Novel yang buat
aku gelak je sepanjang baca..serius
memang best sampai sakit perut aku duk
gelak ngan pembawaan watak Puteri Laila dan Hasrul ni..
Synopsis sikit=
Puteri Laila merasakan kehadiran Hasrul dalam hidupnya bagaikan satu bala apabila
musibah sering menimpanya setiap kali lelaki itu mendekatinya. Kisah gila-gila
mereka berterusan apabila Puteri Laila mendapat tahu Hasrul sebenarnya
mempunyai pertalian persaudaraan dengannya.
Megat Kamarulzaman, iaitu ayah
Puteri Laila telah jatuh miskin dan mempertanggungjawabkan Hasrul menjaga
Puteri Laila. Dapatkah Puteri Laila tinggal bersama Hasrul di rumah yang sangat
uzur itu? Dan bagaimana Hasrul menghadapi perangai Puteri Laila yang gila-gila
bahasa itu?
“hei orang miskin, kau dengar sini!
Aku akan ingat perbuatan atuk kau tu sampai bila-bila. Dan aku jugak takkan
lupa perbuatan kau yang menyimbah air ikan pada badan aku. Aku akan laporkan
semua ni pada daddy aku. Daddy aku akan cari kamu berdua dan ajar kamu secukupnya.
Daddy aku orang kaya tau, dia boleh buat apa sahaja.”-Puteri Laila
Mentang-mentang anak orang kaya, ingat aku takut. Aku pun
kaya jugak tau. Aku ada lalang-lalang kat belakang rumah aku tau. Hasrul
teringatkan semak belukar di belakang rumahnya. Tak ada duit, ada pokok-pokok
kayu pun jadilah.
“ ini cincin yang Rul bagi kepada saya
sewaktu dia melamar saya. Malah dia
sudah berjanji nak berkahwin dengan saya dalam masa terdekat ni. Apalah sangat
yang Rul boleh harapkan dari isteri seperti awak ni, entahkan mampu memberikan
zuriat padanya ataupun tak.”-azia
MY LOVE PLAYGIRL.


No comments:
Post a Comment