Followers

Thursday, February 21, 2013

cuti raya cina di KELANTAN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

hai lain macam je bila berjauhan dengan orang-orang tersayang sana...terasa kosong pulak hari2 ku di Johor ni...nak balik Ganu!!!

dah2 taching2 ...fokus2 ngan dunia baru kat sini lak..

citer sikit sal cuti raya cina hari tu...rezeki aku dapat p lagik Kelantan ngan MIE and family angkat aku..tolak x silap aku kul 2pg dari Kemaman and sampai Kota Bharu dalam 9 pg gitu..time ni aku tolak dulu ngan Mie coz family angkat aku ada keje lagik kena sentle kt kemaman, so dorang gerak lewat sikit.
sampai stesen bus kota Bharu..awal pagi lagi time tu..Mie cakap, nak balik umah kak emy pun cam awal lagi..so, plan jalan2 area bus tu sampai kebosanan melanda..entah mimpi apa.,Mie ajak p jalan Rantau Panjang..aku apa lagik..follow je lah..lagipun dah lama x jejak sana..then singgah umah ibu Mie kat sana terus.
ni sempadan nak masuk Rantau Panjang..Mie cakap belakang banggunan tu dah masuk Thailand..Golok pun dekat dari sini..patutlah aku tengok sini bayak betul kenderaan plat no Thailand..upernya sebelah je Thailand..
sampai Rantau Panjang, pusing2 area pekan rantau panjang ni..barang2 sini murah2..rambang mata korang..patutlah warga tua kat kampung aku nung x lepas peluang kalau ada trip p Kelantan..mesti berpusu-pusu nak join, sebab barang2 sini memang murah and berbaloi-baloi puas hati..sini pun kebanyakan barang from Golok jugak kot..and kawasan ni kan kawasan Bebas Cukai..
dalam setengah jam duk melewar sekitar situ..dah lah panas wei...SHaroL pun sampai..Sharol tu adik Mie lah..bawak p umah ibu Mie kat kampung nape x tau..aku x ingat nama..ore panggil kampung kaje..Kajang..kajing..what everlah..janji sampai umah bakal mak mentua aku..(kalau ada jodohlah)...x sabornya nak rehat..letih habis doh tubuh ni dok lah x cukup tidor..hehe
ingat nak balik hari je..ambik kau..kena still jugak semalam sana sebab ada BEKWAH..orang kampung aku cakap buat kenduri lah...kebetulan pulak tu..tapi ok lah sini, orang2 dia baik2..walaupun aku rasa segan jugak sebab baru nak kenal orang sini..tapi buat biasa2 je Mie cakap..Lama2 ok lah..

lepas sehari bermalam di Rantau Panjang..gerak ke kota bharu pulak..puas habis kota Bharu lah musing..main pulak ngan orang2 puan ni wehi jalan..ikut kak ngan kak Amy ronda kota Bharu..singgah macam2 tempat borong..yang paling best kali gi Pasar Borong Wakah Che Yeh..ramai betul orang..sesak habis jalan area tu..MUrah2  murah tu je dengar peniaga situ tepik duk jual barang2..memang murah pun harga barangan sini banding ngan tempat lain kat kita.

x dapat ambik gambar banyak2 kali ni, sebab kamera kehabisan bateri..rugi2..hahahahaha..

ok lah..ada umur, ada rezeki..insyaallah sampai lagi kat Kelantan ni..3 day yang cukup bermakna buat aku..

sekian


diconteng baik oleh I.E.H.A.H.FARIHAH
21/FEBUARY/2013



1 comment: