Orang cakap; berkawan bia le seribu, berkasih bia le satu.
Dalam Islam pon ada gak bitau; tidak sempurna iman seseorang itu jika dia tidak mengasihi sedaranya sebagaimana dia mengasihi dirinya sendiri. Means, tak salah kalau kita menyayangi sahabat kita.
Apa yang aku pikir - 'layan semua orang seselesa yang mungkin sebagaimana aku harap orang lain akan layan aku seselesa itu juga, juz make them happy'.
Yang aku baca dalam majalah Ujang dulu-dulu; true friend brings out the best to each other.
The most important thing is, belajar menerima kekurangan orang lain dan belajar juga menghormati kelebihan orang lain. Kadang-kadang benda yang kita rasa satu kelemahan pada diri kita sebenarnya adalah kekuatan yang tidak kita sedari.
In short, dalam apa jua perhubungan, percintaan, rumah tangga, persahabatan, rakan sekerja, ketua-kuli, semuanya perlukan give n take. Jangan biarkan emosi mengawal diri kita, patutnya kita yang mengawal dan memandu arah emosi kita. Cakap memang senang tapi nak membuatnya susah. Tapi, insya allah setakat ni rasanya mampu lagi nak kawal emosi yang melampau-lampau tu. Juz lapangkan dada n fikiran, tengok tengok unsur yang positif tanpa prasangka buruk. Tu je kot.
Dalam Islam pon ada gak bitau; tidak sempurna iman seseorang itu jika dia tidak mengasihi sedaranya sebagaimana dia mengasihi dirinya sendiri. Means, tak salah kalau kita menyayangi sahabat kita.
Apa yang aku pikir - 'layan semua orang seselesa yang mungkin sebagaimana aku harap orang lain akan layan aku seselesa itu juga, juz make them happy'.
Yang aku baca dalam majalah Ujang dulu-dulu; true friend brings out the best to each other.
The most important thing is, belajar menerima kekurangan orang lain dan belajar juga menghormati kelebihan orang lain. Kadang-kadang benda yang kita rasa satu kelemahan pada diri kita sebenarnya adalah kekuatan yang tidak kita sedari.
In short, dalam apa jua perhubungan, percintaan, rumah tangga, persahabatan, rakan sekerja, ketua-kuli, semuanya perlukan give n take. Jangan biarkan emosi mengawal diri kita, patutnya kita yang mengawal dan memandu arah emosi kita. Cakap memang senang tapi nak membuatnya susah. Tapi, insya allah setakat ni rasanya mampu lagi nak kawal emosi yang melampau-lampau tu. Juz lapangkan dada n fikiran, tengok tengok unsur yang positif tanpa prasangka buruk. Tu je kot.
bermakna ni.haha.
ReplyDeleteamalkan erk...huhuhu
ReplyDelete