Followers

Friday, July 2, 2021

Terjebak bisnes online

Assalamualaikum & Salam Sejahtera 

Genap sebulan aku berkecimpung dalam dunia bisnes online..yes..aKu try...aku memang tak de apa- apa pengalaman pun dalam dunia bisnes online ni..yang ada cuma bisnes biasa face to face dengan kawan-kawan  je..

Sebab PKP ni..memang banyak masa kat umah.. bosan..Yes..tak tau nak buat apa..and aku ambik langkah ni nak manfaatkan masa yang ada tu..

Kali ni aku try pergi satu langkah lagi..Thank u mentor yang banyak ajar aku pasal postage produk..pasal nak buat marketing..pasal nak copywriting entry bagi orang suka nak baca post kita..

Aku mula dengan FaithFleur produk.. Produk penjagaan rambut..sebab mentor aku tu pun bisnes ni..so One by one aku follow dia punye cara,step dan semua lah sampai aku dah boleh guna sistem nak order barang untuk custemor..
Dalam FaithFleur ni..aku memang tak pakai modal pun..nak jadi keluarga Faith Fleur pun tak susah mane pun..just kita kena pandai ambik peluang...pandai buat marketing je..

Yang bestnya..aku tak perlu simpan stok..tak perlu nak susah-susah  pi postage kat custemor..just click-clink ..semua dah ada kat sistem and HQ yang uruskan..

NAK SET PENJAGAAN RAMBUT BOLEH CARI AKU OKAY..
Wsap 01120920595


Next HKT.
Aku terjebak Ngan produk ni sebab aku dengar banyak sangat keluhan daripada kawan - kawan aku yang dah gemok..besar..duduk rumah asyik tido makan je..mane nye tak besar..and aku sendiri pun aku rasa dah besar sikit walaupun tak melampau..

Masa aku godek2 FB tu..aku jumpa lah One member lama aku ni..duk jual ubat ni..aku tengok macam menarik je..lagipun produk tengah viral kot sekarang..why not aKu try...boleh jugak tolong kawan-kawan  aku yang nk kurus balik..

So ,aku start ambik stock .Tak banyak pun..tapi serius laku keras..tak sampai seminggu stock aKu habis..and kena restock BaliK tau.. jujur sangat happy wei bila brg yg kita jual tu laku keras..s.a.l.e pun boleh tahan.

NAK KURUS BOLEH CARI AKU OKAY..
Wsap 01120920595


And last Tudung Fareha.


Perempuan bertudung comfirm suka tudung yang tengah viral kan..semua nk tukar design baru..u know...
 
Ni tambahan jelah daripada produk bisnes online yang aku buat tu..tapi alhamdulillah..sambutan dia meriah..

NAK TUDUNG FAREHA BOLEH CARI AKU OKAY..
Wsap 01120920595

Thanks member- member yang support aku ,family aku and mentor yang banyak tunjuk ajar kat aku..tak lupa jugak buat custemor tersayang..

Love u all😍

 SEkiAn
|| CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Friday, March 12, 2021

Try wastern DSobrie

Assalamualaikum & Salam Sejahtera 

PLan asal nak pi makan kat ComBi Grill ..tapi tutup pulak hari ni...ComBi Gril memang port paling best nak santai and makan .. wastern dia pawor kot..memang febret aku and anak anak buah..mahal kat sini pun puah hati wei...tu sebab aku selalu makan wastern kat ComBi Grill...

Ok sebab kan tutup...try kat kedai lain pulak..kesian pulak kat anak anak ni kalu balik je coz aku dah janji nak makan chicken chop ari ni...so lepas bincang Ngan saing aku yang join aku sekali petang ni..kami pi try DSobrie Wastern & seafood...


Berlima je petang ni..kat sini banyak menu menu yang special..yang set pun ada..

Antara menu yang ada kt sini..korang boleh pilih je..ni yang wastern...yang seafood pun ada..


Tapi bagi  aku lah... chicken chop dia aku bagi 60% je kesedapan dia...kiranya memang tak leh nak lawan selera Chiken chop kat ComBi...anak anak pun cakap macam ni...ok..ni first time and last time kita mai sini ok...tapi Chiken chop je ok...aku tak kate menu lain tak sedap ok..semua atas selera dan citarasa memasang..

Harga dia berpatutan ok..sebab tu kat sini aku tengop pengunjung tak putus.

Menu baru kat sini..ais Milo kepal...yang boleh free lagi untuk anak anak kecil tau..

So jangan segan datang sini..area Kuala Berang..dekat jambatan kg Gaung..

SekiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH



Monday, March 1, 2021

First day school 2021

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Yee...anak mak dah besar....sedar tak sedar dah masuk sekolah rendah..dah 7 tahun hero mak ni...serius macam tak percaya je...dia dah darjah 1...

