Followers

Showing posts with label LOVE is C.I.N.TA. Show all posts
Showing posts with label LOVE is C.I.N.TA. Show all posts

Friday, February 9, 2018

Missing !!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
   
 
kalau aku boleh elak semua ni Dari dulu kan bagus..tapi kesungguhan dia terhadap aku buat aku lupa siapa dia siapa aku..aku x nak semua ni terus bersambung lagi jauh...

hari hari ada depan Mata aku..hari hari take msg aku..hari hari cakap ngan aku.. hari hari take care aku..cam mane aku nak buang semua ni cam tu je...

tapi aku sendiri kena tamatkan semua ni...buat x endah..buat x tahu...memang sampai saat aku yang rasa sakitnya kehilangan ..tapi semua ni akan baik baik aje kalau aku hentikan saat ni..kalau main ngan api lama lama makan diri...x kan aku nak pisang berbuah dua Kali...cukuplah derita yang aku tggung selama ni...

yap..biar aku kecewa saat ni.. daripada terus rasa kecewa ngan semua game ni...aku tau ..aku x harus terjebak lagi Dan x akan biarkan hati aku terus menangis lagi...yang ptg saat ni...follow up hidup macam biasa...

aku juga berhak pilih samada untuk bahagia atau derita...semua tu atas pilihan aku..

 SEkiAn
|| CoreTan Dari
 J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Thursday, December 28, 2017

Just give me smile

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Just give aku smile je...aku tau dia marah..aku tau dia terasa hati Dan aku tak marah pun dia cakap aku tipu dia..SBB APA yang berlaku semalam bukan atas kehendak aku pun

Aku x tau APA nak cakap..kadang kadang aku rasa aku nk menjauh je Dari dia..tp semakin aku menjauh..semakin dekat dia datang..

Aku takut klu aku teruskan ngan dia ..one day nanti aku yang banyak terluka. Memang dia nk hubungan ni kekal sampai bila bila..tpi pada aku..Ada baik kisah ngan dia ni just sebagai kawan rapat je.

I don't no what I thing?.


 SEkiAn
 || CoreTan Dari
 J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Friday, September 27, 2013

lovING in JB.

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

memory 2008.. sebulan aku di JB lepas tinggalkan kenangan kat KEmaman and Tinggalkan Friends dan jugak MaMat  ning sorang..yang x putus asa nak ngorat aku..sampai ke JB kau dia cari aku..First Time jugak MIE datang JB sbb nak ajak aku couple..mean nak serius ngan aku...teruk dah dia ..sampai ke JB dia carik aku..tapi time tu jugak aku tarik balik niat hati aku nak cari mamat2 rambut pacak kat bumi Johor ning..hahahaha..x jadik kau sebab nampak muka dia yang serius semacam je tu..so, aku on couple ngan dia sampai sekarang. dah 6 tahun lebey..


 haha..cam cinta Monyek lak..budak2 sekolah..kecik lagi ning..aku suka bila tengok dia senyum..suweett...bila aku marah2 dia..dia selalu senyum je..tu yang buat aku langsung x melarat nak marah2 ngan dia..tapi bila angin dia  x ok..memang baran jugak..i know him now....
Danga Bay...indu beb nak datang sini balik..tapi maybe skrg dah banyak yang berubah kan...pegi JB ari tu pun x sempat nak singgah sini coz kekangan masa sgt..

hope dia Tetap Jdi Milik Aku sampai hujung nyawa..amin..


Friday, September 13, 2013

Itu Yang PertAmA & X akan aKu Buat Lagi

Assalamualaikum &Salam Sejahtera

memang salah aku..ini kali pertama dan aku x akan buat lagi..yap..aku tahu macam mana rasanya hilang orang yang kita betul2 sayang.. macam yang kau cakap..susah hatinya kau bila x tahu  kat mana aku berada..bukan niat aku untuk susahkan kau..aku tahu mana pun aku pergi kau tetap akan cari untuk pastikan aku selamat..tapi satu je kau silap untuk  ajar aku untuk lebih setia, hormat kau.


kehulur kehilir kau cari aku..penat letih kau rasakan..tapi apa yang kau buat memang x mampu nak terima ngan maaf dari aku..tapi cukup untuk kau katakana kau x sanggup untuk kehilangan aku..aku mintak maaf ..betul2 mintak maaf aku x sangka kau macam orang gila dengan perangai gila aku.. sory sebab susahkan kau..memang niat aku nak ajar kau..sebab marah sangat ngan perangai kau 2 or 3 hari tu..tapi kalau kau mengerti kau tahu macam mana aku..orang lain mungkin susah nak paham aku..tapi aku yakin kau betul2 paham aku.




Kadang perempuan menangis bukan sbaB dia puTuz asa dengan hubungan itu Tpy sbaB dia penat jaga hati lelaki yg tak pernah memahami dia hingga hati dia sendiri yang terluka.


sekian.

Wednesday, May 15, 2013

10 TANDA² LELAKI SETIA

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



10 TANDA² LELAKI SETIA :

1. Dia Banyak Menasihati Kekasihnya Kerana Dia Amat Menyayangi Kekasihnya
2. Dia Berusaha Mengongkong Kebebasan Kekasihnya Kerana Perasaan Cemburunya Yang Meluap²
3. Dia Sentiasa Takut Kehilangan Kekasihnya
4. Dia Sentiasa Mengawasi Pergerakan Kekasihnya Kerana Dia Sentiasa Berasa Curiga
5. Dia tidak Suka Ada Lelaki Lain Rapat Dengan Kekasihnya
6. Dia Mudah Merasa Cemburu Dan Sensitif Apabila Kekasihnya Tidak Menumpukan Sepenuh Perhatian Kepadanya
7. Dia Akan Mengalabah Apabila Kekasihnya Berjauhan Daripadanya Terlalu Lama
8. Dia Tidak Akan Melayan Perempuan Lain Yang Tidak Ada Urusan Penting Dengannya
9. Dia Tidak Akan Berlaku Curang Kepada Kekasihnya Namun Jikalau Dia Berbuat Demikian Itu Bererti Hatinya Belum 100% Mencintai Anda
10. Bukan Semua Lelaki Sanggup Menitiskan Airmata Hanya Untuk Seorang Perempuan..



take note yer girl or ladies sekalian.. 

sekian.



Sunday, May 12, 2013

Rindu dia PULOK doh!!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Rindu cgtt kat Mie..baru 2 hari pisah cam lama pulak x jumpe..time jumpe kuat baloh..bila duk jauh rindu lok..oppttt sori lah darling, awek mung ning emotional banyak..kalu x baloh sari ngan mung, x soh kan..hahaha..tapi sweettt aku marah-marah,tengking2 mung..mung tetap senyum, sabor je..sbb tu aku sayang mung.. 
sebab perangai aku yang kurang ajor ni, dok pasal kena sepok mulut ngan mung..tapi thank sbb banyak bersabor ngan aku and thank atas segala nasihat and teguran yang diberikan hari2 untuk aku..aku tau aku bukan sempurna untuk mung sepenuhnya..tapi aku akan cuba jadi yang terbaik untuk mung..give me time okey..

maafkn abg syg..sumpah xdok niat pun sbnr nk mykiti syg..tp tlg ah abg nk syg blja hokmat je..abg sygkn syg sumpah xdok spe lgi dlm hti nie slain syg..apa pun jdi hti nie xkn ubh doh.,.abg ingin sme dgn syg slmanya..abg minta maaf syg sumnpah btl2 xdok niat...abg nk syg brubh pragai..insaallah abg pun akn brubh.syg leh jg  hbgn baik2 kan..maafkn abg syg .jg dri syg baik2..dan hrp syg milik abg,,dan syg kkl dgn abg dan xkn brubh hti..abg perlukn syg slmanya..syg sglanya pda abg..
(pandai pulak mung ator msg kt Fb aku ek).

aku x pernah salahkan mung , aku tau mung buat semua tu sebab nak ajor aku jadi molek..ak je yang x tau nak nilai keikhlasan mung..aku tau mu banyak jeles tengok aku layan jantan lain kan..hahaha..tapi aku bukan sungguh pun, x dok pun niat nak curang..aku just kawan2 je ngan deme tu..kalu mung x suka..okay..aku faham..lepas ni aku control perangai tu..

sekian.



Thursday, April 18, 2013

E.P.Y Anniversary || 5 tahun

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Epy Anniversary  ke-5.. 


