yap..banyak mana pun perkara itu muncul dalam hidup.. x mungkin x de dendam dalam hati kan..aku jua begitu..dendam pada orang2 yang pernah mengkhianati aku..aku mohon dia terima balasan tunai atas dunia ni jauh lebih dasyat dari apa yang dia lakukan pada aku..tapi tu dulu..dulu waktu hati aku memberontak ..hati aku merintih sendiri..hati aku meraung atas luka derita dari orang-orang yang aku percayai..
aku bangkit dari hidup aku yang terasa amat sukar untuk aku lalui lorong gelap tanpa cahaya..aku bangkit dari derita yang aku alami..aku bangkit dari kebahagian dia bersama orang lain..sehingga aku jadi diri aku sekarang..tipu diri sendiri teramat sakit..tapi perlu supaya kita x jadi bodoh di tipu orang yang kita percayai..
kau bahagia atas air mata aku!!!..kau sendiri yang ada jawapannya...aku x mohon penjelasan kenapa kau hadir semula dalam hidup aku sekarang.
tapi sampai bila kita harus simpan dendam bukan..redha, pasrah atas apa yang berlaku pada kita ada baiknya..serius untuk lupakan semua tu x semudah yang kita sangkakan..sebaik mana pun dia layan kita..take care kita or ambik berat pada kita lepas dia hadiahkan derita buat kita x dapat nak bayar harga ubat hati yang dilukai..mungkin kita boleh terima dia, tapi x macam dulu..macam orang cakap piring yang dah pecah atas lantai simen..kita cantun , gam , lekat macam manapun..retaknya tetap ada...kali pertama x kan sama ngan kali kedua or ketiga mahupun keempat..
sekian.

Betul.. selama kita myimpan dendam.. selama itu kita takkan tenang :)
ReplyDeleteyap..hati kena kuat..yakin ada hikmah semua tu berlaku.
Deletelike this entry :)
ReplyDeletethank.
Deletesalam ziarah..
ReplyDelete"CHIN up, put your shoulders back. Walk proud. Strut a little. Don't lick your wounds, celebrate them. The scars you bear are the sign of a competitor. Just because you didn't win doesn't mean you don't know how to roar.."
# my 2 cent
assalamualaikum ieha...betul tu mama pun ada buat n3 dendam semalam...x elok berdendam ni:)
ReplyDeletetengah cuba nak lupakan kenangan silam yang cukup sesakkan jiwa.
Deletethank .insyaallah akak..
ReplyDeletemaybe next entry nanti ye..
ReplyDelete