ANAK MANJA IBU
sebab apa2pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. apa sikit ibu!!....
*aku= sory aku bukan anak manja ok..
ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia ajer yg betul..dlm ramai2 adik beradik dia ajer yg KETEGANG .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh2… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan..
*aku=woi..ni mmg peragai aku sejak azali..mmg aku jenis degil sgt2…aku pun x tau nape aku degil sgt..then x mustahirlah mak aku selalu marah aku and selalu sakit kepala pikir hal aku..sory mak..nanti x buat lagi erk..
TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia..
*aku=pujuk memujuk ni bukan care aku lah kot..biasa ngaduh ngan pakwe aku pun..aku buat ded je org kate..aku diam and x ambil hal walaupun aku tau aku yang salah....last sekali pakwe aku lah duk mancing manja2 ngan aku balik and terus baik..aku mmg x pandai pujuk org…klu aku tau aku salah dengan dia..aku diamkan je..biar dia sejuk dulu..then bila dia dah sejuk boleh je aku buat baik balik kt dia..
BERCINTA
Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…sanggup berkorban …
*aku=ye kot..aku mmg jenis setia..tapi jangan lah cabar kesetiaan aku plak..
HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam2 hitamlah kalau putih …. putihlah ….degil tak boleh toleransi
*aku=cm aku cakap..sekali aku ludah aku x kan jilat balik..sekali aku buat keputusan jgan harap aku untuk ubah balik.
HATI
No 2 ni juga nampak ajer keras…tp hati dia lembut juga….SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka
*aku=itulah aku..
BERDIKARI
very independent..mmg betul..tp kalau terlebih indepent pun payah…..TP mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik2 kena control kena report kat diorang ) ..
*aku= part aku suka..mmg aku suka hidup berdikari..cari pengalaman sediri..biasanya aku jarang habiskan masa kt umah aku sendiri..time cuti comfirm aku merantau ke bandar cari keje ..x kesah ah aku hidup tanpa bantuan family time tu..lagi pun aku mmg jenis x suka di kongkong..
ARAHAN
anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja ngan org…ramai anak no 2 ni keje sendiri
*aku= x kot..aku boleh je keje ngan sape2..janji dapat gaji yg halah..
PEMAAF & caring
tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jgn bg diorg marah….kalau depa marah faham sajer lah
*aku= entahlah..aku senang terima org jadi kawan aku..tapi aku susah nak maafkan dia bila dia buat aku betul2 benci dia..so..jganlah cari pasal ngan aku kan.
PAKAIAN
Nak ajer up to date…semua nak kemas....
*aku=aku jenis simple je kot..
No comments:
Post a Comment