
Masa aku bukak draft blog aku..aku jumpe etri ni..dah lame kot aku nak publish tapi asyik x jadi and xde idea nak tambah ayat..asyik tergantung je..ni pasal sebahagian dalam hidup aku lah kot..masa dulu..tentang hidup
Setiap ape yang berlaku dalam hidup kita selalu nya bukan kita yang merancang... ape yang lebih memilukan bila sesuatu benda tu terjadi d luar jangkaan kita...ini lah yang dinama kan lumrah kehidupan... kehidupan kita tidak lah selalunya manis seperti yang kita angan- angan kan... sudah pasti onak duri dan dugaan akan datang silih berganti bersama keceriaan... di sebalik sebuah keindahan akan pasti ada bersama keperitan...
Sebuah senyuman akan pasti pernah bersama kesedihan... sebuah gelak ketawa juga pasti pernah merasai jeritan dan tangisan air mata... kenapa semua ini selalu beriringan dalam diri dan kehidupan kita???? supaya kita x pernah lupa akan kepada NYA yang ESA... supaya kekadang kita terjaga dari ego kita...
Supaya kita terbangun dari lamunan dunia yang sementara.. supaya kita tahu di mana kesalahan kita... supaya kita dapat buka mata kita yang kita pernah ada silap nya.. supaya kita tahu bahawa kita ini punya kelemahan dan kekurangan...
ya allah bila kita tahu sesuatu tu tanpa di sangka rasa kelu lidah nk berbicara... ase macam2 terlintas dalam minda...ase pusing..bagai nk rebah... hurm.. ya allah.. maaf kan aku andai aku ini telah melukakan banyak hati yang memberi cinta suci..tetapi kekecewaan, kecurangan, keegoaan aku balas buat mereka .. maaf kan aku jika aku berada di landasan kegembiraan di atas kedukaan dan kelukaan insan lain... maaf kan aku kerana aku tidak mengetahui semuanya lebih awal...
sumpah aku x bermaksud untuk merampas dia dari ko..kedegillan dia untuk bersama aku and tekad dia untuk melepaskan ko terlalu tinggi.dia ckp dia x bahagia dengan ko, dia dah x leh teruskan hidup ngan ko...aku dah cuba jauhkan diri aku dari dia, aku dah cuba sakitkan hati dia tapi jiwa dia lagi keras dari hati aku..dia dtg cari aku, menharap aku terima dia..sabar dengan segala kerenah aku..berlembut bila aku kurang ajar..aku dah buat macam2 supaya dia benci aku tapi dia still utk bersama aku..aku dah x mampu nak menolak sampai aku boleh janji..“aku nak ko betul2 solo baru aku terima ko”..aku mintak maaf..
aku x sangka, benda tu jadi betul bila dia betul2 lepaskan ko demi untuk bersama aku..sumpah aku x pernah pakse dia..dia datang pada aku..dia yg kejar aku..dia yang terlalu mengambil berat pasal aku..aku kena tunaikan janji aku..dia ckp dia buat semua tu kerana aku,,dia nak aku..aku mintak maaf.

Ya Allah maaf kan aku jika aku telah merampas kebahagiaan insan lain... ape yang harus aku laku kan sekarang? menambah luka pada insan yang lain? berbahagia dan bergelak ketawa sedangkan ada insan yang menangis terluka kerana aku?
Ya Allah semoga insan di luar sana sudi maafkan setiap kesalahan aku ini sama ada aku laku kan dalam sedar @ sebaliknya... ya Allah.. sesungguh nya aku tidak mengetahui kebenaran yang sebenarnya sebelum ini...
Ya Allah.. kuatkan lah semangat ku... aku lemah tanpa petunjuk MU... tabah kan aku YA ALLAH... jadi kan aku setiap dugaan ini sebagai peringatan dari MU... Dekat kan lah diri ku ini bersama MU selalu... tenang kan lah hati ini supaya aku dapat membuat keputusan yang wajar.. YA ALLAH..aku sedih dengan ujian-MU ini... jadi kan lah aku ini seorang insan yang sabar...
Amin..
No comments:
Post a Comment