Followers

Showing posts with label PasTi As-Sakinah. Show all posts
Showing posts with label PasTi As-Sakinah. Show all posts

Thursday, April 9, 2020

Belajar dari rumah.pkp

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


 Cuti sekolah pun ada homework tau..yelah sekolah dah lama tutup kan sebab covid19 ni..sejak cuti sekolah bulan Mac ari tu lagi terus sambung sampai ke hari ni..dah sebulan kot cuti sekolah..but bagi cikgu cikgu yang care pasal pembelajaran pelajar pelajar dia macam macam dorang cuma sampaikan ilmu untuk anak murid Dorang even tak de depan mata pun sebab PKP.
 Belajar dari rumah pun jadi...sekarang bukan alasan untuk tak mau belajar kan..pakai telepon pun ok..kan kerajaan dah bagi subsidi internet percuma kat  semua Line internet..and Yang terbaru ada saluran pembelajaran dari rumah live kat tv OKEY tau..
 Ni pun tak terkecuali my hero aku.. pra sekolah pun dah start belajar dari umah weh..yelah cuti sekolah lama wei..tak tau bila sekolah akan dibuka balik..Menteri pendidikan pun dah show kan sekolah akan dibuka kalau kes covid19 ni angka 0...ermmm tak taulah bila tu kan.
 
Yes!!.keselamatan lagi penting kan..so ibu bapa kenalah pandai pandai take away kat umah supaya pelajaran anak anak tak terabai...main main jugak..cuti cuti jugak..tapi belajar Jagan lupa..

Done!!..homework dia untuk 2 minggu ni..
First 1: pelajar kena perkenalkan diri macam


       Nama
Saya tinggal di
Umur saya
Nama cikgu saya
SAYA SAYANG CIKGU.
Ibu bapa kena rakam video and kena send kat group wassap kelas.

Second 2: pelajar kena baca hafazan ikut tajuk yang cikgu dah bagi..macam Shaqeel kena baca 
Surah AL Fatihah
Surah AL Falaq

And tugasan seterusnya.. dia kena buat poster berkaitan covid19 .


Semua tugasan yang diberi ni kena post kat group wssp kelas tau..nanti cikgu akan tegop dan nilai kot.

So..good luck semua anak anak..beCareful semua..selamat belajar..



SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Wednesday, April 8, 2020

Lukis poster covid19..

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Good morning.. citer Malam tadi.

Next kerja sekolah musim pKp..sekarang ni budak budak belajar Ngan phone je..apa apa info or segala tugasan daripada cikgu semua ikut wassap je.. canggih kan budak budak belajar zaman sekarang..
Tugasan kali ni ialah..melukis poster berkaitan covid19 ..wabak virus yang kita tengah lawan sekarang ni..so.. alhamdulillah dia bagi respon baik bila Mok Suh main lukis lukis malam ni..and lagi bagi dia nak buat kije sekolah ni bila sepupu dia sama sama nak tunjuk skill buat poster ni ...
Ni hasil from mat AqeeL..simple je..aku bantu dia sikit sikit. .yelah dah mereget cakap tak pandai buat..tak tau warna apa..aduhhh...memang dia ni kalau Mok ada sekali memang manja lebih...and hasil lukisan ni aku dah post kat group wsp kelas dia..
Yang ni hasil kreativiti kakak leeya dia..not bad lah..dah boleh masuk pertandingan melukis poster dah ni bahagian kanak kanak..

Done kul 10.30mlm..lewat dah tu..siap je terus masuk tido...

Good job boy & girl..



SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Wednesday, January 1, 2020

First day school 2020

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

 Sesi kedua sekolah mat aqeel..setahun dah lepas..tinggal setahun lagi UTK habiskan sesi pra persekolahan dia..

Alhamdulillah last year aku bangga sangat ngan pencapaian dia..dia dapat tamat kan sekolah dia dengan jaya dan keputusan exam last year pun terbaik..

Tahun 2020 Ning pun still kat Pasti as Sakinah..done daftar untuk sesi tahun Ning..dia pun dah semangat nak sekolah.
 Petang sesi balut buku dia..berpeluh jugak Mok nak siapkan balut buku dia..bapak ah banyak..

Bereh bahagian buku..siap tampal stkel nama lagi.

Hope dia belajar rajin rajin..dpt fokus dlm kelas..dan berjaya dlm pelajaran dia.

SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Sunday, December 8, 2019

Trip KeLantan 2019

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Troback trip KeLantan baru ning..trip ning anjuran AJK Pasti As Sakinah..rombongan ibu dan anak anak pasti..

1:  First place_ KereTa Api Tanah Merah

Stesen kereta API Tanah Merah..firstime aku sampai sini and firstime aku Naik tren..haha..

Rasa keterujaan tu Ada..and anak anak pun assisted semacam je..












2- Perusahaan Serunding & dodoL wan sabariah
   
Tempat untuk shopping dodol..Kat sini harga dodoL lebih murah sikit berbanding ngan tempat lain.

Sedap dodoL dia..sangat puas hati borong Kat sini.






3- rantau panjang.

Tempat wajib singgah Dan wajib shopping bila datang KeLantan..

Datang sini dah tengah Hari..so lepas solat terus jalan area sekitar..shopping Mana yang berkenan..



Last place sebelum balik ialah Aeon MaLL Kota bharu.

Jalan jalan dalam Aeon maLL..
Cuci mata je..Layan kenoh ngan anak- anak.














Then isi perut anak anak..







Before  balik..
Save pic ..
Buat kenangan Masa depan.



Trip bersama..
Pasti as sakinah

SEkiAn|| CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH