Followers

Showing posts with label MY HObbY. Show all posts
Showing posts with label MY HObbY. Show all posts

Friday, March 22, 2019

SeLagi x leh hop dia Nop

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Memang hobi dia doh..kalau jumpe benda alah ning..dulu kali dia hunggar...ada sen 0.50 ker..xdop ker..dia memang tak leh nak kawal doh selagi dia x naik benda benda alah ning...orang panggil benda ni apa erkk...biasa aku dengar anak buah aku panggil "nguk nguk"...ada jugak panggil nyeng nyeng...boleh lake panggil nape..janji anak anak korang paham.
Dan jumpe benda ning..mok mok memang tak leh nak gi tan lain lah..sebab anak akan main benda alah ning sampai dia bhenti ataupun paling jeng sampai habis siling 50 dalam poket seluar dia..hahaha..

Sama lah ngan hero aku sorang ning..biasa mane nak gi dia dah tau kat mane benda alah ning ada..jadi nak tak nak..memang kena layan dia main benda ning dulu sebelum dapat gi shoping or jalan jalan kat mall..

Tu je nak share tengah hari ning..

Happy friday..


 SEkiAn
 || CoreTan Dari
J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N ||
 IEHAHFARIHAH

Wednesday, March 7, 2018

Pen vs buku

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
 Sekolahkan budak kecik ni malam ni...rasa nak main conteng conteng ngan dia...sudahnye siaplah satu kerja amali untuk dia buat..tapi alhamdulillah aqeel mudah di ajar..mudah pikat dan mudah paham..first time aku buat kerja latih tubi untuk dia ni...penerimaan dia baik sangat..pengang pensel pun dah pandai..4 year to be..
Bila dia ngan buku ni..buat dia hilang fokus sikit ngan tel dia..kalau x 24jam kot asyik nak pegang phone je..naik lemak dah rasa tengok time dia ngan  phone dia...

Tanye nak pi sekolah x...jawab dia selalu "tak boh"..bertuah betul dia ni..

Next year baru hantar sekolah!!..

Insyaallah.


 SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Wednesday, January 3, 2018

Hanya Kerana sebuah kereta Mainan

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


lepas magrib  shaqeel  tido..sedar tak sedar lewat malam dia bangun..ingat kan terus je tido sampai pagi esop..senang leh mok mung ni duk baring baring santai ngan phone sambil layan fb ,wsp bagai..Tapi hampeh dia bangun buat peragai pulok.

baru je nak letak kepala dia buat onar..ajok tido xboh..bila kite buat buat tido mulalah dia buat lagu malam malam buta ni...kalau lagu nasyid xpe jugok.. ni lagu rock kapak..memang satu umah lah bergegar..

bagi phone suh tengop video kesukaan dia didi & Friends ngan upin ipin tak makan saman jugop..ngamuk nak  kereta kecik dia.manalah mok tau mana letak moga mok seharian kt tempat kije..

bagi kereta mainan lain xboh..siap baling pulok ke kite.memang hilang jugop tahap kesabaran ni.kuat suara  aku marah dia pujuk dia..lagi kuat sore dia ngamuk tepik nangis.

mujur lah tok dia bangun tolong Cari kereta mainan hok dia nop tu..hok lain sepoh..hok tu jugop dia nop..bila dapat jumpe baru senyap...sabor jelah ngan anak bertuah sorang ni.

ni teman dia main..tak tahu lah kul bape lop leh tido


 SEkiAn
|| CoreTan Dari
J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Saturday, August 31, 2013

gAJI beLum MasUk dah Review baju baru

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


iNi lah orang ppuan..x lari ngan hoby shoping and borong barang2 baru...cam aku ngan member2 ning..gaji belum masuk dah ambik 2 or 3 helai baju baru..syokk x..mula lah hujung bulan makan meggi je..dah mula belajar pakai baju feminin erk..baju ke arah keperempuanan gitu..hahaha..

x de ah sangat..dari t-shrt ngan jean je..comfirm tok ki aku bosan tengok dari sejak berzaman kan..now bila dan dewasa ning, dah mai dah aura nak berfesion cikit2..huk3..semua sebab perubahan , then ikut kawan2 ..tapi yang penting biar nampak matang daripada kebudak-budakan kan..x de ah pakwe 16 tahun nak ngorat lagi..he3..

sekian.