Ari ni firstday school lepas pKp ..asyik tangguh je sekolah sebelum ni sebab cik covid19 kan...teruja betul lah anak anak bila dah start sekolah balik..Dorang mesti rindu sangat nak sekolah ..nak jumpe kawan kawan kan..
Ok... firstday...very nice anak mak...semangat  dia lain macam nak pi sekolah...memang tak de langsung drama pelik pelik pagi ni..dari bangun tidur sampai  time nak pi sekolah..happy je dia.
Bye ...anak Mok...Mok pulak yang berdebar anak nak masuk sekolah...yelah boleh lepas anak kat pintu pagar je...lain semua cikgu yang uruskan...sebab cik covid19 kan...kena patuhi SOP ...moga anak Mok baik baik je kat sekolah..

Love u more cyunk, 😘



 SEkiAn 
|| CoreTan Dari 
J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Friday, May 29, 2020

Happy Besday KakaK..13 Tahun

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Celebration besday anak buah..
Ni je yang mampu family buat untuk kakak Aleeya...anak saudara sulong!..

Dah 13 tahun...kejap je masa ..dah besar dah pun..
 Kek order je..tapi puas hati..rasa dia okay lah..berbaloi dengan harga dia..

Jemput anak anak beranak je mai makan makan..kan PM dah cakap tak leh kumpul ramai_ ramai..so limit 20 orang je yang hadir malam ni..



Ni special give daripada aku aka Mok Saudara buat anak buah..hope kakak happy lah...



SeLaMat Hari Lahir Aleeya Imtiyaaz...semoga kakak jadi anak yang Solehah,berjaya dunia akhirat ,murah rezeki dan bahagia sentiasa with family tersayang..

Love u .



SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Monday, May 25, 2020

Seconds day Eid Mubarak

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Seconds syawal...

Sejarah aidilfitri 2020...tiada salam dalaman..tiada ziarah menziarahi..tiada kunjung mengunjung...raya kali ni still kat umah masing masing je..

Tapi raya tetap on..okay...baju raya tetap kena sarung..haha...

Ok..seLamat Hari Raya..
PkpB 2020

Stay save
Stay home
Covid19..










Just save photo je...raya kat umah je..


SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Sunday, May 24, 2020

Eid Mubarak 2020.

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

SeLmat Hari Raya.

Raya PkPB..

Terasa lain sangat bila raya tahun ni dalam musim pKpB..semoga kita semua dilindungi daripada wabak covid19...semoga raya kita kali ni raya yang meninggal kan sejarah yang bermakna buat kite semua..

Kita jaga kita.

Stay at home
Tahun ni tema navy blue..tapi tak dapat nak beraya sekali ramai ramai macam last year sebab ada adik beradik yang tak dapat balik kampung tahun ni..so tinggal yang kat kampung jelah yang dapat beraya bersama.
Menu pagi rata..mee hoom, sate,nasi impit ,kuah kacang, rendang, lemang, tapai dan kuih kuih raya..



Save photos pagi raya..tak banyak pun tahun ni coz duk umah saje..Makan makan je kat umah..

SeLamat Hari Raya semua

Tahun depan insyaallah kite dapat berkumpul dan beraya sama sama..

SEkiAn
|| CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Saturday, May 23, 2020

Aktiviti Malam Raya 2020

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Esop raya..

preparation Eid Mubarak untuk pagi esop. Selain tapai lemang rendang dan kuih kuih raya...sate ayam pun ada sekali..

Malam ni kijenye ..bakar sate lah..esop pagi memang tak de masa dah nak buat semua ni..sate ayam febrate aku dan keluarga..tempah ngan oner femous sate ayam..''Pok Mat sate'..
Sedap dan puas hati makan sate dia..dah lah besar besar tiap cucuk.


Semua ni watak sampingan je..haha..belum siap masak dah makan dulu..

Selamat Hari Raya.

SEkiAn
|| CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

29ramadan

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

SaLam Ramadhan..

Esop dah raya..yeaa

Menu wajib ada di pagi raya..tapai dan lemang..kalau tak da tak rasa macam beraya lah..

Walaupun raya tahun ni tak macam tahun tahun sebelum ni..tapi raya tetap raya..kita just doa kan yang baik baik je semoga covid19 bebas daripada negara kite ni..

Tapai pulut daun getah..preper ni before 2 Hari sebelum raya..sebab dia kena peram dulu bagi masak..bila dah masak ..memang manis leting rasanya..
Lemang ni kena preper sari sebelum raya..kira hari pose last sebab esop dah raya..tak banyak pun buat tahun ni..sebab tak de ziarah ziarah tahun ni..tahun ni raya kat umah je..makan untuk orang orang umah je..

Ok..sedar tak sedar..dah nak penghujung puasa dah..sekejap je masa berlalu kan..

Apa pun..seLamat Hari Raya..


SEkiAn
|| CoreTan Dari
 J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Friday, May 15, 2020

Savings + MEi 2020

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Alhamdulillah..dah selamat sampai kat tangan..firstime beli online..nampak je kecik tapi harga dia boleh tahan lah.. sekarang kan harga  emas  mahal..so tak yah nak bersungut sangat lah..haha

Insyaallah kalau ada rezeki lebih..boleh tambah koleksi lain lagi... simpanan untuk masa depan orang cakap..



SEkiAn
|| CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH