Followers

Showing posts with label JoM SINGGAH. Show all posts
Showing posts with label JoM SINGGAH. Show all posts

Friday, March 12, 2021

Try wastern DSobrie

Assalamualaikum & Salam Sejahtera 

PLan asal nak pi makan kat ComBi Grill ..tapi tutup pulak hari ni...ComBi Gril memang port paling best nak santai and makan .. wastern dia pawor kot..memang febret aku and anak anak buah..mahal kat sini pun puah hati wei...tu sebab aku selalu makan wastern kat ComBi Grill...

Ok sebab kan tutup...try kat kedai lain pulak..kesian pulak kat anak anak ni kalu balik je coz aku dah janji nak makan chicken chop ari ni...so lepas bincang Ngan saing aku yang join aku sekali petang ni..kami pi try DSobrie Wastern & seafood...


Berlima je petang ni..kat sini banyak menu menu yang special..yang set pun ada..

Antara menu yang ada kt sini..korang boleh pilih je..ni yang wastern...yang seafood pun ada..


Tapi bagi  aku lah... chicken chop dia aku bagi 60% je kesedapan dia...kiranya memang tak leh nak lawan selera Chiken chop kat ComBi...anak anak pun cakap macam ni...ok..ni first time and last time kita mai sini ok...tapi Chiken chop je ok...aku tak kate menu lain tak sedap ok..semua atas selera dan citarasa memasang..

Harga dia berpatutan ok..sebab tu kat sini aku tengop pengunjung tak putus.

Menu baru kat sini..ais Milo kepal...yang boleh free lagi untuk anak anak kecil tau..

So jangan segan datang sini..area Kuala Berang..dekat jambatan kg Gaung..

SekiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH



Wednesday, July 11, 2018

Mood malas..

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Bila mood malas datang..ginilah jadinya..aku aply cuti separuh ari..balik awal dari kije..ingat tak lulus..tapi mujur mood bos besar ok kot ari ni sebab tu senang je bagi lulus..

Ngan geng rapat aku pun balik separuh ari..ngan kak ha pun cuti..memang mood kije aku kelaut ari ni..so sbb tu aku malas kije ari ni..balik awal..

Lepak makan tengah hari kat restoran pokok jambu kuala berang..mee sup dia memang power weh...

Lepas makan kemana lop kita weh..habiskan sisa sisa berbaki hari ni..

Selamat petang geng.!!




 SEkiAn || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Saturday, February 15, 2014

at Azzah Cafe

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

heppy weekend.., orang2 cherating or sekitar nye yang  lapor2 tu boleh lah singgah kat Azzah Cafe ning pekena burger + air (mcm-mcm ada)..baru je bukak.. area dia x jauh pun dari Ranting Resort sebelah ngan Mimie Cafe..start bukak kul 5 -1 pagi... 

rooms untuk becuti/berehat/bersantai pun ada..boleh je terus dtang bertanye kat sini..perkhidmatan bilik untuk harian, mingguan dan jugak untuk bulanan..harga dia aku rasa ok lah..standard harga..kalau nak diskaun tu try lah ejas ngan tokey nye ..
ini lah uper warung burger ning..baru je pok cik Nik ngan Puan Azzah ning bukak bisnes slow2...insyaallah lama2 hope terus maju lah..

menyendel kat bahan2 buat burger..huhu..boleh ciplak resepi ning...kat sini ada Burger ayam & daging yang biasa, special and double special  dan jugak Benjo..untuk permulaan lah..harga dia pun  ok..x mahal sangat..bab kate tokey dia  x nak jual mahal2..ikut kemampuan je.. 

ning burger aku punye..dah siap dah..dah boleh sentak jap gi...burger daging biasa..harga rm2.50 je..jom ah makan kat sini..kalu x nak makan sini pun korang boleh tapau jugak..
ning tokey besar dia..

ok..tu je nak promosi petang ning..mood not bad...kepala dah start pening balik...so, jap g memang nak kena cari bantal..

sekian.

Tuesday, May 7, 2013

Secret Recipe || Jusco Taman U

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

week lepas, sempat habiskan waktu petang ngan menerjah masuk Secret Recipe..mood nak makan lebey menjadi-jadi hari ni..lepas makan nasi, macam-macan nak makan pulak. then seriusly ni first time aku masuk Secret Recipe  then lepak sini lama-lama.
biasanya aku makan kek yang orang beli je dari sini..kali ni try mood lain, masuk sendiri cuci mata dalam ni..setakat makan kek je pun...tapi kek dia memang sedap kan..tambah lagi ngan ais krim memang terliur weiii..
menu ptg ..kek vs ais krim
then , ambik gambar je lebih..sebagai kenangan..maybe lepas ni malas dah nak singgah sini mana tau kan..hahaha
with payung colorful from cik abg yang baiki motor kat bengkel motol (x  ingat nama bengkel tu, tapi taukey cina lah) .x plan pu nak masuk Jusco, sebab bosan tggu motor bengkel, tggu siap di reper , buang masa masuk jusco dulu..tu yang tertiba je terasa nak makan kek, then masuk SECRET RECIPE.

Sekian.

Saturday, May 4, 2013

PaYung Terjun || Mutiara Rini

Assalamualaikum & Salam sejahtera


singgah nak makan mcD kat restoran mcD yang baru siap dibina kar area Mutiara Rini ni, tapi ada lagi nak menarik kat sini..First sampai sini..dah nampak orang ramai duk berkumpul kat open space x jauh pun dari banggunan mcD tu..,apa yang menarik mereka duk tengok tu..see to kat atas Awan sana..nampak orang duk main payung terjun ..yang menariknya lagi bila dorang terbang bersama ngan bendera "pakatan Rakyat".. apakah warga JOHOR dah sedar and inginkan perubahan baru..wallahualam..
semua pertunjukan ni from orang-orang cina sekitar Mutiara Rini..tersyokk pulak tengok dorang buat aksi kat atas awan sana..bukan selalu dapat tengok pertunjukan payung terjun ni..ni pun kebetulan je duk kat area ni..maybe bagi dorang ni salah satu aktiviti masa lapang dorang kot.
support from orang sekitar kawasan ni memang meriah..ramai wooo datang lepak sini and sama-sama tengok petunjukan ni..kami pun tumpang sekaki..hik3...

Selamat Mengundi kepada yang layak mengundi 
5/5/2013
PRU 13

SEKIAN.

Tuesday, April 23, 2013

Lunch at Asam Pedas student Mall B11

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Pedasss...nama pun asam pedas kan..hehehe..we are try Pari Asam Pedas, x jauh pun dari Fakulti aku..memnag jarang sangat aku menyinggah di cafe ni coz aku kurang mengemari masakan di sini selain asam pedas nye..

lepas balik metting PSM , fren aku 2 3 org tu suggest makan tengah hari kan situ..ingat nak makan kat tempat biasa je kat cafe KTR sana..tapi x salah jugak ubah selera tekak kali ni makan asam pedas yang memang selalu jadi tarikan student kat sini..serius memang ramai student duk makan asam pedas sini..sedapp sangat ker??..

for me lah, lepas try, not bad lah..ok je..tapi pedas dia aihgggg berasap jugak..dah lah ngan cuaca panas makan pulak asam pedas yang tengah hot tu..memang nak kuar air mata  deng..hehe..

korang makan apa tengah hari ni??..apa pun enjoy lunch and syukur atas rezeki yang di berikan Allah pada kita..peachhh yoo

sekian. 

Monday, April 22, 2013

Pakaian Bundle || ok x??

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

sape suka ngan barangan  bundle sila angkat kaki and jom serbu kedai2 bundle yang ada disekitar kita..haaiggghhh...boleh pulak aku menjengah ke kedai bundle ari ni..selama ni  x de aku layan semua ni..ini pun sebab teman kawan aku yang suka cari pakaian bundle..aku follow dia je lah..tapi serius bila masuk kedai bundle tu  harga yang first yang jadi tarikan ,agak murah..but kualiti aku x tau.. tapi banyak yang aku dengar memang x de beza banyak mana pun ngan pakaian terpakai..
ni kedai bundle area U Mall Giant , x jauh dari UTM..banyak pakaian bundle dalam ni..nak pilih memang rambang mata..x cukup sehari kot nak server semua baju, beg dalam ni ...tapi not bad lah...Puas sangat sebab dapat barang yang berkenan di hati dengan harga murah sangat..teman member je, last aku sibuk borong sekali dalam ni..huk3
then balik dari shopping pakaian Bundle, perott laporr wei ..apa  x nye, tengah hari makan mee hoon sup secipuk je kat tasik UTM..sehari x jumpe nasi memang nyakye lah kat perut aku..now, singgah Arked order Masakan panas..baru boleh balik kolej dengan senang hati..hehehe

sekian. 

Thursday, April 11, 2013

GHAZrin Budget hoTeL : Larkin Perdana

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


harga yang berpatutan..boleh sewa hari, minggu or bulan.


sekian. 