''Keputusan yg kita buat akan mengubah jln cerita hidup kita..Walaupn kita bkn penulis cerita,tapi kita dberi peluang utk melakonkn jln cerita yg trbaik,peluang yg dberi adalh dari keputusan yg dbuat,tapi bkn semua bab jln cerita yg dpilih adalh jln yg trbaik''....pikirlah....



+
+

thank setia disisiku sampai hari ni...hope jodoh kita panjang..Aminn...

SEKIAN.


Thursday, April 11, 2013

Setia atas kecurangan Dia

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



hati manusia sape boleh pakse kan..setia cam mane pun..kalu dia memang hati yang x reti nak setia..kau jangan pakse dia setia..nanti kau yang sakit..

5 tahun kau rasa cukup kenal dia..tapi kau silap sebab kau x bagi peluang pada diri kau untuk nilai baik buruk dia..kau sayang nak lepas dia sebab kau rasa kau dah jauh cipta hubungan cintan ke cintun ker...what everlah..tapi pernah kau tanye diri kau..apa guna aku setia sampai saat ni bila dia boleh pasang orang lain belakang kau..sebab kau jauh..kau x de selalu ngan dia..mangkut..kau rasa alasan tu berbaloi ker ngan apa dia bagi pada kau selama ni...sedangkan dia jujur cakap 5 tahun  xde makna apa2 pun..

apa kau rasa bila orang yang pernah kau sanjung, janji hidup semati  tiba2 boleh pilih orang lain jadi pasangan dia..tipu kau hidup-hidup....sebab hati kau  macam batu kau boleh tutup semua keburukan yang dia bagi pada kau cam tu je kan..sebab kau rasa itu permainan takdir yang tengah menghukum kau...

Bila dia back balik pada kau..apa kau rasa??  asal dia  bahagia ker ngan pasangan dia? why dia cari aku balik? x cukup lagi nak jadikan aku mangsa pemainan dia?..kau tanya diri kau..perlu ker kau bagi ruang pada hati kau yang penah dia pijak, pernah dia robek, pernah dia sisihkan demi untuk hidup ngan orang lain dulu..masa dia ngan ngan orang lain dulu..pernah dia pikir pasal kau?? aku rasa x kan...


Jangan percaya SANGAT♥Jangan cinta SANGAT♥Jangan sayang SANGAT♥Sebab perkataan SANGAT itu suatu hari nnti akn buat kita sakit SANGAT-SANGAT♥

sekian.



Tuesday, April 9, 2013

Hati tanpa DENDAM || suara ilusi dari hati

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Dendam cinta luka..dendam sebab cinta x berbalas, dendam sebab di aniayai..dendam sebab orang ketiga..dendam sebab pernah dikhianati..

yap..banyak mana pun perkara itu muncul dalam hidup.. x mungkin x de dendam dalam hati kan..aku jua begitu..dendam pada orang2 yang pernah mengkhianati aku..aku mohon dia  terima balasan tunai atas dunia ni jauh lebih dasyat dari apa yang dia lakukan pada aku..tapi tu dulu..dulu waktu hati aku memberontak ..hati aku merintih sendiri..hati aku meraung atas luka derita dari orang-orang yang aku percayai..

aku bangkit dari hidup aku yang terasa amat sukar untuk aku lalui lorong gelap tanpa cahaya..aku bangkit dari derita yang aku alami..aku bangkit dari kebahagian dia bersama orang lain..sehingga aku jadi diri aku sekarang..tipu diri sendiri teramat sakit..tapi perlu supaya kita x jadi bodoh di tipu orang yang kita percayai..

kau bahagia atas air mata aku!!!..kau sendiri yang ada jawapannya...aku  x mohon penjelasan kenapa kau hadir semula dalam hidup aku sekarang.

tapi sampai bila kita harus simpan dendam bukan..redha, pasrah atas apa yang berlaku pada kita ada baiknya..serius untuk lupakan semua tu x semudah yang kita sangkakan..sebaik mana pun dia layan kita..take care kita or ambik berat pada kita lepas dia hadiahkan derita buat kita x dapat nak bayar harga ubat hati yang dilukai..mungkin kita boleh terima dia, tapi x macam dulu..macam orang cakap  piring yang dah pecah atas lantai simen..kita cantun , gam , lekat macam manapun..retaknya tetap ada...kali pertama x kan sama ngan kali kedua or ketiga mahupun keempat..


sekian.



Monday, March 25, 2013

JanGAN sALAhkan | Jodoh

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



jodoh memang dah ditentukan oleh Allah..tapi jangan terlalu mencintai hingga lupa bezakan antara halal & haram..berhenti cintakan dia bila sedar dia tak mampu jadi pemimpin untuk kita or anak-anak kita kelak..

kawin.| memang semua girl nak kawin and hidup berumah tangga..tapi kita kena ingat perjalanan lepas kawin tu panjang..so pilih jodoh or kaji balik pilihan hati tu sebelum buat keputusan nak kawin, nanti xde lah korang nak salahkan jodoh pulak..

salahkan jodoh atau berserah pada jodoh boleh bawa kepada kita salahkan Allah tanpa sedar coz jodoh tu sebenarnya dipengaruhi faktor usaha, amal, tawakal dan redha kita.

sebelum kawin..memang kita rasa nak sangat kawin untuk bahagia..then bila lepas kawin ada pulak kita-kita ni nak sangat bercerai untuk keluar dari derita..tapi cerai bukan satu-satunya penyelesai masalah.

so, buat geng2-awek2-kawan2 sekalian..pilihan jodoh terletak pada tangan anda and redha Allah itu yang utama..kita x boleh mencorakkan orang yang kita sayang menjadi seperti mana yang kita nak..dia sendiri yang seharusnya buat keputusan ke atas kehidupannya.kesimpulannya buatlah keputusan yang bijak.



PESANAN untuk D.I.R.I aku & JUga Kalian
mac 2013

sekian.

Saturday, March 23, 2013

gaduh SYG jugak!!!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

kelakar jugak bila pikir balik..gaduh cam apa dah..bukan sehari dua..berhari-hari..at list lama2 baik balik..hidup couple camni lah kot..plzzz lah jgn sampai putus, cerai berai or sewaktu denganya..x moh sampai situ..

tapi entah apa lah aku ni..selalu naik angin ngan dia..kurang ajor tu bila lah aku nak buang..cian dia sabor ngan perangai aku..

bila 2 hati yang bersatu dah sebati, bukan senang untuk dileraikan..dan bukan senang jugak nak lupakan antara satu sama lain kan..

aku tau dia risau sal aku and terlalu ambik berat sal aku..sepanjang aku kat Ganu pun, dia yang banyak take care sal aku..seriusly  aku ok kt sini..bukan aku x kesah sal dia or apa..cuma keadaan aku time tu yg buat aku rasa nak marah orang je..
 tapi bila aku baca msg or kate2dia..aku tau dia syg aku sgt..cuma aku je yg x pernah nak faham dia.. MIE ..maafkan org ok...

sekian.




Sunday, February 24, 2013

tolong UBah Perangai tu!!!!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

pechhhhh yoooo..happy weeked geng...mood boring ning...kalu tahun lepas aku punye rumate..kali ni aku sorang2 je kat bilik..sedihhhh...x de geng kongsi citer lewat malam..xde orang dah teman aku tidor...dah lah aku penakut cikit..comfirm salah satu lampu bilik aku x padam every nite nanti...

ok..cakap sal peragai dah...kecian kat cik abg hemsem x berapa nak kacak aku tu..dah berbuih ,mulut dia tegur, nasihat aku suh ubah perangai..teruk sangat dah kot perangai aku skrg ni..huhuhu...sory2...aku bukan x leh nak ubah perangai tuuu..tapi jgan uji kesabaran aku lebey2 ..ye lah..kalau kita ngaduh cikit je..aku naik api lah..mulalah kuar sikap kurang ajor tu..langsung x hormat dah kau..kuar macam2 dari mulut aku ni..kau jugak yang terasa..huhu aku EGOKAH????...

hahaha..lagi2 dia cakap.."ni ker bakal isteri abg, jangan kurang ajor sangat..hormat abg x leh ker?."  ayoo yooo...mamat ni betul2 srius ker nak kawin ngan aku..aku rasa cam x berapa sesuai je lagi jadi bini org..

apa2 pun thank bangat kat dia sebab cukup sabar ngan perangai & kerenah aku..lagi aku marah, lagi dia buat lembut ngan aku..tapi x tahan cemburu dia kuat sangat...tapi orang cakap cemburu tu tnda sayang and dia x nak kehilangan kita..what everlah..

ok daa...

sekian..


s.u.a.r.a.h.a.t.i.a.k.u  i.e.h.a.h.farihah
24 FEBRUARY 2012/PSZ


Monday, February 4, 2013

Detik yang Berlalu!!

Assalamualaikum & Salam sejahtera

tiap detik berlalu begitu saja.tanpa aku sedar yang detik2 itu tidak akan kembali semula dalam hidup aku..sukarnya untuk aku lepaskan kenangan silam itu..sukarnya untuk aku lepaskan perkara lalu..sukarnya untuk aku lalui hari2 mendatang tanpa bayangan lalu yang aku sendiri  x tau sampai bila terus menghukum aku.


perit untuk aku lalui saat dan ketika itu, mungkin lagi perit untuk aku lupakan semua tu..tapi selagi aku x lupakan.selagi  aku x buang  semua tu jauh dari hidup aku..selagi itu aku x mampu untuk gapai indahnya hidup bersama orang yang aku cintai..

egokah aku, hukum orang yang sentiasa berharap satu kebaikan untuk masa depan kami..hipokritkah aku bila aku banyak membawa cerita cinta kami dalam api kebencian aku sendiri..tapi kau yang buat aku jadi cam ni.!!!!
Ya Allah aku buntu untuk terima takdir ini..berilah aku petunjuk untuk memilih yang terbaik untuk aku, dia dan masa depan kami..


sekian.




Monday, January 28, 2013

Macam-macam hal-;;

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

hai geng...x sampai beberapa ari lagi  kita nak melangkah ke bulan Februari kan..bulan kedua untuk tahun 2013..First Februari  apa plan aku nak buat erk??..hehe..yang pasti aku harap hari tu hari paling indah buat aku coz hari tu ulang tahun kelahiran aku tau..wei besday aku tau..tuntut hadiah ngan MIE pastinya..

ok..sekarang aku sendiri x tau cam ne nak conclusion sal hidup aku..kadang2 sedih, tension and mood kureng.. seriously jiwa aku tengah kacau sekarang bukan sejak aku tau hal itu.. yap buat happy ngan semua orang cam x de apa2..tapi hakikat hati aku merintih..kenapa aku dapat tu???...

Mie dah ambik surat Nikah, plan nak cepatkan perkahwinan kami..layak ker aku kawin skrg..semalam pun kakak aku kt kampung dah call cakap, borang nikah aku pun dah ambik kat pejabat daerah sana..mean semua family aku dah tau sal ni..tapi masalah sekarang AKU ni..kenapa aku rasa cam ni..

buat masa sekarang aku follow je hidup aku ..aku x nak taruh harapan tinggi melangit or x nak buat keputusan buru2..Ya Allah permudahkan segala urusan aku sepanjang tahun ni..kalau betul dia jodoh aku,permudahkanlah kami untuk bersatu.

sekian.

Monday, December 31, 2012

END 2012: Happy New Year

Assalamualaikum & salam SEjahtera

Happy new Year 2013..hope tahun ni lebih baik dari tahun lepas..apa azam korang tahun 2013 ni?? aku harap aku leh berubah jadi lagi baik and terbaik pada mata family aku and boyfren aku..sekarang aku harap sangat aku leh kawal ego aku, sikap kurang ajar and degil aku ni..mak aiggghhhh  ego sangat ker aku?? 

entahlah. kita susah nak kenal diri kita sendiri..so, apa pendapat or nasihat orang ambik positif je lah..MIE selalu suh aku buang sikap EGo and kurang ajar aku tu..ok..aku try yang terbaik..aku tau aku bukan yang terbaik buat dia, tapi aku cuba jadi yang terbaik..

Thank of lot kat Mie coz terlalu sabar ngan perangai aku..keadaan yang memaksa aku jadi cam tu and takdir yang buat hidup kita jadi cam ni..apa pun aku x salahkan takdir, coz sebab takdir jugak kita still loving couple sampai hari ni..bila hidup dah sebati, x semudah itu untuk dileraikan..

sekian.

Saturday, September 22, 2012

Janji itu Sebahagian Dari Kata-kata

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Hari ini aku sedar, bahawa janji itu juga cuma sebahagian dari kata-kata, dapat diubah, boleh juga dilupakan. 

Memberi janji mungkin mudah untuk melupakan. Tapi menerima janji sampai mati diingati..Ada waktu-waktunya janji juga menjerut hati sendiri semata-mata untuk kegembiraan orang yang kita cintai.


sekian.



Monday, September 17, 2012

Atur Strategi bila Sudah Jatuh Cinta

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Hai reader ..sini aku nak  kongsi  tips sikit…sape yang  tengah jatuh cinta skrg??? Ngaku cepat2….hehehehe =P


Saat diri korang jatuh cinta kat seseorang tu x kesah lah bagi girl or boy..dua2 aku ajak  cuba tips ni..hehehe…

time jatuh cinta tu korang mesti x tau nak buat apa kan..mesti ada yang pendam perasaan tersebut tanpa berusaha untuk mendekati pasangan idaman korang tu..ala kalau duk pendam, usha je buat apa kan..cubalah  mulakan langkah dan aturkan strategi sebaik saja benih cinta bersemi di H.A.T.I korang..

Cabaran

menjadi satu cabaran utk korang memiliki si dia kerana dia mungkin sudah diminati orang lain atau kepunyaan orang lain.korang kena tahu cara bagaimana mahu menaklukinya sekali gus menjadikan dia hak mutlak korang .(Jjgan suka hati korang je nak RAMPAS hak mutlak org lain, nanti orang lain pulak yang RAMPAS hak mutlak anda..ingat tu  what u give, u get back..Tuhan itu Maha Adil).

 Kenyakinan Diri
Ni lah asas paling utama untuk memikat  si dia..Yakinlah kepada diri sendiri kerana tanpa keyakinan diri, anda tidak mampu bergerak ke mana pun. Buanglah sifat malu kerana ia akan hanya buat jatuh ke belakang bebanding orang lain.

 Berusaha menangi hatinya
Sama ada dia menolak atau meneri ma korang, yang paling utama ialah korang cuba memenangi hatinya. Tidak mencuba bermakna korang kalah sebelum berperang. Mana tau cubaan korang,sekalipun yang keberapa kali dah..berjaya kali ni.

 Sayangi dan jaga sebaik mungkin.
Ada orang mudah mendapat cinta dan mudah juga membuangnya.jangan sesekali mengabaikan pasangan jika korang sudah memiliki hatinya kerana dia mungkin yang terbaik bagi korang.

Ok..dah baca semua tips tu..selamat mencuba yer..

Sekian.





Tuesday, May 29, 2012

Kalau sudah jodoh kita, tak ke mana


Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Kalau hak kita, hak kita. Buat apa pun untuk  mendapatkan sesuatu kalau bukan hak kita,  tetap bukan hak kita. Berpegang   pada apa yang  kita usahakan itulah yang kita akan dapat, tapi kena jugak  faham apa yang dikehendaki  kalau bukan hak kita, jawabnya bukan hak kita.

Bercinta  gane pun kalau bukan jodoh kita, tetap bukan jodoh kita. Biar macam mana  halangan pun  yang terjadi , kalau jodoh kita, jodoh  kita. Kalau milik kita, tetap milik kita. 

Biar macam mana ruang yang terbuka, kalau bukan jodoh kita, bukanlah jodoh kita.
Terima hakikat kehidupan ini keseluruhannya adalah dalam pantauan qada dan qadar Allah.

Kita boleh berdoa berusaha, berikhtiar dan bertawakal, moga-moga takdir kita berubah mengikut kehendak kita, tetapi kalau bukan hak kita, ia tetap bukan hak kita..ok.

Sekian..





Sunday, May 1, 2011

Sedih kot. ..


Aku tgh sedih ker????...ermmmm…..tak tau la kenapa perempuan asal clash jew nanges...asal clash jew nangis..tapi orang laki tak de pulak nak nangis-nangis ni..steady jew..ciap bole cari lain plak..hangin betol aku law laki macam ni..nampak sangat diorang tak sayang dan tak hargai ex-girlfrend diorang..kecian la sape yang jadi girlfrend kat jantan-jantan haprak camni..kahkahkahkah (aku pon same daaa)...terkena..

so.......kepada sesiapa yang baru jew clash dengan bf masing-masing... jangan sedih2 sayang..kite still lagi boleh hidup tanpa bf..jangan biarkan lelaki menguasai hati kite..so skunk..jom kite tanam semangat bahawa kita bole hidup tanpa lelaki...cinta hanyalah sampingan dalam hidup kita..yang penting kite berjaya dan dapat miliki ape yang kita nak tanpa sedikit pon bantuan lelaki...
mmg betol kadang2 kite sunyi tanpa kasih sayang..bukan xbole nak atasi..kesunyian tu kite bole atasi..ape gune ade kawan..so spend time dgn kawan2 bole hilangkan kesunyian tu walaupun hanya sementara..at least kite mencube..nk sentiasa bersemangat kenalah bace or tengok sumting yang bermotivasi..jadikan bende 2 motivasi kite supaya kita sentiasa berusaha untuk berjaya...


mengapa kita perlu sedih sebab kehilangan mereka..sedangkan mereka xpernah pon nk pikir pasal hati dn perasaan perempuan..


kita perlu buktikan kepada lelaki bahawa perempuan bukan lagi insan yang lemah yang boleh mereka permainkan..malah sebaliknya..


airmata perempuan adalah sesuatu yang berharga..jangan biarkan ia jatuh ke pipi kerna kesakitan yang dilakukan oleh lelaki..


(wah...wah..mane ntah aku dapat semangat macam ni ayat pawor cm ni.huhuhu)..padahal aku pon same same clash nga xbf semalam… aku kena tetapkan pendirian..teguhkan perasaan dan iman..agar aku tidak mudah untuk mengaku kalah..
sentiasa berusaha untuk mencapai semua impian dan kehendak aku yang sebelum ni tidak tercapai..dan aku taknak biarkan hati aku leka dengan buaian kasih sayang lelaki yang xpasti sampai bila..tentang soal jodoh hanya berserah kepada Allah yang menentukannya..semoga apa yang aku impikan menjadi kenyataan..

Saturday, April 30, 2011

Sepi hatiku




Sepinya malam x sesepi hatiku yang selalu saja x dapat luahkan perasaan yang aku punya untuk yang tercinta…biarlah cinta tetap dalam lubuk hati aku tanpa megetahui siapa pemiliknya..mungkin satu hari nanti aku mula berani untuk mengungkapkan semua perasaan yang aku punya walaupun saat itu aku mula kehilangan rasa cinta yang sebenarnya.

Seorang perempuan yang sederhana sepertiku hanya inginkan 2 hal dalam cinta..KEJUJURAN dan KEPERCAYAAN..2 hal yang aku harap ada padamu saat aku memintamu menjadi teman hidupku.
Mungkin terlalu awal untuk menyatakan cinta..tanpa mengenali hati budi masing-masing, tanpa bersua muka…sungguh terlalu singkap perkenalan kita..tapi aku berani ungkapkan siapa sebenarnya diri aku, siapa aku dulu dan sekarang di awal perkenalan ini..
Bagi aku biarlah orang marah sebab kejujuran kita, bukan marah sebab menipu..sbb sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga..sekali ko menipu, sampai bila-bila org susah nak percaya ko..
Samada ko mahu terus bersama aku or tidak..aku X nak ambik tau..aku x harap apa-apa dari ko..just klu ko betul2 ingin terus mengenali aku..masih sudi untuk berkawan dengan aku ..Cuma aku harapkan keikhlasan, menerima baik buruk aku seadaanya…bukan hipokrit..sbb aku paling benci orang hipokrit and menipu diri sendiri..
Aku harap ko sedar, aku bukan insan sempurna..perempuan yang memiliki segala-galanya..perempuan idaman lelaki-lelaki yang baik and sehebat ko..aku bukan seperti mereka..aku serba kekurangan..hidup aku x seindah orang lain..hidup aku penuh dengan kenangan silam yang buat aku rasa x layak untuk megecapi bahagia seperti org lain..
Siapa yang X nak bahagia kan?? Aku pun nak bahagia cm orang lain dalam cinta yang penuh asyik, bahagia di samping insan-insan tersayang..sungguh aku mahukannya..tapi bila???bila aku akan rasa bahagia tu..Takdir Tuhan yang tentukan segalanya..aku berserah!!!