Wednesday, June 12, 2013

Ngail at Pantai Telok Kalung

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

pagi2 dah ketuk bilik aku ajok g ngail..dah lah belum mandi apa lagi, moganya baru bangun tido....time dia ketuk bilik aku tu baru kul 11pg..haha..anak dara apa tah aku ning, tgh hari baru bangun, dah berlaki nanti x tau lah... terkejut ngak , asal mamat ning x gi keje ker..then tanye2 dia..dia cakap terlajak bangun lewat ngat..jadinya x gi keje lah hari ni..so, dia tggu aku siap sebelum gi ngail lagi hari ning.
masa di habiskan ngan gi memancing, dia cakap  x puas hati ngail petang semalam..so sambung lagi petang ning..mak aishh dah lah tengah hari..panas giler kot duk tepi laut/ pantai time cam ning.
kami still bertiga. budak kecik ning nak ikut sekali..so ajaklah..sekolah malas si Aiman ning, mengayap cam ning laju pulak..sekolah tadika je tau..bukan sekolah rendah biasa..so , boleh di maafkan sekali sekala bila ponteng2...hehe3
tengok, panas punye pasal, sampai bukak baju dia..tapi xpe lah semangat dia tu, dapat jugak dia ikan dari pancingnya walaupun kecik..tapi suka je tengok dia gembira sakan bila dapat.
tadaa..kredit to aiman..take pic ning...time dah penat baru lah reti nak pulang..tapi makin petang makin best, sebab ramai kaki2 pancing turun..ada yang duk cangdat sotong pun ada..but, Mie ..dia nak ikan KERAPU je...

sekian.



Monday, June 10, 2013

Hobi Baru!!

Assalamualaikum & salam Sejahtera

petang-petang duk ngail ikan kat pantai..tu lah hobi baru aku sekarang..moganye Mie kaki ngail, rajin jugok aku ikut dia g ngail..kali ni, aku pun try ngail jugok..lama2 best pulak..bosan ada gok kadang2 , tapi orang cakap, mengail perlukan kesabaran kan..so sabar jelah..
Mie , tengah cari port untuk ngail baik punye..lokasi kali ni kat kampung dia lah mana lagi kalau bukan pantai telok kalung.
Aiman pun turut ngail..boleh ikan 2 ekor sukaan wei..haha. makin lama, makin seronok lok bila dapat ikan..kat sini boleh dapat ikan Kerapu..air tengah pasang memang ramai ikan dapat lihat kat dalam laut tu..
Aiman tggu kail dia kena makan ikan..napok kecik, tapi mangat ikut g ngail sekali..
Lewat petang baru balik.. puas dapat ikan kerapu besor ..lupa nak ambik gambar ikan tu..dan masuk kuali baru ingat, x dok ambik gambar hasil tangkapan ari ni..he3..next day mesti aku ikut gi ngail lagu..seronok..zaman kecik dulu ngail sungai je..kali ni ngail tepi laut wei..epy day sebab boleh tengok laut puas2..

sekian.



Saturday, May 4, 2013

mc D at Mutiara ini

Assalamualaikum & Salam sejahtera

jom masuk mcD yang baru di buka ni.. cantik siutt kat area ni.. maybe baru sebulan kurang lebih je baru beroperasi..
jom msuk and terus order..menu biasa for dinner..kakitangan dalam ni  berapa ramai lagi and kureng cekap sikit maybe sebab baru lagi..kadang2 tengok diorang buat keje cam kelam kabut je..hihi2...
kami x reti nak BOIKOT menda alah ni, sebab suka makan.. makanan segera yang x perlu pikir panjang bila time perut laporr...
jom makan..muka mewekkkk lake..kuat ngat jalan ari ni sampai lapor perut x sedor..hahaha....lepas ni plan balik campus je, rehat  coz esokkan nak balik kampung..perjalanan jauh tu..

sekian.

Sunday, April 21, 2013

KaKTuS || EXpo keUsahawanan UTM

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

tertarik ngan aneka kaktus di Expo Keusahawanan  UTM ..berbagai jenis bentuk boleh tengok kat  gerai jualan Kaktus yang ambik bahagian untuk EXPO KEUSAHAWANAN.. menarik tertarik kau memang the bongggg !!!..sampai aku pun terbeli jugak sama-sama ngan 2 my Fren..cantik siuttt...
ni sebahagian je..kecik molek je semua..harga dia pun x mahal..sebelum ni aku pernah jugak jaga kaktus ni..tapi semua x tahan lama. coz x de orang nak take care bila aku xde kat umah aku kt kampung tu..aku balik pun kadang2 je..nok harap ke sape tolong tengokkan coz semua x minat ngan hiasan laman ni..huhu cedihhhh...bila ingat koleksi2 yang pernah kumpul zaman2 sekolah dulu..

with my freen ngan koleksi Kaktus memasing..saje2 tambah seri kat meja study..huk3..tapi yang best kita org dapat tips penjagaan Kaktus dengan baik..kaktus x perlukan air yang banyak..cukup 2 minggu sekali kita siram dia..so, aku rasa tanaman ni  x lah rumit sangat buat kaki malas cam aku bab nak ambik tau hari2..nak kena siram hari2 tu coz cukup 2 minggu sekali dah..

heppy weekend!.

sekian.

Thursday, April 18, 2013

R.E.V.I.E.W book || Travelog Kehidupan Abadi

Assalamualaikum & Salam Sejahtera






Travelog Kehidupan Abadi , Perjalanan menuju dewasa..sesuai untuk semua golongan yang tengah menuju alam dewasa_ sebagai seorang lelaki, ayah, dan insan yang sedang menuju kedewasaan yang hakiki. buku yang tidak khusus buat wanita semata-mata.

penulisan yang menyentuh jiwa yang menyelitkan unsur-unsur ketuhanan dan kemanusian.teguran yang bersahaja tetapi beri impak yang mendalam buat pembaca.

jom L.I.K.E BACA BUKU

Sekian.



Monday, March 25, 2013

OIO MALL

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


OIO mall ni x jauh pun dari JPO..sama je cam mall lain..maybe besar cikit je kot..

Stress punye pasal sampai ni kita orang..entahlah malas nak pikir sal bebanan study tuuuu…lagi pikir rasa lagi menyerabutkan kepala otak..so, layan kepala, layan kaki..sampai sini cuci mata..tengok orang xde masalah bestnye..

Sekarang ni ada ekspo buku & komik…banyak pilihan..betul2 kat ruang legar dia..korang boleh datang je sini kalau nak tengok buku & buat kaki komik nak dapatkan komik2 baru..


Sekian.




Saturday, March 23, 2013

KSL hotel & resort : DI tinggkat 27

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Tension ngan someone boleh ah bunuh diri  terjun dari atas sini...gilooooo...ada ker orang buat keje gila cam tu..tapi  aku ada dengar ada orang bunuh diri kat  KSL Hotel & Resort  ni..
peachhhh yoooo bapak tiggi aku duk kan..dari sini dapat lihat kolam renang kat bawah..pemandangan sekitar hotel ni..2 blok hotel HOTEL TOWER 1 & HOTEL TOWER 2..di pisahkan ngan kolam renang yang cantik bangat..tapi sebelah lagi kolam tu dalam proses pembinaan..
jom ikut aku singgah kolam renang kat tinggkat 7 lak...ramai orang mandi manda sini..nasib badan x bawak baju lebih..x dapat mandi..tengok orang je lah..


sekian.

KSL HOTEL & RESORT
Mac 2013 



Sunday, March 10, 2013

Angsana : Jalan-Jalan

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

naik bas awam jalan2 best jugak..tambang pun murah..maybe setengah orang x selesa sebab kondisi bas yang dah lama, keadaan sempit or cam sardin bila ramai sangat penumpang sampai ada yang kena bediri atas tangga and campur ngan macam2 orang asing lagi..bau kat dalam bus ni cam apa dah..tapi jimat punye pasal..orang naik jugak..
kedai yang wajib servey bila mai angsana ..kedai Romantika..serius deko2 kat dalam ni memang rambang mata..so, meh join aku usha apa yang menarik kat dalam ni...
sebenarnya kat dalam kedai ni x leh ambik gambar..tapi kami curi2 je...boleh tolong promote sekali kat yang minat deko ala inggeris ni..

jam besor yang memang menarik..harga dia pun berpatutan..mampu milik lagi buat yang berpendapatan sedehana tu nak cantikan kediaman korang.

jugak sedia ngan bagai jenis bunga2 hiasan tiruan untuk hiasan majlis kawin, tunang or apa2 majlis yang nak pakai bunga tiruan ni..serius memang cantik..banyak pilihan jenis lagi...
ENTRI yang berkaitan ngan kedai ni..ada kat SINI & SINI

sekian.

R.O.M.A.N.T.I.K.A
angsana
MaC 2013


Thursday, March 7, 2013

Boucer Buku(BB1M) dah dapat.!!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

 hai geng bloggers,  lama je rasa x muncul kan...opppsttt..now sekarang aku sibuk sangat coz aku dah belajar cari duit lebih ngan keje part time..at list sentle yuran pengajian...penat jugak bila rasa masa terbatas and 100% berubah..

ok..x moh citer sal keje lagi...korang dah dapat BB1M...buat student lah (jangan jeles).... ala kalau bukan student yang umur 21 ke atas comfirm korang dah dapat BR1M untuk belia tu kan..sama je pun..

lepas kelas ari tu , terus je pegi pejabat ambik baucer..dapat lah boucer 250 hinggit untuk beli buku 0r peralatan belajar je tau...mana yang tahu and pernah dapat sebelum ni..dulu kita dapat 200 je sekarang 250..thank PM atas keprihatinan anda tehadap warga student ni..
 boucer ni sah laku smapai hujung bulan 5..lambat lagi tu..and mesti ada cop kolej, univesiti kat belakang boucer tu and x  leh tukar milik..
tempat borong buku yang biasa bagi aku ialah MPH lah selain Popular..banyak pilihan buku sini..macam2 ada..ni MPH kt city square JB..jauh noo p borong kan..hehe..x de lah ni kebetulan je..dah keje habis awal tu, teus je p JB coz dah dekat ngan tempat keje..
sesak dalam ni..kebanyakan semua duk belanjakan boucer buku tu..tapi serius aku suka ngan kedai MPH ni..kemas and senang nak cari buku .

ok tu je..nanti aku update sal buku yang aku dah beli and dah habis baca..aku biasa beli novel ngan buku motivasi je coz, aku x pakai banyak buku untuk study...

ok sekian.