Wednesday, April 10, 2013

WORDLESS Wednesday: Menular KE tesKO KsL

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Entry terbiar dalam draff..ada masa ni aku karang citer balik sal entry ni..hehehe..first time sampai sini KSL Mall..dari larkin-JB -KSL..
tiket bas punye..jimat minyak motor kali ni...
peachhh yooo....dalam bas nak gerak dah..tapi bus ni cam uzur sangat..x selesa aku..dah lah ramai orang..
tadaaaa..dah nampak bayang KSL..untuk pengetahuan korang KsL lebih pupular ngan hotel & resort..Mall dia area bawah sekali..


tu je..lepak cuci mata dulu kat Mall ni..then msuk HOtel dia..tu yang best..

ok..see u next entry..

sekian.

Monday, March 25, 2013

OIO MALL

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


OIO mall ni x jauh pun dari JPO..sama je cam mall lain..maybe besar cikit je kot..

Stress punye pasal sampai ni kita orang..entahlah malas nak pikir sal bebanan study tuuuu…lagi pikir rasa lagi menyerabutkan kepala otak..so, layan kepala, layan kaki..sampai sini cuci mata..tengok orang xde masalah bestnye..

Sekarang ni ada ekspo buku & komik…banyak pilihan..betul2 kat ruang legar dia..korang boleh datang je sini kalau nak tengok buku & buat kaki komik nak dapatkan komik2 baru..


Sekian.




LARKIN : bakso RAbu Samad

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

ni kisah week lepas.  

peggghhhhhh baru dapat lepaskan hajat menikmati bakso kt Larkin ni lepas setahun lebey  x menyinggah sini...ni pun kes ada kerja kt sini..kalu x xde maknanya nak melepak lama2 sini..bukan sebab apa, rimas ngan ramai orang bangat + lagi ngan ulat2 tiket yang memang menyemakkan kawasan ni..bising bagor jadinya...
dan semestinya kedai ni lah jadi pilihan untuk makan bakso ..ramai customer dia, sampai meja  aku dapat  kat bawah sekali ..tu pun kongsi ngan penggungjung lain.
tuuu dia...serius sedapp gilessss..bagi akulah yang pernah try Bakso kat johor ni..kat sini x leh tanding lagi..harga dia pun xde ah cekit darah sangat .. standard harga je cam kat tempat2 lain.. 
jom makan buat pembuka breakfast..ooooyeeee...letih punye pasal kita orang bangun lewat sangat hari ni..dah hampir tengah hari..memang betul2 tengah hari lah kita orang cheak out dari hotel Gazzrin tu..tapi x pe waktu cheak out dia sampai 5 ptg..so, xde masalah nak kuar time tu..

ok enjoyyy lunch semua..apa nak makan tengah hari ni ye?? 

sekian.

Saturday, March 23, 2013

NASI + sizzling tHAI

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


masuk JUSCO taman U terus p food court  dia ..perut tengah laporr..apa lagi menjamu selesa lah kat sini..menu ala thai..
maybe korang dah biasa ngan makanan jenis sizzling2 ni kan..bagi aku ni first time aku cuba..not bad lah...boleh lagi aku nak telan..nama je cam pelik sikit upernye...
ni pun sebab member aku mengidam nak makan sizzling kat CS sana..tapi sana dah tutup coz tengah renovate kat food court yang ada sedia masakan ni..so , datang jusco ni..at list dah lepaskan hajat dia..
ok..penat sbenarnye time ni..perut pun tengah lapar..jom makan!!!...

sekian.

JUSCO T.A.M.A.N U
MAC 2013

KSL hotel & resort : DI tinggkat 27

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Tension ngan someone boleh ah bunuh diri  terjun dari atas sini...gilooooo...ada ker orang buat keje gila cam tu..tapi  aku ada dengar ada orang bunuh diri kat  KSL Hotel & Resort  ni..
peachhhh yoooo bapak tiggi aku duk kan..dari sini dapat lihat kolam renang kat bawah..pemandangan sekitar hotel ni..2 blok hotel HOTEL TOWER 1 & HOTEL TOWER 2..di pisahkan ngan kolam renang yang cantik bangat..tapi sebelah lagi kolam tu dalam proses pembinaan..
jom ikut aku singgah kolam renang kat tinggkat 7 lak...ramai orang mandi manda sini..nasib badan x bawak baju lebih..x dapat mandi..tengok orang je lah..


sekian.

KSL HOTEL & RESORT
Mac 2013