Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Hari ke 3 perintah kawalan pergerakan dilaksanakan...memang aku still at home jelah..dah memang tak leh nak Kuar umah kan.mencegah lebih baik daripada ambik risiko kan..memang kena jaga betul-betul lah diri anda family semua supaya terhindar dari wabak covid19..
Kes wabak covid19 ni pun sekarang makin meningkat wei kat Malaysia..serius..aku takut Ngan situasi sekarang..tapi dah PM buat perintah kawalan pergerakan pun..ramai lagi yang degil tak ikut arahan..ko orang ni tak takut Ker..ermmm ko orang tak rasa lah takut sekarang kot sebab tak kena kat diri korang and family korang lagi..bila dah kena baru korang nak sedar kot..plss lah still at home je..
Memang boring kot kadang kadang mai bila terperap je kat umah..bukan sari dua kot duk umah je tak kije.. almost 2 week jugak ..tu pun tegop keadaan lepas 2 week ni..kalau makin parah..maybe kena tambah lagi cuti kot...biasa kita hari hari kije..dah kena cuti cam ni..memang terasa lah tahap kepuasan dia..lagi lagi tak dapat nak pi mana mana.
Aku syorkan lah..time ning korang layan anak anak kat umah..lepak santai Ngan family dah lah.. before ni korang bizi skrg ni lah masa untuk family and anak anak pulak kan...
Mat AqeeL tengah hari pun dia ajak Mok dia teman dia main....macam aku ckp..time ni lah masa korang untuk anak anak..
SEkiAn || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH
Hari ke 3 perintah kawalan pergerakan dilaksanakan...memang aku still at home jelah..dah memang tak leh nak Kuar umah kan.mencegah lebih baik daripada ambik risiko kan..memang kena jaga betul-betul lah diri anda family semua supaya terhindar dari wabak covid19..
Kes wabak covid19 ni pun sekarang makin meningkat wei kat Malaysia..serius..aku takut Ngan situasi sekarang..tapi dah PM buat perintah kawalan pergerakan pun..ramai lagi yang degil tak ikut arahan..ko orang ni tak takut Ker..ermmm ko orang tak rasa lah takut sekarang kot sebab tak kena kat diri korang and family korang lagi..bila dah kena baru korang nak sedar kot..plss lah still at home je..
Memang boring kot kadang kadang mai bila terperap je kat umah..bukan sari dua kot duk umah je tak kije.. almost 2 week jugak ..tu pun tegop keadaan lepas 2 week ni..kalau makin parah..maybe kena tambah lagi cuti kot...biasa kita hari hari kije..dah kena cuti cam ni..memang terasa lah tahap kepuasan dia..lagi lagi tak dapat nak pi mana mana.
Aku syorkan lah..time ning korang layan anak anak kat umah..lepak santai Ngan family dah lah.. before ni korang bizi skrg ni lah masa untuk family and anak anak pulak kan...
Mat AqeeL tengah hari pun dia ajak Mok dia teman dia main....macam aku ckp..time ni lah masa korang untuk anak anak..
Dalam sejarah hidup aku 30 tahun ni..solat jumaat tak dilaksanakan di masjid masjid seluruh Malaysia..
Hope wabak covid19 ni berakhir dalam masa terdekat ni.. lindungilah family kami, doktor-doktor...misi misi dan semua yang terlibat dalam menangani wabak covid19 ..aminn..
SEkiAn || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH




No comments:
Post a Comment