the simmering tensions are just bubbling under the surface and
may spark out without any notice.....
may spark out without any notice.....
"bila kita nampak macam rilex je, ceria, gembira je; actually it doesn't mean that kita takde pendamkan apa apa kat dalam hati or perasaan kita,kan?
tapi, sebenarnya apa yang paling penting ialah bagaimana kita cuba mengawal diri kita supaya tak me'rojak'kan satu problem dengan problem yang lain.
mungkin kita betul, mungkin jugak kita salah. bila kita terlalu banyak nak ambil tahu, terlalu banyak tanya, orang kata kita ni macam polis la, penyiasat la, bz body la. tapi, orang takmau plak tanya dan amik tahu kenapa kita asyik bertanya, pada dorang itu semua menyibuk, curiga atau ntah apa apa.
sesetengah orang cuma nakkan diri dia je dipahami oleh orang lain tapi dia tak nak plak cuba nak pahami diri orang lain. betul la orang cakap, rambut je sama hitam tapi ..hati lain lain.
mesti kita sedih,kan? sedih bila orang yang paling rapat dengan kita meninggikan suara kat kita, mengherdik kita sedangkan kita pula cuba mengawal diri supaya 'volume' kita tak naik tinggi kat dia.
kalau kita nak buat perkara yang sama, boleh sangat sangat. tapi, apa guna kalau dah bertekak macam tu?
tapi, sebenarnya apa yang paling penting ialah bagaimana kita cuba mengawal diri kita supaya tak me'rojak'kan satu problem dengan problem yang lain.
mungkin kita betul, mungkin jugak kita salah. bila kita terlalu banyak nak ambil tahu, terlalu banyak tanya, orang kata kita ni macam polis la, penyiasat la, bz body la. tapi, orang takmau plak tanya dan amik tahu kenapa kita asyik bertanya, pada dorang itu semua menyibuk, curiga atau ntah apa apa.
sesetengah orang cuma nakkan diri dia je dipahami oleh orang lain tapi dia tak nak plak cuba nak pahami diri orang lain. betul la orang cakap, rambut je sama hitam tapi ..hati lain lain.
mesti kita sedih,kan? sedih bila orang yang paling rapat dengan kita meninggikan suara kat kita, mengherdik kita sedangkan kita pula cuba mengawal diri supaya 'volume' kita tak naik tinggi kat dia.
kalau kita nak buat perkara yang sama, boleh sangat sangat. tapi, apa guna kalau dah bertekak macam tu?
so lu pikir ah sendiri..baik bagi orang lain baiklah bagi kite..huhu
No comments:
Post a Comment