Followers

Thursday, May 31, 2012

Tiket oh Tiket.


Assalamualaikum dan salam sejahtera

Minggu study week, aku cabut jap dari UTM balik Terengganu..kejap je ok sebab aku tau and cukup utk sedarkan diri aku yang aku x akan pikir or sentuh sikit pun sal study2 ni bila balik kampung. …(mmg jenis aku, aku x leh study apa pun kt umah, asyik nak seronok je.)…aku balik mesti nak rehatkan otak cukup2 kan..

Aku ambik tiket  last minit..ni lah sudahnya…sampai je larkin sentle jam dah 8pg lebey   terus menapak kt kuanter tiket  BUS Transnational ..tapi dia cakap HABIS…Aku p  kat kuanter  bus Maju plak..kakak yang jaga tiket tu cakap “adik datang lambat cikit je, baru je habis untuk pagi ni..yang kul 11 pg pun dah habis”…

Nape x habisnya tiket ..sekarang kan musim orang cuti sekolah ..so susah sikit nak dapat tiket ke pantai timur..asyik full je..(padam muka aku)..gatai nak balik sangat…

X putus asa aku try tanye tiket bus lain yang  ke Terengganu pagi ni..ye lah x kira cam ner aku nak balik jugak pagi ni..bus Durian Burung pun habis, cepat express pun habis, sri maju pun habis...lastnya  aku tawakal kat  kaunter Bus  Adik Beradik..

last dapat gak tiket balik..

syukur dapat jugak walaupun kena tggu sampai kul 10 pg baru bas gerak..x kesah ah janji balik..bus Adik Beradik, x pernah terlintas pun n x pernah naik pun sejak 4 tahun aku berulang alik dari JB-TRG or TRG-JB..first time sangat..

bas ni lah yang bawak aku balik Terengganu kali ni..

Moral=jangan  suka sangat beli tiket last minit..atas nasib je ada or tak.

Aku sampai Terengganu dah petang..penatnye….

Sekian…



No comments:

Post a Comment