Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Ada sape2 sedih tak minggu ni, minit ni, saat ni…don’t sedih-sedih lah kawan yer....
Buat menda kita nak sedih kalau orang lain tak faham kita
Kan baik kalau kita sedih sebab kita tak boh memahami orang
lain.
Buat menda kita nak sedih bila orang lain tidak percayakan kita
Alangkah baiknya kalau kita sedih sebab kita tak percayakan diri
sendiri.
Tak yah lah nak sedih sangat bila orang lain tak beri kesempatan
pada kita
Tapi sedihlah sebab kita belum buat persiapan untuk sesuatu
perkara tu.
Janganlah sedih bila orang lain tidak menghargai kita.
Tapi kan bagus kalu kita sedih sebab kita tak boleh nak hargai
orang lain.
Jangan sedih sangatlah bila ada orang hina kita
Sedihlah sebab kita sendiri buat diri kita menjadi hina.
Tak yah sedih bila ada orang maki hamun kita
Tapi sedihlah bila kita sendiri yang mulut jahat pada orang lain
Janganlah sedih bila kita ni selalu kena kritik, kena komen
macam-macam..seolah-olah semua yang kita buat x kena pada mata orang lain.
Tapi kita sedihlah sebab kita sendiri yang tak pernah nak baiki
diri kita jadi lebih baik.
Jangan sedihlah bila kita ni selalu jatuh
Tapi sedihlah sebab kita sendiri tak mampu nak bangkit balik.
Janganlah bersedih kerana perjalanan hidup kita yang penuh ngan
pahit getir tu
Tapi sedihlah kerana kita
tak pernah belajar dari pengalaman.
Sebab kunci masalah itu ada dalam diri kita sendiri sebenarnya
bukan ada kat lain.
*berapa banyak kali sedih lah*
Apa pun terjadi, semua itu takdir Allah yang harus kita
terima dengan dada yang lapang.
.jpg)
No comments:
Post a Comment