bapak orang yang jual burger..kat sini semua ppuan yang buat..
ok..jom makan...
nite..
Saturday, November 16, 2013
MajLis Graduasi Aleeya
Assalamualaikum & Salam Sejahtera
lama blog x ber update , sangat2 x ambik port sal blog coz balik keje, letih ..then mood memang malas nak bukak leptop..padahal banyak sangat benda aku nak post kat blog aku ning sebagai ingatan or kenangan pada masa depan..fist nak share sal majlis penuh makna anak buah aku ning. ALEEYA IMTIYAAZ.. cam majlis akhir tahun cam gitu..
INTIFAL PASTI
13/11/2013
ni serba sedikit aturcara majlis pagi tu..x silap aku pukul 1 tengah hari baru selesai..akak aku ator Aleeya kat sekolah PASTI coz kat sini banyak ilmu agama yang kanak2 baru nak membesar ning boleh belajar.kat pra sekolah lain pun aku rasa sama je..atas pilihan ibu bapak tu sendiri nak hantar anak2 dia belajar kat masa time2 awal permbelajaran ning...satu g sebab sekolah dia sebelah umah je..x jadi masalah nak hantar or ambik Aleeya dari sekolah..
ni bukan no ekor ker no umah tau..ning no bertuah..sampai sana ahli jawatan kuasa dah edar no bertuah ning ikut kg masing2 sbb majlis ning untuk satu dun kuala berang..yang paling best dua2 no ning memang bertuah.. dapat hadiah lagi walaupun x tinggi nilai harganye...tapi tetap puas hati..
For Aleeya.. x sangka pulak, budak nakal ning dapat anugerah Akhlak Terbaik..terbaik sangat kot dalam kelas..tapi dari citer umi dia, dia yang paling degil..what everlah..penilaian teacher masing2..
with sijil yang dia dapat...
Tahun depan dah masuk tahun 1..hope terus success dalam study..
good luck dear..
sekian.
Wednesday, October 23, 2013
Detik Menuju Bahgia || WORDLESS Wednesday,
Assalamualaikum & Salam Sejahtera
At Rumah Nana..Majlis Nana a.k.a Merisik Nana
16/10/ 2013
ME, Nana, AIN
Selamat Merisik Nana.. We all's tggu majlis Bertunang vs Kahwin...x sabar ning nak makan Nasik minyak Nana weh...tggu ke Ain lambat lagi katenye..he3..hope Nana bahgia ngan pasangan pilihannya..
sekian.
Tuesday, October 22, 2013
Malam Yang MeMBOSANKAN!!
Assalamualaikum & Salam Sejahtera
kau tengok jam skrg dah kul bape??..asal lah mata aku ning susah sangat nak lelap malam ning.. tengah hujan2 cm ni lah orang syok tidor kan..tapi aku still berjaga lagi..x dapat tido wei..x tau nape..maybe banyak sangat benda yang serabut dalam kepala aku ning kot..
sad..member semua dah tido..sunyi je rasa... dah lah x de orang teman lagi bosann wei..harap ke Mie..kelauttt...tido dah ..aku jugak sumbak molek sorang..on fb pun bosan, asyik on off je sejak tadi..apa lah..set bukak blog, mai idea nak merapu malam ning..bosannn sangat...
sungguh aku bosan malam ning..BOSAN BOSAN BOSAN
p/s : piker cm ner nak sentle surat nikah cepat2..malas susahkan diri ulang alik balik kg..
Wednesday, October 16, 2013
AIDILADHA & akHIrnya Aku TunanG dIA
Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Salam Aidiladha hari ke dua..sory lambat wish sbb x online..jujurnye lama jugak aku x jengah blog aku kan..indunye nak baca entry2 korang..set ni ada masa..aku online jap..sory x dapat nak BW lama2 coz ada keje..
banyak x dapat daging kurban..huhuhu..mesti best kan duk kat kampung..hari2 lauk mesti berasaskan daging..yang paling best buat BBQ daging..syokkknye...ok..selamat hari raya aidiladha korang..ampun maa kalu bahasa dan penulisan aku ada yang terguris hati korang..harap2 x ah..huk2..
and the new story..
hari ni aku dah jadi tunang dia..selamat dah ngan merisik & bertunang..so, waiting tuk jadi wife orang pulak..maybe bulan January tahun depan..insyaallah.
sekian..
Saturday, October 5, 2013
Duo Giveaway By Amirah Azman and Safiena '
Assalammualaikum dan salam sejahtera
Kasih Lestari Abadi | Dylla Dalila | Cik Ekin | Amirah | Siti Nur Atiqah | Aisyah | Aishah Fauzi | Nuraihan | Raihana | Hathirah |
Tarikh Penting
- Mula Giveaway : 15 September 2013
- Tamat Giveaway : 15 Oktober 2013 (Hari Raya Haji)
- Pengumuman Pemenang : 19/20 Oktober 2013
Saturday, September 28, 2013
Friday, September 27, 2013
lovING in JB.
Assalamualaikum & Salam Sejahtera
memory 2008.. sebulan aku di JB lepas tinggalkan kenangan kat KEmaman and Tinggalkan Friends dan jugak MaMat ning sorang..yang x putus asa nak ngorat aku..sampai ke JB kau dia cari aku..First Time jugak MIE datang JB sbb nak ajak aku couple..mean nak serius ngan aku...teruk dah dia ..sampai ke JB dia carik aku..tapi time tu jugak aku tarik balik niat hati aku nak cari mamat2 rambut pacak kat bumi Johor ning..hahahaha..x jadik kau sebab nampak muka dia yang serius semacam je tu..so, aku on couple ngan dia sampai sekarang. dah 6 tahun lebey..
haha..cam cinta Monyek lak..budak2 sekolah..kecik lagi ning..aku suka bila tengok dia senyum..suweett...bila aku marah2 dia..dia selalu senyum je..tu yang buat aku langsung x melarat nak marah2 ngan dia..tapi bila angin dia x ok..memang baran jugak..i know him now....
Danga Bay...indu beb nak datang sini balik..tapi maybe skrg dah banyak yang berubah kan...pegi JB ari tu pun x sempat nak singgah sini coz kekangan masa sgt..
hope dia Tetap Jdi Milik Aku sampai hujung nyawa..amin..
Saturday, September 21, 2013
Mini September Birthday GA'
Segmen Simple & Mudah
Pekan BudaYa || MALam Yang MembOsankan
Assalamualaikum & Salam Sejahtera
mEmang ramai orang lah coz baru perasmian..ngan ada hiburan sikit2...x jauh beza pun ngan tahun2 sudah..even yang sama jer..karnival jualan pun bersepah..aku g kejap je..balik awal coz bosan ngan mood tengah begang ngan Mie..memang nuudddy sangat lah..
kanival ning berlangsung 3 ari x silap aku dari 19-21...so, sape2 orang sekitar kemaman yang belum pegi lagi..cepat2 lah pegi..ari ning dah ari last dah..nanti rugi lak borong kat espo orang cakap..
see u next entry deh.. xde modal nak leter panjang,,
sekian.
Wednesday, September 18, 2013
B.O.S.A.N
Assalamualaikum & Salam Sejahtera
serius aku bosan sangat ..i time nak balik x sampai 1 jam lagi aku rasa cam setegah bulan..ning pun kes aku keje sorang2 je..biasa aku duk ngan member aku..ari ning dia kena buat keje out show..so,tinggallah aku sorang2 kat sini
memang sumbak molek lah..esokx tahu camner lah..still sorang jugak kot coz lama ngat member aku kena buat keje tu..apapun still good luck for her..aku doakan yang terbaik tu kau geng..
hari ning pun sibuk duk layan citer je kat youtube and LAYAN BENDA ALAH NING..
OK SEKIAN DULU..
bye.





























