Followers

Showing posts with label K.E.S.I.H.A.T.A.N. Show all posts
Showing posts with label K.E.S.I.H.A.T.A.N. Show all posts

Friday, March 20, 2020

Hari ke 3 perintah kawalan pergerakan../ with AqeeL.

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
 Hari ke 3 perintah kawalan pergerakan dilaksanakan...memang aku still at home jelah..dah memang tak leh nak Kuar umah kan.mencegah lebih baik daripada ambik risiko kan..memang kena jaga betul-betul lah diri anda family semua supaya terhindar dari wabak covid19..
Kes wabak covid19 ni pun sekarang makin meningkat wei kat Malaysia..serius..aku takut Ngan situasi sekarang..tapi dah PM buat perintah kawalan pergerakan pun..ramai lagi yang degil tak ikut arahan..ko orang ni tak takut Ker..ermmm ko orang tak rasa lah takut sekarang kot sebab tak kena kat diri korang and family korang lagi..bila dah kena baru korang nak sedar kot..plss lah still at home je..

Memang boring kot kadang kadang mai bila terperap je kat umah..bukan sari dua kot duk umah je tak kije.. almost 2 week jugak ..tu pun tegop keadaan lepas 2 week ni..kalau makin parah..maybe kena tambah lagi cuti kot...biasa kita hari hari kije..dah kena cuti cam ni..memang terasa lah tahap kepuasan dia..lagi lagi tak dapat nak pi mana mana.
Aku syorkan lah..time ning korang layan anak anak kat umah..lepak santai Ngan family dah lah.. before ni korang bizi skrg ni lah masa untuk family and anak anak pulak kan...

Mat AqeeL tengah hari pun dia ajak Mok dia teman dia main....macam aku ckp..time ni lah masa korang untuk anak anak..
Dalam sejarah hidup aku 30 tahun ni..solat jumaat tak dilaksanakan di masjid masjid seluruh Malaysia..

Hope wabak covid19 ni berakhir dalam masa terdekat ni.. lindungilah family kami, doktor-doktor...misi misi dan semua yang terlibat dalam menangani wabak covid19 ..aminn..


SEkiAn || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Tuesday, March 17, 2020

Wabak covid19 ..perintah kawalan pergerakan

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Sedia maklum..wabak covid19 semakin menular sejak akhir ning...kes pun saban hari semakin meningkat..ya Allah lindungan kami semua dari wabak ganas ni.

Perintah kawalan pergerakan...

Pm dah umum semalam perintah kawalan pergerakan akan dilaksanakan start esop 18 hingga 31 Mac 2020...semua urusan yang melibatkan orang ramai khasya di hentikan serta merta..termasuk kenduri kahwin..perniagaan pasar malam...solat jumaat berjemaah...dan lain lain terpaksa kena stop serta merta.

And my work pun cuti..bila admin kilang umum bercuti 2 minggu bermula esop..

So..2 minggu leh cuti..still kat umah je..jaga kesihatan and pray banyak Banyak semoga kita semua di jauhkan daripada wabak covid19 .

SeLamat bercuti semua.



SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Friday, March 6, 2020

Viral covid19 kat Latitude

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Seperti yang kita sedia maklum pasal virus covid19 Ning memang merisaukan jugak...yelah info semasa yang kita tahu kes kat negara kita dah meningkat..

Before ni pun..kat tempat kerja aku pernah viral covid19 ning ada..memang buat kami takut..yElah dah tau kan..virus ning boleh buat kita sukar untuk bernafas dan boleh sebabkan kematian kalau tak dapat pencegahan awal..

Hari hari before start kije sebulan dua ni..Kami kena buat saringan suhu badan untuk pastikan tahap kestabilan suhu badan kita..yang suhu cecah 37c ke atas tu confirm confirm kena balik awal ..tak yah gatal sangat nak masuk kije..

Sejak kes seorang pekerja Nepal pi melawat abang dia yang sakit kat JB and abang dia tu dah meninggal pun sebab kes viral Ning yang bukak mata admin kat kilang Ning untuk lebih serius untuk mengawal virus ning..yelah takut terkesan jugak...tapi alhamdulillah  pekerja Nepal ni negetif covid19 ..

Yang penting jaga kebersihan..jangan suka sangat pi kat tempat orang ramai..pakai topeng muka dan selalu cuci tangan..

Hope kite semua dijauhkan dari virus ning..aminn..

Heppy Friday..

SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Wednesday, December 11, 2019

DeMan Lagi!!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Terpakse off day Ari ning..anak lagi utama..musim musim sekarang ning kesihatan memang membimbangkan..on off je sakit budak budak..
Tak mustahil lah..kat klinik  kesihatan ramai pesakit..orang cakap penyakit lepas banjir...hope semua baik baik je.
 Hero aku muntah cirik birik dari semalam lgi..so..pagi ning aku refer Kat klinik sebab takut sakit berlarutan..
 Kesian Kat dia..dari semalam Tak tidor coz muntah muntah cirik birik..pagi ning dia lemah semacam lah..tido je..makan pun x mau.
 Semoga cepat sembuh Sayang..aqeeL kan kuat..
Love muhamad shaqeeL Firhan
5 tahun.

SEkiAn
  CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N
 IEHAHFARIHAH

Tuesday, November 12, 2019

KarniVaL cinta RasuL 2019

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Karnival cinta RasuL 2019.
Dataran pasar tani Kuala berang
7-9 November 2019

8_11_2019
Slot pagi ning ialah pertandingan mewarna untuk kanak kanak pra sekolah..game untuk yang sekolah rendah Dan sekolah menengah.
Aku hadir pagi ning sebab teman budak kecik ning masuk pertandingan mewarna..first time dia join..
Cikgu sekolah dia dah awal awal daftar untuk dorang..siap Ada list nama lagi yang masuk pertandingan mewarna ning dari Pasti sekolah dia.





Tahniah yang dapat tempat dalam pertandingan pagi ning..even aqeel and all the student sekolah dia Tak dapat tempat tapi aku bangga dengan dorang sebab tak cuak duk ramai ramai cam ning..and boleh siapkan mewarna dengan baik.

Aku pun tak balik tangan kosong ari ning..rezeko dapat cabutan no bertuah..alhamdulillah..Dan Satu lagi aku dapat saguhati untuk pertandingan RADIo BurUK..

9_11_2019
Pagi ning pulok..aku join fun ride and fun walk..suka suka je buang peluh pah keting..lama doh tak bersukan..penat jugak nak habiskan kilometer nye..haha.




Bawak sekali awang neh..anak buah bujang cik ah..mujur lah dia sporting..ajok dia joging sini pagi ning..terus nak gi lalu..hop penting dapat baju free..haha..

2 Hari yang cukup bermakna buat aku and the geng..sekali sekala join ngan orang ramai..

Tu je nak save Kat sini buat tatapan akan datang..

SEkiAn
|| CoreTan Dari
J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N ||
 IEHAHFARIHAH

Thursday, May 16, 2019

11th ramadhan//tersakit

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Aku tak tau apa punca buat aku jadi lemah sangat petang ning..muntah dan tak bermaya time 4pm dah..time nak balik kije dah...mujur time nak balik kije..klu awal2 kena tak bermasalah..last aku kena macam ning time aku mengandung ke shaqeel masa kandungan nak masuk 6 bulan dulu..hospital lah tempat nya.

Bab kali ning lain sikit..aku lemah sangat2..memang tak berdaya habis!!..cuma dalam hati aku just mintak aku selamat sampai umah sis aku je dah cukup..then suh dia send umah mak aku..aku dah x larat sangat nak bawak moto.

Akash ada ngan aku time aku tenat sangat petang tdi..yap aku tau dia risaukan aku..but aku suruh dia sambung kerja dia..aku tak nak susahkan dia.

Hope tomorrow Will be ok..

Aku tau tak semua akan akan ada ngan kita bila kita time kita susah walaupun kita tak pernah penat untuk senangkan orang orang di sekeliling kita.

 SEkiAn
|| CoreTan Dari
J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Wednesday, July 11, 2018

GIGI pun Kena Cuci

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
 Entah bila last aku mai klinik cuci gigi pun aku dah tak ingat..maybe 3 or 4 tahun lepas kot..haha..kali ni terajin pulak datang klinik mai cuci gigi..terpengaruh ngan najwa cuci gigi..tapi aku x lah pergi klinik swasta macam najwa..sekali cuci 500 lebih kena bayar..aku pergi klinik kerajaan je..seringgit je weh..
Sengal tahap tak mahu bukak mulut weh..aduh lah..cam ni rasanya bila kena cuci gigi...

Done!!..walaupun ambik masa sikit..

Selamat petang!!.

 SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Thursday, March 15, 2018

Still sick!!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

x pernah ada cara yang mudah untuk melepaskan. Namun lebih sulit lagi untuk mempertahankan sesuatu yang menyakitkan.

Dua hari ujian sakit melanda..sakit kepala yang teramat amat..sampai kan aku x larat langsung nak buat apa kerja pun...akhirnya mengalah jugak pergi klinik..and off kerja 2 hari kot.



Mungkin sebab terlalu penat or mungkin sebab kepala terlalu semak kot yang jadi mudarat cam tu..telan ubat tahan sakit pun still x kebas lagi..last terpakse jugak jumpe doktor.

Jujur cakap..memang saat ni kepala aku sangat semak..banyak sangat benda yang aku pikirkan.sudahnya bila dah x larat nak tanggung beban kat kepala tu lah jadi sakit kepala yang amat.
Ambik kau..telan ubat jelah nak bagi cool sikit..harap x melarat..bukan apa aku malas nk cuti lama lama..dapat 2 hari mc ok lah..tu tanda Allah suh cuti dari urusan kerja.


 SEkiAn
|| CoreTan Dari
J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Tuesday, March 13, 2018

Peneman setia mak!!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
 With my hero at klinik swasta..x nak bawak ..meraung raung nak ikut..sumpah x sampai hati nk tinggal..terus je angkut sekali.
 Aku kesini sbb aku x berapa sihat..semalam sakit kepala yang amat sampai aku x leh nak bangun pi keja pagi tdi..so terpaksa pi klinik untuk dapatkam Mc..
 Dapat 2hari MC ok lah tu..tu tanda allah suh kita cuti sekejap..asyik kije memanjang..tubuh mau rehat jugak agaknye..
Hope lepas ambik ubat.ok lah..rindu sangat nak balik kije..nak jumpe kawan kawan balik..

Ok.


 SEkiAn || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Wednesday, January 17, 2018

RASA NAk DEmaN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


rasa cam nak deman je...habis sakit tubuh tubuh..ngan cuaca yang kejap OK kejap x OK..kejap hujan kejap pan as...macam macam rasa tubuh..

kepala memang naik sakit teramat doh..Ari ni memang x larat sangat...kerja pun harap tenaga 2 kerat ni je...hope x melarat lah...

overtime pun malas Ari ni...pikir nak balik umah rest..layan kerenah my hero

ok.done

 SEkiAn
 || CoreTan Dari
J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Wednesday, December 20, 2017

BARu BAik Dari DemaN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hai blogger..aku boleh sengeh balik lepas baik Dari deman, sakit tekak yang teruk sangat..rasa cam nak menangis je  bila time nak telan air liur..tu x telan nasi..kuih bagai lagi..sakit yang teramat.

Kali ni teruk betul deman..makan ubat farmasi pun x jalan..sampai satu minggu jugak aku rasa sakit tu..suara memang hilang terus..cakap ngan kawan kawan pun dah macam orang bisu siap tulis lagi dan paling best siap SMS lagi even kawan Ada Kat sebelah..mmg teruk sangat dah tu.

Satu kes ..ni mmg aku ngaku terus..aku malas sebenarnya nak pi klinik or hospital..malas nak off kije lagi.tu yang aku biar je sakit tekok aku tu berhari hari..last last tak tahan sangat hospital jugak tempt kesudahannya..tu pun dah acap Kali kak kak tempat kerja aku suh ambik mc pergi klinik..

Aku pergi jugak sini..memang x menyesal lah coz Dr yang rawat aku pun hensem ..baik terus wase dapat ubat Dari Dr tu..hahaha..

Dah x nak mengaruk..jom kije..ikhlaskn diri.


 SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N ||
 IEHAHFARIHAH

Wednesday, April 20, 2016

TerKena DeMan CAmpak

Assalamualaikum DAn Salam Sejahtera

Dugaan Allah..kecik-kecik dah kena deman Campak.kesian kat my hero.

Bila dah sakit ni. Meragam je lah memanjang.menangis tengah malam..tu yang buat aku letih sikit..tp xpelah untuk Buah hati seorang tu je.

Hope dia cpt sembuh. Aminn...

Friday, February 28, 2014

tAk Leh Tidor ah Pulak.|| Runcing

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Hai..sape x tido gi saat ning..kita geng lah..nak cakap runcing, serabut kepala tu..ada jugak kot..tapi aku sendiri pun x tahu apa yang aku serabutkan..tapi orang cakap orang mgndung memang cam tu erk..nak cakap aku banyak pikir.. xde ah sangat..kadang2 je..

Husband aku cakap aku banyak buat perangai sekarang..lama2 dia cakap boleh hilang sabar jugak dia cakap..skrg ok lah dia faham and banyak bersabar ngan aku..aku sendiri pun x sedar apa yang aku buat sampai kadang2 dia boleh angin ngan aku!!..tu yang buat aku rasa  bengang and selalu nak marah2 orang..

aku rasa ada baik aku balik kampung..tu pun untuk kebaikkan aku dan husband jugak. sekarang aku rasa x selesa ngan laki sendiri..lagi pun dia dah setuju nak tinggalkan aku ngan family buat sementara waktu sampai keadaan aku dah kembali normal..

orang mngandung memang cam ni erk..ada jugak aku dengar klu ppuan mengandung ning langsung x leh jumpe laki, x leh bau laki sendiri, and macam2 alahan yang timbul..but aku rasa tu atas sesetengah ppuan je..apa pun aku harap back is normal.. xde alahan yang teruk2.

'baru  x leh bau laki.."

best dpt balik kg.


 SEkiAn 
|| CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH


Monday, February 10, 2014

3 day tanpa Nasi

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

letih lesu, maybe sbab pembawakan budak kot..aku x tahu sangat..tapi aku tension tiap kali bangun pagi kepala aku rasa bengang and berat sangat..serius pening je rasa..tapi  x  memanjang lah..mean, pagi je..

dan 3 hari ning, aku langsung x leh nak sentuh nasik..dah 3 hari kot aku x jumpe nasi..entah rasa cam xde selesa nak telan nasi..lastly aku just makan keow teu tomyam je  untuk beberapa hari ning..ni je yang kene ngan  tekak aku..


walaupun x kenyang sangat , tapi boleh lah wak hilangkan lapar kan..tu nasib baik aku leh nikmati makanan lagi,..huhu..tapi cam ner pun aku kena pakse jugak makan nasik..sebab aku makan bukan untuk diri aku je skrg..dah double , so kena banyak makan..baru yang dalam tu sihat..huk2..

sal job..aku rasa nak berhenti je.. cam menyusahkan company  je asyik mc je memanjang..dah x larat cam ne aku nak keje kan..what everlah..rehat lah dulu cukup2...malas dah nak pikir..nanti aku ator surat letak jawatan je ..

ok..see u next entry..

rindu sangat ngan kwn2 keje..ada jodoh rezeki boleh lah jumpe dorang lagi..

sekian.