Assalamualaikum dan salam sejahtera
Minggu study week, aku cabut jap dari UTM balik Terengganu..kejap
je ok sebab aku tau and cukup utk sedarkan diri aku yang aku x akan pikir or
sentuh sikit pun sal study2 ni bila balik kampung. …(mmg jenis aku, aku x leh
study apa pun kt umah, asyik nak seronok je.)…aku balik mesti nak rehatkan otak
cukup2 kan..
Aku ambik tiket last minit..ni lah sudahnya…sampai je larkin
sentle jam dah 8pg lebey terus menapak kt kuanter tiket BUS Transnational ..tapi dia cakap HABIS…Aku p kat kuanter
bus Maju plak..kakak yang jaga tiket tu cakap “adik datang lambat cikit
je, baru je habis untuk pagi ni..yang kul 11 pg pun dah habis”…
Nape x habisnya tiket ..sekarang kan musim orang cuti sekolah ..so
susah sikit nak dapat tiket ke pantai timur..asyik full je..(padam muka aku)..gatai
nak balik sangat…
X putus asa aku try tanye tiket bus lain yang ke Terengganu pagi ni..ye lah x kira cam ner
aku nak balik jugak pagi ni..bus Durian Burung pun habis, cepat express pun
habis, sri maju pun habis...lastnya aku
tawakal kat kaunter Bus Adik Beradik..
last dapat gak tiket balik..
syukur dapat jugak walaupun
kena tggu sampai kul 10 pg baru bas gerak..x kesah ah janji balik..bus Adik
Beradik, x pernah terlintas pun n x pernah naik pun sejak 4 tahun aku berulang
alik dari JB-TRG or TRG-JB..first time sangat..
bas ni lah yang bawak aku balik Terengganu kali ni..
Moral=jangan suka
sangat beli tiket last minit..atas nasib je ada or tak.
Aku sampai Terengganu dah petang..penatnye….
Sekian…


No comments:
Post a Comment