Assalamualaikum & Salam Sejahtera.
Sape ada gambar kenagan, sila angkat kaki..hehe…comfirm
semua ada kan gambar kenangan..
Mana korang simpan or letakkan gambar kenangan tu..dalam beg duit, dalam telefon or dalam laci meja
tulis korang..x kesah ah kt mane pun janji ia ttp gambar kenangan kan..
Klu yg simpan kt dalam beg duit or kat dalam tel tu mesti
hari2 korang bawak p sana sini kan..tapi pernah x korang tanye diri korang
sebab apa korang bawak gambar tu sentiasa dengan korang..sebab utk hilangkan
rindu ker?sebab telalu sayangkan orang dalam gambar tu ker?...
Ahhh x kesah lah tuk
apa kan..bukan satu kesalahan pun kan..yang jadi kesalahan bila korang bawak
hanya sebagai rutin harian..korang bawak setiap hari, tiap masa ..tapi
korang tak sedar pun kewujudan gambar tu di samping
korang..sedihhhh kan..
Gambar kenangan..jika kita hanya membawanya demi sekadar
secebis ingatan maka kita peroleh hanya satu cebisan memori yang mungkin indah
atau hanya secebis kenangan yang membuatkan kita mengingati seseorang.
So pandai2 lah korang hangai and buat apa pun ngan gambar tu..gambar kenangan ni sebenarnya boleh memberikan kita
suatu perasaan negetif and positif sebenarnya..
Contoh kalu korang tengok gambar yang membawa kenangan manis
dalam hidup korang..mesti korang tak puas tatap gambar tu kan sebab walau hanya sekeping gambar kenangan yang membwa
satu memori yang cukup indah
tu mampu memacu ingatan kearah kenangan yang paling indah dalam hidup
korang...
Then, bila korang tatap pulak gambar kenangan yang membuka
kenangan yang cukup pahit dalam hidup korang. Pasti perasaan korang berubah jadi satu perasaan yang menerbitkan
api kemarahan dan boleh mewujudkan perasaan negative dalam diri korang.
Gambar kenangan ni boleh buat korang rasa macam2 perasaan
samada negative or positif..so , pandai2 lah korang kawal perasaan korang tu
supaya hidup korang lagi ceria, indah dan bermakna untuk diri korang dan jugak
untuk orang2 sekeliling korang.
Sekian…
No comments:
Post a Comment