Followers

Wednesday, July 25, 2018

T/back raya ke-4-otw sekaYu

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Layan gedik sama 2 hero petang ni..ni tengoh otw nak pi berkelah ke air terjun sekayu..
 With my hero Shaqeel and my anak saudara Harun Din Ibrahim.
Tak sampai setengah jalan..lena doh dua dua ni..kebanyakan budak budak kan...naik kereta ..gerak x sampai setengah jalan..dah tido..

Untung mak mak anak x meragam mane..tak buat hal mane kalau jenis macam anak anak ni.

Done.


 SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Tuesday, July 24, 2018

T/back raya ke-4 || Sekayu with FAmily

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Raya ke -4.

Plan tak dirancang..tiba tiba je dorang plan nak pi mandi air terjun sekayu..my big family..kebetulan abg aku dari KL pun ada..so on  je ptg ni.

 Depan pintu masuk pun boleh posing apa..bukan sokmo dapat datang ning..sekali sekala je..even tempat dalam daerah aku je.
 Nak masuk sini hari biasa kena bayar ye...klau hujung minggu or cuti umum je bagi free..so sebelum masuk kena daftar dulu.
 Just share pic buat kenangan tahun ni...dapat mandi air terjun sekali ngan bbq.










Ok done!!..

 SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Friday, July 13, 2018

Quality time with my HERO

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Lama tak bawak hero aku sorang tu main kat taman..sibuk kije sampai x sempat nak hiburkan hati anak buah sorang tu..time aku cuti pulok...aku pulok malas nk kuar...so bila mood ok..rajin..aku luangkan masa ngan hero aku kat sini.

Bagi dia chance main puas puas petang ni..x tau bila pulak mok dia ni leh bawak dia mai sini lagi..

Share pic











Apabila kita penat ngan sesuatu benda..belajarlah berehat bukan berhenti.

Happy weekend..

 SEkiAn
|| CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Thursday, July 12, 2018

CooL!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Aku syang mu.aku nk mu anggap aku memang xgune..tp aku je tau ape yg aku buat...tp slagi aku rindu dan ingat kt mu ....atas nama allah aku xde niat nok bg mu skit hati...aku tau mu knal perangai aku..kalau mu btol2 pernah syg aku. Mu mesti cukup masak ngan perangai aku

"Abg syg dia sangat2"..kadang aku suka dlam hati je bila mu cakap macam ni kat aku..entah lah susah sangat aku nak makan ayat mu ni..mungkin aku dah terlalu banyak terluka kot sampai aku dah x mampu nak terima sayang dari mu lagi.

Bila aku cuba lari dari mu..makin mu datang rapat ngan aku..memang kita pernah rapat..aku x tipu yang kdg kdg aku kalah ngan layanan mu kat aku sampai aku sambut salam mu..sampai aku borak ngan mu ..mcam xde apa apa..

Pedih kot hati aku..bila permainan ni yang aku kena lawan..pedih lagi  bila aku rasa selama ni mu cuma gunakan aku je sbgai tempat mu bersandar...

Entah... aku dah x paham hati mu..aku dah penat nak nilai hati mu..mungkin ada baik kita x lagi bersama..mungkin aku boleh berubah jadi lebih baik lepas ni.


 SEkiAn
|| CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Wednesday, July 11, 2018

GIGI pun Kena Cuci

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
 Entah bila last aku mai klinik cuci gigi pun aku dah tak ingat..maybe 3 or 4 tahun lepas kot..haha..kali ni terajin pulak datang klinik mai cuci gigi..terpengaruh ngan najwa cuci gigi..tapi aku x lah pergi klinik swasta macam najwa..sekali cuci 500 lebih kena bayar..aku pergi klinik kerajaan je..seringgit je weh..
Sengal tahap tak mahu bukak mulut weh..aduh lah..cam ni rasanya bila kena cuci gigi...

Done!!..walaupun ambik masa sikit..

Selamat petang!!.

 SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Mood malas..

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Bila mood malas datang..ginilah jadinya..aku aply cuti separuh ari..balik awal dari kije..ingat tak lulus..tapi mujur mood bos besar ok kot ari ni sebab tu senang je bagi lulus..

Ngan geng rapat aku pun balik separuh ari..ngan kak ha pun cuti..memang mood kije aku kelaut ari ni..so sbb tu aku malas kije ari ni..balik awal..

Lepak makan tengah hari kat restoran pokok jambu kuala berang..mee sup dia memang power weh...

Lepas makan kemana lop kita weh..habiskan sisa sisa berbaki hari ni..

Selamat petang geng.!!




 SEkiAn || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Wednesday, July 4, 2018

Masih buLAn Syawal Kan!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Masih dalam bulan syawal ni kan..hujung hujung syawal ni terasa nak T/Back mula lah hop raya ari tu..gambar selfie berdua je ngan hero kacak manis aku.

Just share wat kenangan.

RAYa 2018






SeLAmat HAri Raya semua..Maaf zahir dan Batin.


 SEkiAn

|| CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Monday, July 2, 2018

Cerita semalam

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hidup x kan pernah lari dari dugaan..kadang kadang kau rasa hppy..sangat happy..but sometime bila bila masa je semua tu lesap sbb dengan satu kenyataan yang langsung kau x jangka.

Saat tu apa yang kau rasa..cuma kekecewaan..hati yang sakit..

Bukan aku x pernah bersabar dengan semua ni..bertahun aku cukup sabar dengan semua ni..bukan aku x pernah mengalah..aku diam dengan semua yang aku hadapi..aku telan semua kebencian yang aku  hadap..tapi apa aku dapat..kosong!!

Aku tak tau sampai bila semua ni aku kena lalui..mungkin sampai bila bila..mungkin sampai mati selagi hitam yang ada dlm dirinya..selagi saloh seorang belum mati...mungkin...

Aku cuba jadi manusia paling tenang dlm segala hal...walaupun hakikat aku sendiri x kuat untuk hadap semua ni...

Bukan aku x stress...bukan aku x tertekan ngan semua ni...tapi apa aku boleh buat melainkan aku tipu diri sendiri jadi manusia paling bahagia atas dunia ni.


 SEkiAn

|| CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Sunday, July 1, 2018

Sept-julai

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

SEPT-FIRST JuLai

Semoga aku mampu terus bertahan..semoga aku terus kuat untuk lalui semua ni...

Pengakhiran sebuah hubungan bukan ber maksud berakhir satu nyawa..yang lepas biarlah lepas..semua dah berlaku pun..x guna nak tangis..x guna nak kenang..x guna nak salahkan diri sendiri..

Move on.

Suatu waktu dulu aku kenal kau..dari kawan suka suka...boleh jd kawan terlebih suka..kita jd rapat..sangat rapat..sampai dah jd couple pun..sweet gilee kot time tu..aku hppy with kau..mcm mne kau perlukan aku saat tu cam tu jugak aku perlukan kau pada masa tu..

Kau take care aku..kau buat aku gila syg kat kau..yap memang aku dah terlebih syg kt kau..sampai aku dah x mmpu nk syg org lain..tiap teks wsp msg kau bahasa "abg ayg"....aku ingt semua ayt ayt manis kau..semua kenangan kita..

Aku x berkira langsung ngan kau..kau nk apa aku kasi..kau lapor aku bg kau mkn..kau sakit..aku yg carikn ubat..semua tu aku buat dari hati aku..kau nk pkai sen...aku bgi pinjam...bukan aku mengungkit..jauh sekali minta balasan...tpi kau sampai masa sikit pun x hargai apa aku buat utk kau..kau lupa semua kbaikan aku untuk kau..

Kau cari salah aku ker bila kita jauh..kau salahkan aku ker bila semua ni terjadi..knp aku!!..

Gaduh baik gaduh baik gaduh dan baik lagi...memang adat kita kot..tapi entah lah kali ni aku rasa ni kali terakhir aku gaduh ngan kau..cukuplh selama ni aku banyak sabar ngan kerenah kau..aku banyak bertahan ngan segala sakit yang pernah kau bagi pada aku sepanjang aku kenal kau.

Kau sumpah x kan tinggalkan aku..kau cakap kau syg aku sgt2..kau cakap kau cemburu bila tegop aku baik ngan budak laki lain..kau cakap kau akan bunuh aku kalu aku cari org lain or kawin ngan org lain..yap semua tu mungkin kau terluah saat kau fell in love sangt2 kat aku kot..

Maybe bukan pada hari ini..bukan pada saat ni..semua dah berubah kot...aku x salahkan kau bila kau mula rapat dgn girl lain..aku x salahkan kau bila kau buat aku bertambah kecewa terluka ngan  hubungan kau dengan dia...aku redha lepaskan kau..

But..knp kau masih teks aku lgi..cakap kau sengaja rapat ngan girl tu sbb nk buat aku cemburu..nak buat aku terasa..tapi pada aku saat ni..dah xde rasa apa..cikit pun aku x cemburu..aku lgi tenang kot.

Kalau kau pikir aku jahat saat ni sbb aku jauhkan diri dari kau..aku ego..aku sombong ngan kau..terserahlah..sbb aku je tau knp aku buat semua tu...aku dah penat ..aku dah letih ngan semua ni...makin aku terus bersama kau..makin aku sakit..aku dah x larat x mampu nak telan semua tu lagi.

Allah temukan kita ngan seseorang bersebab..dan allah nak kita kenal seseorang sampai tahap tu je pun ada sebabnya..mungkin ada hikmah disebalik semua ni..

Aku mintak maaf sbb aku dah x mampu nak teruskam hubungan kita dah..aku mintak maaf sbb aku pernah berniat untuk gunakan kau untuk lupakan ex aku..dan aku mintak maaf kalau aku terpakse gunakan laki lain jugak  untuk lupakan kau.

Aku dah jnji ngan kawan aku..yang aku dah x nak berhubung ngan kau..aku dah x nak peduli ambik port pasal kau dah lepas ni..kita buat haluan masing masing ok.

Sory ...mungkin ini yg terbaik utk kita.










Aku simpan semua ni dlm lubuk hati aku paling dalam..supaya aku dah x nampak semua ni lagi dari hati aku.

 SEkiAn
 || CoreTan Dari
 J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH