Assalamualaikum & Salam Sejahtera
SaLam Ramadhan..
Esop dah raya..yeaa
Menu wajib ada di pagi raya..tapai dan lemang..kalau tak da tak rasa macam beraya lah..
Walaupun raya tahun ni tak macam tahun tahun sebelum ni..tapi raya tetap raya..kita just doa kan yang baik baik je semoga covid19 bebas daripada negara kite ni..
Tapai pulut daun getah..preper ni before 2 Hari sebelum raya..sebab dia kena peram dulu bagi masak..bila dah masak ..memang manis leting rasanya..
Lemang ni kena preper sari sebelum raya..kira hari pose last sebab esop dah raya..tak banyak pun buat tahun ni..sebab tak de ziarah ziarah tahun ni..tahun ni raya kat umah je..makan untuk orang orang umah je..
Ok..sedar tak sedar..dah nak penghujung puasa dah..sekejap je masa berlalu kan..
Apa pun..seLamat Hari Raya..
SEkiAn
|| CoreTan Dari
J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH
SaLam Ramadhan..
Esop dah raya..yeaa
Menu wajib ada di pagi raya..tapai dan lemang..kalau tak da tak rasa macam beraya lah..
Walaupun raya tahun ni tak macam tahun tahun sebelum ni..tapi raya tetap raya..kita just doa kan yang baik baik je semoga covid19 bebas daripada negara kite ni..
Tapai pulut daun getah..preper ni before 2 Hari sebelum raya..sebab dia kena peram dulu bagi masak..bila dah masak ..memang manis leting rasanya..
Lemang ni kena preper sari sebelum raya..kira hari pose last sebab esop dah raya..tak banyak pun buat tahun ni..sebab tak de ziarah ziarah tahun ni..tahun ni raya kat umah je..makan untuk orang orang umah je..
Ok..sedar tak sedar..dah nak penghujung puasa dah..sekejap je masa berlalu kan..
Apa pun..seLamat Hari Raya..
SEkiAn
|| CoreTan Dari
J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH


No comments:
Post a Comment