Followers

Wednesday, January 19, 2011

::meLukai dan DiLukai::

.
>>>>mmm this time we want talk
about hurt and hurting the people. ha cam tajuk best and hangat pulak kan.kite start with dilukai. ermm biasalah hidup ni macam rempah.Rasa dah bercampur2 manis, pedas, masam, pahit, payau, masin..ermm tu yang hidup jadi indah n kadang2 pahit. klu tak tak best pulak tawar hambar. bila pedas kite adventure sebab kne tempuh pedas tue, bila pahit kite tahan jelah sebab tak tertanggung, bila manis kite jadik lupe diri sume bessttt je kan..tu la rencah hidup.

Pengalaman aku memang banyak dalam usia 22 tahun, No wonder ade la jugak pengaLaman yang melibatkan dilukai dan Melukai. Even ade yang tak perLu diingat pun tapi itulah Kenangan yang tak kan terhapus maCamTu aje.<<< >>> biLa menyebut tentang diLukai..erm banYak tapi so Far tak Pernah memakan diri (Alhamdulillah). Kadang2 rasa tak perlu ungkit pun hal-hal luka melukai ni. just nak refresh balik and buat pedoman jangan buat balik!! hehe ;P. aku pernah diLukai oleh orang yang aku harap dialah jodoh aku . ada keserasian antara kami tapi jodoh mungkin takde.
Dia dah bahagia dengan perempuan pilihan dia. Mula-mula memang payah nak terima sebab banyak kenangan ngn dia plus kiteorg sekepala jugak tapi jodoh kat tangan Allah kan. Sapelah kita nak menentukan semua.
*** Alhamdulillah. Hati aku lega sangat. Tipulah klu aku cakap dulu time belum dapat maafkan dia sepnuhnya aku asyik padankan muka aja kat dia coz tak dapat terima sebab dia tipu aku and permainan hati aku. Tapi bila da makin besar, dah pikir banyak benda lain yang aku rasa lagi penting and aku tak kisah dah. Maksudnya aku ni lebih baik dari dia dan sebab tu aku akan dapat jodoh yang lebih baik, insyaallah.. (sedapkan hati ) hihi. Now kiteorg dah lost contact cz dia dah kawin ngn perempuan tue..x kan aku nak ckp cm ner diaorg kawin kan..nanti mengaibkan diaorg plak…klu ikut hati mmg aku leh lepas je kt sini..
Dulu baru2 kahwin ada juga dia carik aku, cakap rindulah, menyesallah, apelah tak boleh lupalah tapi Alhamdulillah aku dapat tepis lah jugak walau dalam hati Allah je tahu gelodak perasaan aku tak hilang lagi perasaan sayang tu. But now dah Ok dah. Masing2 dah jalankan hidup masing2. Walaupun aku belum ada ikatan sah, sudah ada pengganti dia yang lebih baik. InsyaAllah***
----> Manusia ni macam2. Bila dah frust dilukai macam2 nak buat. Klu ikutkan hati alamatnya meranalah. Tapi tu semua atas diri, atas iman. Cakap memang senang. Nak praktik? Ermm tepuk dada tanya selera lah!. Tapi bila tengok pengalaman kawan2 yang dilukai memang sangat kasihan. Yelah nama pun dah sayang susah nak cakap yang buruk nampak baikk je. Itu kuasa cinta kot!. Bila dah dilukai mata pun buat2 tak nampak apa yang pasangan buat jahat ke baik ke. Ape2 pun ikut hati masing2 sebab yang rase pedih, suka bercinta ni diri sendiri kan. kadang2 nasihat pun bukan boleh dengar klu bukan atas diri sendiri yang ubah. Samelah dengan petikan ni 'Allah takkan ubah nasib hambanya melainkan dia sendiri yang ubah'. Wallahualam.<---- span="span">
:: Bila sebut melukai pulak. Aku pun ada melukai orang. Entahlah kadang2 jadi perempuan ni payah jugak. Maybe time tue aku just nak buang bayangan and ingatan kat laki tue ah..tapi tipu ah aku ckap aku leh lupakan dia sepenuhnya..aku masih ingat kt dia..so..yang jadi mangsa lelaki2 yang couple dengan aku selepas dia..ramai kot aku mainkan hati lelaki. Aku senang terima and tolak cm tue je..nak cakap dendam ngan laki tu x jugak..tapi lebih kepada takut..bila aku rasa laki tue x leh masuk dengan cara and dunia aku.aku mintak putus and bawak haluan masing2.. tapi sekarang aku dah berubah kot lepas jumpe seorg insan yang aku rasa cukup lengkap and istimewa sgt pada mata aku..seolah-olah aku jatuh cinta pandang pertama…sengalkan…alhamdulillah aku dah couple dengan insan ni dah hampir 3 tahun..doakan aku bahagia selamanya dengan dia..harap dialah jodoh aku…
So, mmg x leh nak kate apalah..majoriti mmg org pernah alami dilukai and melukai..pandai pandailah bawak diri and pikir baik buruk setiap perkara yang kita buat and akan kita buat…

No comments:

Post a Comment