Followers

Showing posts with label J.O.H.O.R. Show all posts
Showing posts with label J.O.H.O.R. Show all posts

Wednesday, September 11, 2013

one day in JB

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Selamat pergi and selamat balik from JB..3 ari x bersiaran kot..sebab aku ada kat sana lah..xdok masa nak update blog nak BW blog korang..so, now aku dah kembali seperti biasa..x bz sangat lah ngan keje..ada masa memang aku buka blog aku ning..

Awal pagi aku sampai sana, x silap dalam kul 6am gitu kot..awal kan...then sebelum cerah , aku rehat dulu kat surau kat Terminal larkin with  my friend  yang nak ikut sangat p JB..area kul 9 baru kitaorang gerak p bandar JB then tempat yang aku bawak member aku ning ialah CS  a.k.a  Johor Bahru City Sentre . .Kitaorang lepak sana je sampai keesokkan hari..

sebab bosan punye pasal, masuk panggung layan Movie..citer apa tau..KL ZOMBI..korang dah tengok belum movie terbaru tu..so, yang belum boleh usha kat panggung berhampiran ye..citer dia ok lah ..bagi aku ada bosan, suka, poyo and entah apa2 for conclusion about this movie.  

dan, menu yang aku cari kat JB mestilah Nasi Ayam Penyet..Serius rindu giler nak makan nasi ning..dah lama nak makan..sebab kebanyakan nasi ning ada kat Johor je..so, kalu nak rasa yang betul2 best korang kenalah datang Johor.

next, menu fabrite  aku iaitu BAkso Larkin..serius memang best..rasa dia yummmm memang meleleh habis air mata coz pedas dia terasa, lagi2 ngah panas comfirm lah meleleh air hidung, air mata..over x aku promort makanan yang aku suka when aku ada di JB..
X sempat nak bawak member aku jalan jalan kat banyak tempat lagi coz masa x kesempatan..Keesokkkan aku ada keje lagi kat UTM..so, aku bawak je dia jalan2 kat area situ2 je..maybe next time aku nak buat trip lagi p Melaka maybe..huk3..

trip aku 2 ari je..so, tu je yang leh aku citer sal trip kali ning..gambar pun x banyak coz mood aku memang kelaut sangat time tu..

sekian.


Tuesday, May 7, 2013

Secret Recipe || Jusco Taman U

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

week lepas, sempat habiskan waktu petang ngan menerjah masuk Secret Recipe..mood nak makan lebey menjadi-jadi hari ni..lepas makan nasi, macam-macan nak makan pulak. then seriusly ni first time aku masuk Secret Recipe  then lepak sini lama-lama.
biasanya aku makan kek yang orang beli je dari sini..kali ni try mood lain, masuk sendiri cuci mata dalam ni..setakat makan kek je pun...tapi kek dia memang sedap kan..tambah lagi ngan ais krim memang terliur weiii..
menu ptg ..kek vs ais krim
then , ambik gambar je lebih..sebagai kenangan..maybe lepas ni malas dah nak singgah sini mana tau kan..hahaha
with payung colorful from cik abg yang baiki motor kat bengkel motol (x  ingat nama bengkel tu, tapi taukey cina lah) .x plan pu nak masuk Jusco, sebab bosan tggu motor bengkel, tggu siap di reper , buang masa masuk jusco dulu..tu yang tertiba je terasa nak makan kek, then masuk SECRET RECIPE.

Sekian.

Saturday, May 4, 2013

iT PlaZa || Skudai Parade

Assalamualaikum & Salam sejahtera

jenjalan kat Skudai Parade, my fren aku nak cari accessory  phone dia..so, p lah usha kat IT plaza..mana tau jumpe apa yang di carinya.
sebelum masuk IT plaza sempat lagi take a picture..x dok keje namanyee...wik3...tapi mana aku ada lagi pic kat area IT plaza ni..nanti bila aku dah  x duk kat jB, aku ada kenangan yang aku pernah sampai sini.hik3..
hik3..with my fren..cari punye cari..x de jugak kat dalam ni coz dalam ni banyak untuk PC, laptop , I phone , Tax and banyak lagi ah..tapi untuk  phone biasa x de pulak.
peachh yo..mood happy sangat time ni coz, esokkan nye dah nak balik kampung..tu yang jenjalan sakan tu..lasty my fren aku jumpe jugak ngan apa yang dia cari untuk phone dia, tu pun jumpe kt kedai phone biasa..colur pink lagi..serius cantik..ohh lupa nak take pic benda alah tu..so, enjoy today..

sekian.


PaYung Terjun || Mutiara Rini

Assalamualaikum & Salam sejahtera


singgah nak makan mcD kat restoran mcD yang baru siap dibina kar area Mutiara Rini ni, tapi ada lagi nak menarik kat sini..First sampai sini..dah nampak orang ramai duk berkumpul kat open space x jauh pun dari banggunan mcD tu..,apa yang menarik mereka duk tengok tu..see to kat atas Awan sana..nampak orang duk main payung terjun ..yang menariknya lagi bila dorang terbang bersama ngan bendera "pakatan Rakyat".. apakah warga JOHOR dah sedar and inginkan perubahan baru..wallahualam..
semua pertunjukan ni from orang-orang cina sekitar Mutiara Rini..tersyokk pulak tengok dorang buat aksi kat atas awan sana..bukan selalu dapat tengok pertunjukan payung terjun ni..ni pun kebetulan je duk kat area ni..maybe bagi dorang ni salah satu aktiviti masa lapang dorang kot.
support from orang sekitar kawasan ni memang meriah..ramai wooo datang lepak sini and sama-sama tengok petunjukan ni..kami pun tumpang sekaki..hik3...

Selamat Mengundi kepada yang layak mengundi 
5/5/2013
PRU 13

SEKIAN.

mc D at Mutiara ini

Assalamualaikum & Salam sejahtera

jom masuk mcD yang baru di buka ni.. cantik siutt kat area ni.. maybe baru sebulan kurang lebih je baru beroperasi..
jom msuk and terus order..menu biasa for dinner..kakitangan dalam ni  berapa ramai lagi and kureng cekap sikit maybe sebab baru lagi..kadang2 tengok diorang buat keje cam kelam kabut je..hihi2...
kami x reti nak BOIKOT menda alah ni, sebab suka makan.. makanan segera yang x perlu pikir panjang bila time perut laporr...
jom makan..muka mewekkkk lake..kuat ngat jalan ari ni sampai lapor perut x sedor..hahaha....lepas ni plan balik campus je, rehat  coz esokkan nak balik kampung..perjalanan jauh tu..

sekian.

Saturday, April 27, 2013

Danga Bay || ONE DAY

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

happy weekend.. memory 3 hari lepas kalu x silap lah..teringin nak pergi Danga Bay coz lama sangat dah x jejak sini lepas proses pengubahsuaian tempat ni di jalankan..memang kawasan ni sibuk lagi ngan perbinaan macam2 bangunan baru..habis laut kena timbus nak ke bina bangunan berbatu..apa pun syabas Johor sebab semakin maju ngan pembangunan.
pic waktu petang dalam area pukul 6-7 gitu..tapi cantik view ni..kredit to my fren yang tukang take picture..kapal2 kat sini pun masih still berlabuh..tu yang sedikit sebanyak jadi tarikan orang-orang johor meh lepak and sepastinya ramai Couple2 tengah dating sakan di sini..aku pun tengah berdating tau..tapi not may Boyfren..dating ngan my fren..
gedik2 with my fren..senyum sambil pandang camera phone samsung bercalor putih yang canggih itu ..boleh ambik gambar sendiri2 lagi..memang terbaik ah..untung dapat tumpang sekaki..(phone tu my fren aku punye)
peachhh..bajet nak ambik gambar sekali ngan kapal2 kat belakang..dah model lagi besar, terlindunglah dia..x dok orang nak ambik gambar kami..so ini jelah hasil take gambar sendiri..
huhuhu...suka tengok kapal2 besor sini..banyak dari orang putih yang datang berlabuh sekejap sebelum belayor balik ke mana je dorang nak pergi ,..x tau lah..yang banyak aku tengok pada nama yang tertera kat kapal tu from Australia .
depan cafe mewah berdepan ngan laut ni...selalu sangat doh berposing depan cafe ni..tapi x pernah masuk coz  takut lah nak masuk tempat grand gini..tengok daripada botol minuman keras yang dipamerkan luar tu lagi rasa memang x patut masuk pun..
last pic kat Danga Bay sebelum carik makan pulak..belatar -belakangkan kapal-kapal..rindu pulak nak tengok kapal2 besar kat pantai2 Kemaman di Trg...lagi banyak kapal2 cam ni, yang paling best boleh main pantai..
singgah makan steamboat kat Medan steamboat kat menara Jam..memang femes tempat ni ..orang johor tau lah kan tempat ni..selalu sangat dah aku makan steamboot kat sini..memang emmmm puas hati sebab banyak sangt pilihan sampai  x tau nak pilih hok mana..

sekian.

