Monday, April 30, 2018

H.I.D.U.P

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

good luck utk korang yg tengah berusaha untuk move on tu. .aku dah rasa macam mana payahnya moveon. .cuma satu je nk pesan macam mana jahat pun kita cuba dekatkan diri dengan Allah. .insyallah. .lama2 boleh. .aku makan masa 8bulan untuk cuba move on,makan masa 2 tahun lebih untuk betul2 moveon. ..😅😅 good luck korang "you can do it"!

Makin kau lari dari kenangan ..makin ia datang menghimpit kau..amat amat sukar untuk kau lupakan semua tu..perit pedih tu yang kau rasa saat getir melupakan sesuatu yang pernah hadir dalam hidup kau..

Tapi susah macam mane pun..sakit teruk manepun..kau tetap jugak kena hadap...tuhan tu maha adil..

Mungkin lepas ni ada lagi terbaik untuk diri kau...dan jugak hidup kau..


 SEkiAn

 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Monday, April 23, 2018

JODOH

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Jodoh tu sesuatu yang tak  dijangka..macam rama rama makin kita kejar..makin jauh dia lari..bila kita x kejar makin rapat dia datang..

Kalau hari ni kau boleh buang sisa sisa cinta yang menyakitkan..tu dah kira baik pada kau..sebab lepas ni kau dah bersedia terima cinta baru yang mungkin lagi membahagiakan kau..sape tau kan ??

Melepaskan sesuatu yang memang dah terang terang sukar untuk jadi milik kita..lebih baik daripada mengharapkan  sesuatu yang bukan hak kita..allah yang atur segalanya...

Bila bila kau rasa kecewa ..marah ..benci ngan someone..kau ingat Allah..jahil macam mane pun kita jangan sesekali kau lupakan allah sebab xde yang lain kau boleh yakin  percaya   dan kau boleh mohon pertolongan..

Dulu kau sukar melepaskan dia yang hadir dalam hidup kau..puas kau merayu..berharap supaya dia still dengan kau..hati kau sakit sangat saat tu..tapi bila kau dah mula bosan kau dah give up untuk mempertahankan sesuatu yang menyakitkan..kau sendiri yang memilih untuk menjauh .
kau dah x pikir pasal dia dah..kau dah boleh lupakan dia sikit sikit sebab kau dah x nak hati kau terus di sakiti lagi dan lagi..

Berubah untuk kebaikan ada baiknya kan..



 SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Friday, April 20, 2018

Game over plss..

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Sakit mmg sakit. Tpi aku harus kuat....ada sebab kenapa allah temukan kita ngan seseorang dan allah nak kita kenal sampai tahap tu je..mungkin ada sebabnye..allah lagi tahu apa yang terbaik untuk kita kan..

Aku hilang dia..tapi aku ada kawan kawan yang terus sokong aku..aku x rugi apa apa pun tanpe dia..sbb aku rasa ...dia ngan aku memang xde jodoh..

Aku cuba sedaya upaya aku untuk lupakan semua kenangan kita..semua kisah cerita kita..moga ada yang lebih baik dari mu untuk aku lepas ni..amin..

Bukan aku cakap mu jahat..tapi aku rasa...aku silap sebab rapat ngan mu sebelum ni sampai buat aku sukar untuk buang mu dari hidup aku..aku mintak maaf..aku x kuat untuk teruskan hubungan kita...ada baik kita tamatkan game ni kat sini je..


Aku harap mu bahagia tanpa aku...


 SEkiAn
|| CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Thursday, April 19, 2018

FIRST AID WOTKPLACE Part 2

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Semalam aku update pasal Firsday FiRST AID WOTKPLACE ..ni kira sambungan dia dari hop semalam..

Kursus dia 2 hari tau.

Sebelum class kita selfie dulu..doh memang tabiat suka ambik gambar kan..xdop gambar xdop lah cerita.hihi

Ari ni class best lagi dari semalam..siap ada video bagai lagi..dah macam duk lam panggung je..

Just share photo masa tengah practikal.








Then sebelum tamat kursus..kitaorang ada exam tau..

Soalan dia total dalam bahasa orang putih..kau rasa???.. tawakal je lah..
Serius x rugi pun dapat join kursus ni..banyak ilmu aku dapat..dari aku x tau apa apa pasal FIRST AID atau bahasa melayu dia pertolongan cemas..banyak benda aku dapat belajar..
Bukan setakat dapat ilmu..dapat makan free siap dapat sijil lagi..mana nak dapat semua ni kalau x join kursus ni..

Aku dah ada..korang x nak ker??...

 SEkiAn
|| CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

ZIROooo

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


kadang kadang aku keliru ngan hidup aku..betul lah kan hidup ni ada macam macam watak..kita ni cuma pelakon je atas dunia ni...

Just jadi diri sendiri..tu je aku rasa baik..

Ketika kita mula berhenti mengejar apa yang bukan milik kita..insyaallah allah akan temukan kita dengan yang lagi baik untuk diri kita...

Move on ngan kenangan lalu..



 SEkiAn

 CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Wednesday, April 18, 2018

FIRST AID WOTKPLACE-CPR || Firstday

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
 Hari ni hadir kursus pertolongan cemas atau bahasa orang putih dia first aid..belajar pasal CPR

 Buku nak kena study..madam rohana cakap esop ada exam..lama doh x dengar kuliah dalam bilik ber acon...siap sedialah ngan exam esop..hihi

 Just fokus ngan apa yang di ajar insyaalah semua boleh buat and hari hari kursus ni berjalan ngan lancar dan habis ngan jayanya.

Pic traning..






Firsday dah lepas..esop ada sehari lagi..hope semua berjalan ngan lancar and dapat jawab exam ngan jayanya tomorrow..


 SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Friday, April 13, 2018

Kahwin cik de shaqeel || with my hero

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Just up photo ngan my hero kt pelamin orang je..

Pelamin anganku dah lama musnah dah..hahaha.

Contrat to my sister..selamat pengantin baru.







 SEkiAn

 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Kahwin cik de shaqeel || akad nikah

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Majlis akad nikah..buat kat surau..maybe dlm pukul 10 pgi.



Selamat doh jdi bini orang dia..jannah vs amer

Lepas majlis akad nikah..terus je ngator pengatin laki kt umah aku..sekali harung  je orang kate 







Selamat pengantin baru raja sehari
Jannah vs amer.

 SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH


Thursday, April 12, 2018

Kahwin cik de shaqeel || malam khatam al quran

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Sebelum majlis besar keesopkannya..mak aku buat majlis tahlil and mahjlis khatam al quran dulu malam ni.
Jemput orang orang surau je..penuh satu umah..lepas majlis ni ada makan makan untuk yang hadir malam ni.

Pengantin esop..selamat berbahagia.

Next..just share photo kanak kanak riang ni..mujur x runtuh pelamin ngan ragam dorang.but aku happy tengop dorang..

Biar gambar je berbicara.






Done untuk malam ni.



 SEkiAn || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH