Followers

Saturday, December 8, 2012

di Petang Hari: Lepak & Makan

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

selamat malam..baru sat balik dinner ngan my fren..dari pasar malam, ingt nak cari makan-makan isi perut..tapi kat sana dah kureng makanan..dah banyak gerai yang nak kemas dah..mean dah habis waktu niaga dorang kot..awaiii no kan..kul 9 lebey dah simpan..kalau kat kampung aku kul 12 tu masih syok orang duk jual beli lagi..

akhirnya Restoran PINANG jugak tempat dinner malam ni..ok, x sudah ngan itu..plan mencari buah tempatan pulak..aku mengidam nak makan rambutan lagi lepas petang tu..sedapppnya kalau dapat makan malam ni...tapi sedihhhhhh ..dah habis dah,....yang tinggal raja buah je..aku x makan raja buah ni..x kena ngan tekak aku..my fren aku memang suka...malam ni pun dia beli sebijik..yang terkejutttt nya harga dia..mak aiii mahal kot dri yang petang ari tu..2 kali ganda lagi..padahal sama saiz je..

ok citer petang ari tu.:...penahkah anda jumpe gerai2 seperti ini di sepanjang laluan perjalanan anda..x kesah lah pergi mana pun...tepi2 jalan tu..mesti jumpe kan gerai jual buah2 ni..ni kat belakang UTM jee..
tengok ni..terus ingt time kutik durian kt kebun mak bapak aku kt belakang umah je...berebut berlari pagi2 hari p kutik durian ngan adik beradik...tengok sapa dapat banyak sekali...nak tau  kebun belakang umah aku tu penuh ngan pokok2 buah-buah tempatan ni..bila time musim memang sonokkk...duk lepak kat bangsal kt kebun sambil tggu durian luruh, makan buah-buah kat situ..opppct  aku x suka durian ok..aku tolong kutik je..buah-buah lain macam rambutan, duku, langsat, manggis or lain-lain aku layan makan lah jugak...
 ok..sebab kt sini ada rambutan..aku beli lah..dah nak makan sangat..tggu time balik kampung entah sempat x ngan musim buah2 ni..mak aku dah berapa kali dah tanya bila aku nak balik..cakap buah-buah dah masak..entah sempat k idak  anak dia ni balik..harga kat sini..mak aiii, bagi aku lah mahal ..aku ngadu ngan mak aku cakap, beli buah sini..harga sekian sekian...sebab teringin nak makan sangat..beli lah..mak aku cakap, nak buat cam ner dah tempat orang..bukan kt kampung...
 emmmmm...agak2 aku sempat x balik nak melantak buah kt umah aku pulak...lagi 3 or 4 minggu tu..lama lagi rasa aku kt sini..hope rezeki aku masih ada di sana..
 ni hasil belian kami petang  itu..rambutan + Durian....jom makan makan....
kredit untuk IRAH..sempat lagi dia ambik gambar aku tengah makan..nasib x teruk sangat wataknya...

hehehe


sekian...

6 comments:

  1. wahh, durian...rmbutan...~ da lme xmkn..nk mintak skit boleh? hihi, ngade3 plak. sory3 >,<

    btw, jom singgah entry hanna pulak.
    http://farhanabiella.blogspot.com/2012/12/sebab-kenapa-orang-tak-suka-datang-ke.html

    ReplyDelete
  2. Sekarang nie musim buah...
    Lunch Wilma kat office pun kadang2 rambutan jak...
    Sampai nak batuk dibuatnya ^_^ Hehehe...
    Nasib tak bawa durian...
    Kalau tak, pengsan Boss :-)

    ReplyDelete
  3. sedap..memg hari tu makan durian n rambutan...pergghh...nikmat2

    ReplyDelete