H.appy Weekend
D.A.N.G.A. B.A.Y 2013


Sunday, April 21, 2013

Jom Heboh PLaza Angsana || penghujung MAC

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

happy weekend..selamat bercuti buat yang cuti-cuti malaysia ..huhu..Citer pada Weekend jugak ..tapi bukan weekend  sekarang okeh!!..dah lama dah..penhujung Mac hari tu..

buat warga JB mesti tau sal kanival gempak JOM HEBOH yang kat Plaza Angsana ari tu kan..jem memanjang je atas jalan area situ ..maybe, habis sebahagian warga JB x kesah from cerok mana pun turun terjah sini kan.

enjoy ngan my picture yee..x de mood nak buat ayat panjang2..(kalau tulis TeSis macam tulis kat BLOg kan best)--x de stress sangat kot..hehe =P...mustahil kan coz Tesis  bukan blog.. 

 with my fren ERRAH NAJWA





J.O.M HEBOH 2013/PLAZA ANGSANA
30 MAC 2013

Sekian

Thursday, April 11, 2013

GHAZrin Budget hoTeL : Larkin Perdana

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


harga yang berpatutan..boleh sewa hari, minggu or bulan.


sekian. 

Wednesday, April 10, 2013

WORDLESS Wednesday: Menular KE tesKO KsL

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Entry terbiar dalam draff..ada masa ni aku karang citer balik sal entry ni..hehehe..first time sampai sini KSL Mall..dari larkin-JB -KSL..
tiket bas punye..jimat minyak motor kali ni...
peachhh yooo....dalam bas nak gerak dah..tapi bus ni cam uzur sangat..x selesa aku..dah lah ramai orang..
tadaaaa..dah nampak bayang KSL..untuk pengetahuan korang KsL lebih pupular ngan hotel & resort..Mall dia area bawah sekali..


tu je..lepak cuci mata dulu kat Mall ni..then msuk HOtel dia..tu yang best..

ok..see u next entry..

sekian.

Monday, March 25, 2013

OIO MALL

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


OIO mall ni x jauh pun dari JPO..sama je cam mall lain..maybe besar cikit je kot..

Stress punye pasal sampai ni kita orang..entahlah malas nak pikir sal bebanan study tuuuu…lagi pikir rasa lagi menyerabutkan kepala otak..so, layan kepala, layan kaki..sampai sini cuci mata..tengok orang xde masalah bestnye..

Sekarang ni ada ekspo buku & komik…banyak pilihan..betul2 kat ruang legar dia..korang boleh datang je sini kalau nak tengok buku & buat kaki komik nak dapatkan komik2 baru..


Sekian.




Sunday, March 24, 2013

JPO(Johor Premium Outlets)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Hai readers..happy weekend semua..apa plan korang hujung minggu ni??..plan elok2 tau.. mesti korang penah alami saat dan ketika bila dah plan cantik baik punye..last2 x jadi..hehehe..biasalah ..semua perancangan kita x semestinya tertunai kalau bukan atas kehendak yang maha kuasa..kita cuma merancang, yang tentukan DIA.

Weekend ni cuci mata kat JPO..sape pernah sampai ni?? Terutama org johor lah coz dah nama pun JOHOR PREMIUM OUTLETS..mesti kat johor kan..

Peachhhh yooooo..dekat luar pintu utama dia..mesti ambik pic kat sini  coz yang mahal nama tempatnye tu..

Masuk dalam..korang leh tengok kedai2 branded bangat dalam ni..macam2 jenama mahal2 korang leh jumpe kat sini. Yang penting poket je kena tebal.

Dalam ni ada 2 tinggkat tau..x macam Mall..just kedai2 je…yang best kat sini banyak tempat duduk kat luar kedai2 tu..boleh bersantai tengok ragam orang sekeliling..kat sini boleh jumpe majority kaum cina, orang- orang  kaya and bergaya mewah gitu…
Food court dia pun nampak cam mewah and mampu lagilah nak try makanan kat sini ..just kat Food court sini je tau..kat lain aku rasa mahal bagi orang mcam aku  kt JPO ni..x senang x mewah..huhuhu.
 Juga ada pool kat tengah2 laman bangunan JPO ni..sekeliling pool ni pun ada kerusi untuk bersantai.
Ok..puas menular kat sini pergi Mall pulak..Kat sini boleh dikatakan singgah dari hujan je..yooo masa tengah jalan tadi hujan bukan main lebat lagi..kat johor sekarang hujan petang2 erk..so, lepas ni kena beringat kalau nak kuar time petang coz takut hujan..

Sekian

JOHOR pREmium O.u.t.L.e.t.S
MAC 2013