Followers

Monday, March 30, 2020

Roti pita & sambal sardin.

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

 Ni lah kejadian nye bila first time buat..tak dop masalah rupa tak dop.janji sedap..k guane?..

Roti pita..first time jugak aku dengar namanya..ni kes puasan duk umah lah..godek Facebook Pah ceroh..jumpe resepi mudah mudah...ajommm try lalu..

Resepi & cara buat dia..sebijik aku ikut Hop Ning..cuma mintak jagung erk..aku tukar Ngan minyak masak biasa je sebab xdop minyak pesen hop dia sebut tu.



Ok..masa nak goreng roti ni..lepas kena peram doh setengah jap tu..kita kena golek dia bagi nipis...jangan nipis sangat agok agok je..sebab bila nipis dia naik kembang comel je....besor besor Pulok jadinya..tu jadinya orang Kate garing diluar ..lembut di dalam..

First time buat..memang not bad lah..cicoh pulak Ngan sambal sardin..makan panas panas..memang sedap..family aku semua try xde yang komen pelik pelik .makan pun berselera..haha..moga bukan selalu aku merajinkan diri masuk masak dapur.

So..bila kena duk umah je Ning...kijenya nok makan jelah..haha

Duk umah ye..
Peraturan kawalan pergerakan masih on nye..
Kita jaga kita.
Semoga wabak covid19 ni cepat cepat hilang daripada muka bumi ni.amin.

SEkiAn
 || CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH

No comments:

Post a Comment