Followers

Showing posts with label MoViE. Show all posts
Showing posts with label MoViE. Show all posts

Tuesday, September 3, 2013

LAYAN KL gAngsTer 2

Assalamualaikum & Salam SEjahtera


boleh tahan sedap jugak citer KL Gangster 2 ning....patutlah orang cakap akan pecah panggung...sebelum panggung pecah citer ning dah menular dulu..apa kes...sian pulak kat pengarah nye kan....x sampai hati asalnye aku nak layan citer ning...ingat nak tggu gempak kat panggung nanti...tapi nak wak cam ner dah ada depan mata aku lihat aje...

so, korang2 yang x tengok lagi...boleh lah usha sikit kat mana audio yang tayangkan ok...

sekian.


Friday, August 23, 2013

citer seRam

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

sape suka nengok citer seram..mean kat sini citer yang berkaitan ngan hantu, pembunuhan or jin apa2 jelah yang buat korang x lena tidor kalu sorang2...uhgghhh..

hahaha..aku nak tengok citer hantu, tapi aku takut...bila orang ajak aku tengok citer hantu, ok aku layan tapi aku tengok sambil tutup muka..mak kau..baik x yah tengok klu cam tu kan..huk3..ambik kau langsung kena tengur ngan member...


ptg ning buat2 berani lah, layan citer hantu..tajuk dia histeria..ala korang comfirm dah tengok kan..citer lama kan..tapi sekerat je x habis..dah member aku tu nak balik awal, x kan nak tinggal aku tengok citer hantu sorang2..memang x ah.. aku kan penakut..huk3.

salam petang..

sekian.

Saturday, May 25, 2013

Button Badge: i Love Blogging from dyshashahhir

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

one day kat umah..x de apa yang menarik pun hari ning, santai  je depan leptop Layan citer N.A.K.I.T.A.. then layan 2 orang anak buah aku Adam & Aleeya main..

tengok syokk layan citer tu..my mom aku bagi lah sampul surat ning  (dah bukak pun) ...and dia cakap dah lama sampai , tuk apa?...comfirm mak aku x  tau sal benda alah ning semua kan..then, aku xplan lah..
tadaa...From dyshasahhir.blogspot.com.....mean kat sini, hadiah untuk aku dah sampai..cantik kan Button Badge and Sticker tu..thank sangat kat dysha..

* rezeki bulan ning jugak, aku ada  menang lagi 2 segment or giveaway from bloggers..alhamdulillah...*

sekian.

Saturday, December 29, 2012

W.E.E.K.E.N.D : Layan Budak Pailang

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Salam hujung minggu korang..oh yee...apa xtvt korang ari ni???..yang x tau buat apa tu..moh ikut aku p library buat yang tengah rakus study untuk Final Exam tu..hihihi.. kalau x nak study pun online sini bapak laju gileer kot..coz tu aku suka lepak sini..

orait..sebelum study..cuci mata ngan citer baru aku download ni dulu..hahahaha...gelak jahat..apa nak jadi lah ni..dah gian layan movie sudahhh..xpe2..petang2 study banyak2 cepat letih +  ngantuk..so, ni ubat dia hehe..bagi aku lah..korang aku x tau cam ner..

sape dah tengok citer ni ( BUDAK PAILANG) ..aku tau lah citer ni dah lama kuar kan..tapi tengok tajuk pun buat aku serius x sabar nak tengok..aku kalau bab citer gangter, kongsi, aksi-aksi ni boleh  lagi lah layann..

Budak Pailang, sebuah filem remaja aksi yang memaparkan realiti kehidupan budak budak Pailang. Perkataan PAILANG di sini membawa kepada cerita BADRUL (Aeril Zafrel) yang merupakan seorang samseng, jahat, dan suka membuli.


Mangsa yang paling mereka suka kenakan adalah RODI (Nizam) yang nerdy dan lemah. Namun, Rodi yang sudah tidak tahan dibuli telah mengupah geng Budak Nakal untuk memukul Badrul dan kawan kawannya. Geng Budak Nakal terserempak dengan Badrul yang sedang mengorat SHE (Wawa Zainal) dan mula membelasah Badrul. Badrul cedera teruk kerana cuba melindungi She

Bermula daripada kejadian tersebut, She dan Badrul mula menjalinkan hubungan cinta. Dirumah, Badrul lebih bersikap mendiamkan diri dan membiarkan apa sahaja yang dibebelkan oleh maknya, ESAH tanpa sebarang reaksi. Dek kerana sudah tidak tahan hidup dalam kemiskinan, Badrul mula melibatkan diri dalam dunia dadah dan menjadi anak buah kepada ALEX (Zul Handy Black), seorang pengedar dadah yang terkenal. 

Kehidupan Badrul berubah menjadi senang lenang dan kaya. Sehinggalah Badrul kematian seseorang yang sangat disayanginya. Badrul mula sedar diri dan mahu berubah namun banyak halangan yang menghalangnya.

ok..kalau korang nak dowload citer ni leh terjah SINI..


sekian.

Friday, May 4, 2012

Narnia 3


Ok..dah tengok NARNIA 1  dan  NARNIA 2..next , Narnia 3 pulak..Narnia 2 dan Narnia 3 ni aku tengok hari yang sama..terus sambung je lepas finish tengok Narnia 2 tu sbb time tu aku bosan sangat kat bilik xde buat apa., so aku layan je citer ni..


The chronicles of Narnia =the voyage of the dawn treader.

SINOPSIS:Narnia 3 


Narnia The Voyage of the Dawn Treader mengisahkan tentang Lucy dan Edmund becuti di rumah sepupunya  Eustace Clarence. Mereka kembali ke negeri Narnia setelah gambar lukisan kapal yang berada di kamar Lucy tiba- tiba hidup. Mereka terjatuh di sebuah samudera dan diselamatkan oleh seorang pedagang (Dawn Treader).


Setelah selamat, Lucy dan Edmund bertemu dengan kawan lama mereka iaitu  Raja Caspian (dulunya masih pangeran) yang bersama mereka mencari tujuh Raja yang hilang di Narnia seperti apa yang pernah mereka janjikan dengan Aslan. Selain itu mereka juga mendatangi Burnt Island, Deathwater Island, The Duffer’s Island dan Pulau dimana mimpi menjadi kenyataan.
 

 Pulau terakhir itu membuat mimpi buruk menjadi kenyataan dan tidak pernah mereka lihat sebelumnya, tetapi disitulah mereka akan menemukan salah satu raja Narnia yang hilang.

Pada akhirnya, Lucy, Edmund, Eustace dan Reepicheep berlabuh dengan perahu kecil menyeberangi lautan bunga sampai mereka mencapai sebuah dinding yang berupa air terjun yang menjulang hingga ke angkasa.

 

Reepicheep mendaki air terjun tersebut dan ia tak pernah melihat Narnia lagi. Edmund, Eustace, dan Lucy berjalan terus hingga mencapai suatu pulau dimana terdapat sebuah lampu lilin disana.


 
Lampu lilin tersebut membawa mereka kepada Aslan yang mengatakan bahawa Edmund dan Lucy tidak akan kembali ke Narnia lagi. Mereka harus belajar bagaimana menjadi diri mereka sendiri didunia mereka yang sebenarnya, selanjutnya Aslan menhantar mereka pulang ke dunia nyata.

Sekian sudah kisahnya Narnia.


NARNIA 2

Dah tengok Narnia 1..jom tengok Narnia 2 plak…bagi aku lah..Narnia 2 ni lagi-lagi best dari Narnia 1. Narnia 1 best je..huhu… Masih dengan watak yang sama iaitu peter, susan, Edmund dan lucy..serta tambahan watak Price Caspian.

The Chronicles of Narnia: Prince Caspian




Sinopsis :

Sudah 1300 Tahun untuk Narnia, semua berubah termasuk Kerajaan Miraz iaitu  Telmarines bercampur di Narnia. Di London,  empat keluarga Pevensie akan menaiki kereta api menuju ke  Sekolah mereka. Lalu terowongnya  lenyap dan terbentuklah gerbang menuju Narnia.

Di Narnia empat bersaudara itu menemukan Paravel yang dulu adalah istana mereka berempat. Mereka berempat berjumpe dengan Tikus Reepicheep,Nikabrik dan Trumpkin. Kemudian  mereka bertemu pula  dengan Prince Caspian . mereka bergabung dengan Prince Caspian untuk membebaskan Narnia dan memberi mereka Negara sendiri..

Selepas mengetahui keadaan dan masalah yang di hadapi oleh Narnia mereka mengunakan 5 ekor burung untuk merobohkan istana miraz, rancangan mereka  berjaya  lalu mereka meneruskan  perjalanan ke aslan.. Sampai di Aslan  mereka di kejutkan  oleh The White Witch dan 2 burung Nasar . 


 
Prince Caspian ada rancangan tersendiri  ,Lucy Mencari Aslan, Susan dan Trumpkin berdiri di atas Genteng Aslan, dan Peter serta Edmund melawan Miraz. Miraz mati, Telemarine bersedia untuk berperang dengan Narnians selepas kematian raja mereka akibat daripada perkhianatan yang dilakukan oleh pembantu raja mereka sendiri. 



 Sebahagian dari Telemarine meninggal  dalam peperangan itu dan atas bantuan aslan yang  merobohkan jambatan yang dinaiki oleh Telemarines . Ternyata  aslan masih hidup. Dan dengan rasminya  pevensies sebagai raja dan ratu narnia. Tetapi  di beri tanggungjawab kepada Prince Caspian kerana mereka berempat perlu kembali ke London..

