Followers

Saturday, December 1, 2012

i L.O.V.E my Mom

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Morning all..hehe=pechhhhh.....

sape x sayang Mak@ ibu @mama@ mami and yang berkenaan dan semaksud dengannya lah..yang melahirkan kita ni,,, sape???  kalau ada yang  tak sayang and berniat x sayang, sila hempok kepala kat tiang lampu letrik tepi jalan erk sampai bersepah otak ok..jangan mimpi nak hidup bahagia tanpa bahagiakan kedua ibu bapa korang. TITIK!!!
buat Mak aku, Terima kasih banyak2 coz memahami hati seorang anak cam aku ni,paham keadaan aku sekarang..(mak mana yang x ambik berat sal anak dia kan, comfirm semua mak sayangkan anak dia, yang x sayang tu bukan mak namanya and x layak nak gelar mak). degil-degil aku, keras2 kepala aku mak aku masih sabar ngan karenah and perangai aku..sory mak selalu susahkan...

sejuk hati aku bila dapat bual panjang ngan mak aku ari ni..x sayang kdit ke wei,..olo olo langsung x lah kalau mak aku punya pasal sebab sen to4 tu semua pun dari mak aku jugak..dari aku bazir kat bakal laki aku baik aku utamakan mak aku dulu..dulu mana der pikir semua ni..x de kdit mintak mak nak msg calling2 boifren..skrg dah besar dah , dah leh pikir dah mana yang ptg..hehehe..bukan boifren tu x ptg, tapi ada masanya lah kan, x pasal merajuk pulak MIE nanti cakap dia x ptg dalam hidup aku..

setelah 5 kali cuba call,akhirnya mak aku angkat jugak phone..bukan mak aku merajuk ngan aku ok..cuma dia ada keje time aku call tu kot..maklumlah orang kampung sibuk sikit ngan ayam, itik , lembu and segala macam tanaman kat kebun, belakang umah sana..tu yang x dengar tu..aku pulak call ikut dang je orang cakap, mana lah tau orang tua tu tengah buat apa time tu..

lagi2, mak aku baru je dapat phone baru dari abang aku, so, jadinya janggal sikitlah kot kt dia nak guna and pakai baru2 ni..hehehe..kredit kat abang aku coz kasi phone baru kat mak aku..murah rezeki kau nanti...aminn..

lega cikit bila aku mengadu cam macam kat mak aku, siap berabak air mata lagi mintak mak nasihat and bagi kata2 semangat kat aku ni yang tengah down!! giler2 ni...cian kat mak aku kena layan bebelan and perangai anak dia sorang ni..x habis2 ngan problem..

but, aku rasa puas, lega dan tenang lepas cakap ngan mak aku..yap sebelum ni, aku memang jarang kongsi masalah aku ngan mak aku,ada perkara penting2 je aku cakap..kureng berkomunikasi lah katakan..bila duk jauh2 ni mula lah rindu...

aku sayang mak aku,bertuahnya aku rasa bila aku masih ada mak di samping aku yang selalu doakan dan x putus bagi nasihat + semangat untuk aku teruskan perjuangan disini selagi terdaya...

sory sangat2 buat mak sebelum ni aku selalu lalai dan belakangkan mak aku dalam segala perkara dan ari ni aku sedar betapa pentingnya dia buat aku..dan janji aku lepas ni, akan selalu tanya khabar mak aku & luangkan masa aku buatnya..dah x nak buat perangai lama, dah x nak duk jauh2 ngan mak aku dah lepas ni..sayang Mak.


sekian.


2 comments:

  1. Ibu adalah insan paling bererti dalam hidup seorang anak...Dia sentiasa ada di sisi kita tidak kira di saat kita sedih mahupun gembira ^_^ Hargailah dia sementara dia masih ada di sisi kita...

    ReplyDelete