Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Memang hal ni mengejutkan pada aku..yelah even aku bukan salah seorang yang diberhentikan..tapi aku dapat rasakan perasaan Dorang tika ni..sama sama kije.. heppy bersama..makan bersama and now tau tau Dorang dah xde lepas ni when pKp berakhir dan dapat kerja macam biasa balik.
Yap..alasan sebab Dorang pekerja kontrak je..so company boleh buat suka hati je nak buang..dah la time genting macam ni..kesian dorang yang terlibat..even tak nak bayar gaji pun kat dorang x yah lah buat keputusan mengejut cam ni..kerajàan kan dah bagi peruntukan untuk bayar gaji pekerja rm600 sebulan melalui majikan..why pekerja kontrak tak dapat hak dorang sama.
Hope dorang dapat keadilan..
Done 2 week pkp berakhir 18-31mac2020..
Now sambung lagi 18.3-14.4:2020...hope cepat cepatlah negara kita bebas daripada wabak covid19 ni..
I miss nak masuk kije balik.nak jumpe kawan kawan balik..
SEkiAn
|| CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH
Memang hal ni mengejutkan pada aku..yelah even aku bukan salah seorang yang diberhentikan..tapi aku dapat rasakan perasaan Dorang tika ni..sama sama kije.. heppy bersama..makan bersama and now tau tau Dorang dah xde lepas ni when pKp berakhir dan dapat kerja macam biasa balik.
Yap..alasan sebab Dorang pekerja kontrak je..so company boleh buat suka hati je nak buang..dah la time genting macam ni..kesian dorang yang terlibat..even tak nak bayar gaji pun kat dorang x yah lah buat keputusan mengejut cam ni..kerajàan kan dah bagi peruntukan untuk bayar gaji pekerja rm600 sebulan melalui majikan..why pekerja kontrak tak dapat hak dorang sama.
Hope dorang dapat keadilan..
To kak kema
Kak Za
Liza
Dayah
Tati
Saiful
Haikal
Mizi
&
Lain lain
Moga korang ada rezeki yang lagi baik kat luar sana lepas ni.
Now sambung lagi 18.3-14.4:2020...hope cepat cepatlah negara kita bebas daripada wabak covid19 ni..
I miss nak masuk kije balik.nak jumpe kawan kawan balik..
SEkiAn
|| CoreTan Dari J.I.W.A H.A.T.I P.E.R.A.S.A.A.N || IEHAHFARIHAH


No comments:
Post a Comment