Followers

Showing posts with label A.K.U BuDok GaNunG. Show all posts
Showing posts with label A.K.U BuDok GaNunG. Show all posts

Tuesday, July 24, 2018

T/back raya ke-4 || Sekayu with FAmily

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Raya ke -4.

Plan tak dirancang..tiba tiba je dorang plan nak pi mandi air terjun sekayu..my big family..kebetulan abg aku dari KL pun ada..so on  je ptg ni.

 Depan pintu masuk pun boleh posing apa..bukan sokmo dapat datang ning..sekali sekala je..even tempat dalam daerah aku je.
 Nak masuk sini hari biasa kena bayar ye...klau hujung minggu or cuti umum je bagi free..so sebelum masuk kena daftar dulu.
 Just share pic buat kenangan tahun ni...dapat mandi air terjun sekali ngan bbq.










Ok done!!..

 SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Saturday, May 12, 2018

Lemang PRU 14..

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Raya lambat lagi..Pilihan raya dah berlalu..kira ni family aku buat lemang seperna kemenangan sek HIjau PRU 14 kat TErengganu.jadi dop!!

Tahniah PAS memerintah Terengganu kali ni dan tahniah MAlaysia atas perubahan dan sejarah baru yang tercipta.

 SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Friday, May 11, 2018

Prefer untuk bbq malam esop.

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hasil lauk fress from kuala perlis dah selamat mendarat di bumi ganu..abg aku wak kelik dari sana..

Boleh lah tambah tambah buat BBQ malam esop..memang dah plan nak buat BBQ family ..sekali sekala bekumpul anak beranak.

Just share pic jelah.
Udang lipan..first time aku tegop benda alah ni..dan first time jugak aku makan benda ni.







Tambahan..buah mempelan harun manis..sedap yang amat weh..jarang jarang sekali dapat merasa .

 SEkiAn

|| CoreTan Dari
J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

Tuesday, May 28, 2013

PeteH gANU pETEh

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

syok tengok bola petang ning..lama doh x layan bola...Ganu Vs kelate untuk ke final..agok2 hok mana leh g final erk..hope ganung leh gi...Peteh Ganung Peteh!!..

Manaf  nak 3 utir je..hok toh  boleh doh tiga...

sekian.

Wednesday, April 17, 2013

MEH cheak PUSAT Mengundi Anda || jom Pangkah Undi

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

sape yang layak mengundi and dah daftar mengundi..boleh cheak Pusat mengundi anda ye...hok dok leh..duk diam2 je okeh!!
huhuhu...amacam pilihanraya kali ni..kat kampung syokk nye tengok perang bendera kan..malam2 selalu dengar riuh orang kampung duk pasang dera sepanjang jalan..

aku x tau lah dapat balik mengundi x?..semua bergantung  pada keadaan je..kalau izinkan..aku akan cabut undi kat kampung aku lah..doh aku beranak kat situ..hehe..


korang boleh CHEAK SINI  ye..

ni aku punye..


ni EN.Mie punye..


korang dimana???

sekian.




Wednesday, April 3, 2013

NinetOLOgy from MY mom

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

now..2 hari ku di kampung..dah lama ngat aku x balik.. x de apa yang berubahnya aku rasa, melainkan  lambakan bendera politik je..hijau dan biru..bapak banyak kot..bahang pilihanraya dah nak hampir ker..sat tadi baru aku dengar yang  baru je bubar rite..so, bila mengundi x de jawapan stkat ni.


ok balik ngan tajuk ENtry..ronda2 bandar TRG and Pekan kuala Berang..shopping barang dapur ngan mak and akak aku then jugak usha h/p yang boleh guna rebet rm200 punye..so, hasilnya aku dapat new H/P sebab mak aku  bayarkan yang lebihnya dari rebet tu..

OK..thank my mother..mak kesian kt aku kot tengok tel yang uzur tu..hehehe..


sekian.


Saturday, February 2, 2013

Taman Rekreasi Tasik Puteri, bukit besi ,Dungun,TRG.

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

hai readers..criter semalam..ok sebelum tu..aku nak ucapkan thank you banyak2 kat u ols  sekalian yang wist besday aku semalam..x kesah ah kat Facebook or HP gua okai..buat Mie jugak yang awal2 pg lagi dah kejutkan aku ngan besday ni.

jalan2 ke Dungun..singgah umah rakan kenalan kat Durian Mas then merayak ke Taman Rekreasi Tasik Puteri, Bukit Besi.sebelum tu singgah beli lemang dulu kat kijal..banyak gerai jual lemang kat sini ..pilih je mana berkenan..
dari pintu gerbang ke TRTP ni jauh benor masuk kedalam..memang cantik dan besar giless Tasik kat sini..lagi besar dari Tasik Kenyir kot.
terdapat jugak tempat untuk bermandi manda tau..cantik ..sesuai untuk kanak2 dan orang dewasa tau..

tasik ni menjadi tarikan orang2 dungun tau..time aku sampai ramai orang, lagi2 kaki2 motor duk lepak kat tepi tasik...family yang datang beriadah pun ramai.


siap berlatar belakangkan air terjun lagi...meh datang sini..x rugi kalau nak beriadah petang2 sini..kat sini jugak terdapat kemudahan cam cafe, tandas, bilik persalinan and macam2 lagi...memang puas hati..
Aiman ni nak mandi..tapi takut air..apa citer??..penakut jugak budak ni..anak bapak tau..sian bapak dia duk layan kerenah dia ni..macam mana pun terpaksa jugak tunaikan permintaan hero sorang ni..
kat sini jugak terdapat kelab Golf buat yang kaki golf..

okai...petang sangat dah baru gerak balik..penat bukan main kot..apa pun enjoy ngan trip ni..maybe next time aku akan jejak sini lagi..insyaallah...


sekian.


Saturday, January 19, 2013

outting WITH BFF at Kuala Terengganu

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

salam hujung minggu semua..sebelum tu, mood aku memang kelaut time ni..kepala aku pun kusut..so..kalau entry aku kali banyak gambar dari kata2..maknanya..aku xde isi bagai nak citer.

hujung minggu kali aku luang masa keluar ngan BFF aku sejak zaman sekolah menengah..yap..memang lama dah x kuar ngan dia coz masing2 bz ngan hal masing2..sorang puncak sana..sorang hujung sana..so. masa bersama tu kurang sekarang..tapi kali ni rancang masa nak kuar sekali..kedua2 ada kampung ..mudahlah plan kan..even kuar kat bandar Kuala Terengganu dah ok dah..banyak sgt citer terbaru aku dapat sal BFF aku ni..
 first sampai tu..kitaorang lepak kat sebelah terminal penumpang kuala Terengganu..apa yang aku tau kat sini terminal penumpang untuk kenderaan laut yang ingin ke seberang sana iaitu Pulau Duyong..sebelum dorang naik bot or perahu bagai dorang kena dapat tiket kat sini dulu...

apa yang ada kat sebelah ialah pandangan jeti ni..

panjang kot jambantan ni sebelum dapat naik bot..ni adalah salah satu tempat perkhidmatan awam laut yang popular kat terengganu.
 ni area kat sebelah terminal tu..boleh tengok jeti tu arah sini..memang cute jugak..
 with my BFF  Noorehan 
ok.kt sini memang dekat sangat ngan pasar payang and bazar warisan...so, aku jalan kat pasar payang dulu sebelum ke bazar warisan..ikut time nak lunch memnag awal lagi..memang ada baiknya aku terjah tempat2 ni dulu..

pasar payang..korang mesti dah selalu sampai kan..kat dalam ni.macam ni lah keadaanya..


next kitaorang p kat kat bazar warisah..betul2 depan pasar payang tu..
ni kat bazar warisan..korang jugak boleh pergi kat bukit puteri drai sini tau..








ok..penat jalan..kitaorang lepak kat Mac D..makan2..then balik..tu lah perjalanan kitaorang sehari ari ni..hujung minggu orang ramai tau..nak2 kalau kt pasar payang..memang sesak + panas sangat kt dalam..
harap korang x segan tuk singgah tempat2 ni kalau datang Terengganu..boleh penuhkan hujung minggu anda pada yang x tau nak buat apa and pergi mana.

sekian.