Mereka kembali ke waktu asal mereka sebelum ke zaman Narnia iaitu menunggu kereta api menuju ke sekolah.



Thursday, May 3, 2012

Narnia 1

Aku x pernah pun terpikir nak tengok cerita animasi, triler bagai gini..x pernah layan pun sebelum ni citer2 cam ni...ari tu masa semester break ,boyfren aku cakap dia nak tengok citer Narnia..dia cakap citer tu best..ada part2 lagi..so, cakap kt dia, try lah tengok kt youTube.. 

Asyik dia duk layan citer Narnia ngan kawan dia…aku pun tumpang sekaki..upernya best jugak citer ni..walaupun cam zaman purba je..x puas hati tengok kt youtube yang sekat-sekat, download satu2 part tu punyalah lambat..aku decide nak beli DVD dia.. 3 DVD Narnia kt tangan aku sekarang..jom layan citer..dari Narnia 1 , Narnia 2 dan Narnia 3 

Sinopsis sal NARNIA 1


Cerita ini dimulai pada tahun  1940 selepasPerang Dunia 2 , ketika empat bersaudara-PETERSUSANEDMUND , dan lucy,yang tinggal di sebuah rumah kampung.
 Semasa mereka berempat tengah bemain dalam rumah tesebut , Lucy melihat ke dalam sebuah almari  dan menemukan sebuah pintu ke dunia magis bernama Narnia. Di sana ia bertemu dengan seorang aun  bernama  MR TUMNUS . yang mengundang dia untuk minum teh di rumahnya.

 Setelah kembali ke dunia asal ,lucy menceritakan semua yang berlaku kepada  saudaranya .. tetapi mereka tidak percaya ceritanya tentang Narnia. Edmund memasuki almari  pakaian dan bertemu dengan Penyihir Putih, yang bebuat baik dan menawarkan dia magis  Turkish delight  yang ada padanya . ini  mendorong dia untuk membawa saudara-saudaranya kepadanya di Narnia, dengan janji bahwa ia akan berkuasa atas mereka. Edmund kembali dengan Lucy ke rumah Profesor, setelah bertemu di Narnia. Tapi setelah kembali kepada Peter dan Susan: ia mempercayai cerita  Lucy bahawa Narnia ada di balik almari.


Akhirnya keempat anak-anak itu  memasuki Narnia bersama-sama sambil bersembunyi di almari pakaian. Mereka bertemu Mr dan Bu Berang-berang, yang mengundang mereka untuk makan malam. Berang-berang menceritakan sebuah cerita  bahwa kekuasaan penyihir akan jatuh ketika dua anak ADAM dan dua Putri HAWA mengisi empat singgasana di  Cair Paravel . Berang-berang memberitahu raja sejati Narnia, singa besar bernama ASLAN yang telah hilang  selama beberapa tahun .


Edmund menyelinap pergi ke White Witch. Pokeknya  diisi dengan patung batu . Berang-berang menyadari di mana Edmund telah pergi dan meninggalkan rumah mereka,  Saat mereka melakukan perjalanan, mereka melihat bahawa salju mencair, menunjukkan bahawa mantra Penyihir Putih telah menyerang .. Kunjungan oleh Bapa Natal menghalang hal ini berlaku . Bapak Natal memberi tiga anak dan hadiah-hadiah. Peter menerima pedang dan perisai, Susan anak panah dan panah , Lucy botol cairan penyembuhan ajaib..Anak-anak dan Beavers bertemu dengan Aslan dan pasukannya. Peter terlibat dalam pertempuran pertamanya, membunuh serigala yang mengancam Susan. 

Aslan menyuruh  Lucy dan Susan untuk naik di punggungnya saat ia bergegas ke istana penyihir. Di sana ia bernafas pada patung, mengembalikan mereka ke kehidupan. Peter dan Edmund memimpin pasukan Narnia dalam pertempuran melawan tentara Penyihir Putih tetapi kalah. Aslan tiba dengan patung-patung mantan sebagai bala bantuan. Kekalahan Narnia dan Aslan membunuh sang penyihir.


Anak-anak Pevensie diberi nama raja dan ratu Narnia: Raja Peter, Magnificent Ratu Susan yang lembut , Raja Edmund yang Adil dan Ratu Lucy Valiant. Beberapa tahun kemudian, menjadi  orang dewasa dan dipasang di atas kuda, 

Kemudian , Mereka melihat tiang lampu dan pergi ke arah itu. Hanya di luar tiang lampu, cabang menjadi mantel. Mereka  kembali dalam almari  pakaian dan kembali kepada tempat asal mereka semula. Mereka masuk kembali rumah Profesor.