
Sape tau berapa banyak pantai ada kt Terengganu?? Sape leh jawab bagi 10sen..hehehe..
Mengikut apa yang aku tau lah..pantai kt Terengganu ni ada lebey kurang 56 pantai..yang pernah aku sampai maybe x sampai dalam 20 pantai kot..cz aku x de mase nak menerokai pantai ni lebey2 buat masa sekarang cz aku tgh cibuk study kt tempat org..bila balik Terengganu pun terikat dengan hal lain yang menyekat aku utk menjelajah pantai..aku mmg kaki pantai..aku suka tengok laut..x kisah berapa lame duduk kt pantai tu janji hati aku tenang..
Area besut ada lebih kurang 5 pantai..tapi 1 pantai pun kt area Besut aku belum sampai…Pantai Kuala Besut, Pantai Air Tawar, Pantai Bukit Keluang, Pantai Dendong And Pantai Benting Lintang tggulah kedatangan ku nanti..cewahhh ayat x leh blahh…tapi klu ada rezeki insyaallah aku akan sampai jugak kt sana.
Area setiu ada 8 pantai..aku pernah sampai 2 pantai kt area tu iaitu Pantai Rhu Sepuluh and Pantai Merang..time tu aku tengah dalam Latihan Khidmat Negara (PLKN) kt Merang Suria Holiday Camp..so dapatlah jugak aku hayati keindahan pantai2 ni..Pantai Fikri, Pantai Saujana, Pantai Mangkok, Pantai Penarik, Pantai Bari Dan Pantai Telaga Papan belum ada rezeki lagi aku sampai sana….insyaallah ada rezeki sampai lah..
Area kuala Terengganu ada 12pantai... 5 diantaranya aku dah sampai…5 je..hehehehe..Pantai Lembah Bidong, Pantai Batu Buruk, Pantai Kuala Ibai,Pantai Mengabang Telipot Dan Pantai Cendering ni pantai aku pernah sampai..pantai batu buruk tu paling top sekali..sape rakyat Terengganu yg belum jejak pantai batu buruk mmg tuuutttttttttt……..rugi..Pantai Batu Rakit, Pantai Pengkalan Maras, Pantai Mengabang Kolam, Pantai Mengabang Tengah, Pantai Tok Jembal, Pantai Seberang Takir dan Pantai Tanjung Kapur..aku belum sampai..insyaallah klu ada rezeki sampailah nanti.
Area marang pun ada banyak pantai..aku penah sampai Pantai Rusila je..cz dulu time aku kecik2 mak aku selalu bawak p Rusila, dia bukak perniagaan sane tiap2 hujung minggu sambil dgr kuliah agama kt masjid rusila tue..so tgh mak aku layan jual beli tu..aku merayap lah..time tu mmg aku nakal sikit..pantai pun x jauh je dari area mak aku tu..tu yg aku berani jalan2 tu..main kejar2 kt pantai ngan rakan sekampung aku yg ikut serta ngan mak bapak dia..time lapar je aku cari mak aku nak makan..hahaha..Pantai Kijing,Pantai Pulau Kekabu, Pantai Seberang Marang, Pantai Kelulut, Pantai Pulau Kerengga, Pantai Merchang, Pantai Pasir Putih and Pantai Jambu Bongkok aku belum sampai..maybe next time.
Dungun ada 11 pantai..satu pantai pun aku belum jejak..maybe lain kali aku pergi sana..Pantai Rantau Abang, Pantai Kuala Abang, Pantai Tanjung Jara, Pantai Seberang Pintasan, Pantai Teluk Bidara, Pantai Kuala Dungun, Pantai Teluk Lipat, Pantai Tanjung Gaduh, Pantai Tebing Tembah, Pantai Kampung Nyior dan Pantai Paka.
Akhir sekali area kemaman..ada 11 pantai..7 daripadanya aku dah jelajah..Pantai Kemasik, Pantai Kijal, Pantai Teluk Kalong, Pantai Geliga, Pantai Bukit Kuang, Pantai Telaga Simpul dan Pantai Teluk Mak Nik.. ni antara tempat dating aku lah dengan BF aku..BF aku org sini so tempat ni lah selalu lepak selain kt kedai makan, shoping complex or ronda jalan kemaman-kuantan…pantai teluk kalong tu mmg favorite aku lah..klu BF aku tanye nak p pantai mane..teluk kalong first kali aku jawab..kenapa?? aku jatuh cinta pandang pertama dengan pantai tu..siyesss cantik giless beribu kali p sana pun aku x puas..klu boley aku nak bina khemah kt pantai tu klu x leh bina umah sekalipun..syokkk habis lepak kt sana..Pantai Ma Daerah, Pantai Kerteh, Pantai Beris Meraga and Pantai Kuala Kemaman dalam on the way org kate…insyaallah x lame lagi sampai lah tu..
Tu je kot aku nak cakap malam ni..aku bosannn sebenar nye time nie..
Gud nite..
Mengikut apa yang aku tau lah..pantai kt Terengganu ni ada lebey kurang 56 pantai..yang pernah aku sampai maybe x sampai dalam 20 pantai kot..cz aku x de mase nak menerokai pantai ni lebey2 buat masa sekarang cz aku tgh cibuk study kt tempat org..bila balik Terengganu pun terikat dengan hal lain yang menyekat aku utk menjelajah pantai..aku mmg kaki pantai..aku suka tengok laut..x kisah berapa lame duduk kt pantai tu janji hati aku tenang..
Area besut ada lebih kurang 5 pantai..tapi 1 pantai pun kt area Besut aku belum sampai…Pantai Kuala Besut, Pantai Air Tawar, Pantai Bukit Keluang, Pantai Dendong And Pantai Benting Lintang tggulah kedatangan ku nanti..cewahhh ayat x leh blahh…tapi klu ada rezeki insyaallah aku akan sampai jugak kt sana.
Area setiu ada 8 pantai..aku pernah sampai 2 pantai kt area tu iaitu Pantai Rhu Sepuluh and Pantai Merang..time tu aku tengah dalam Latihan Khidmat Negara (PLKN) kt Merang Suria Holiday Camp..so dapatlah jugak aku hayati keindahan pantai2 ni..Pantai Fikri, Pantai Saujana, Pantai Mangkok, Pantai Penarik, Pantai Bari Dan Pantai Telaga Papan belum ada rezeki lagi aku sampai sana….insyaallah ada rezeki sampai lah..
Area kuala Terengganu ada 12pantai... 5 diantaranya aku dah sampai…5 je..hehehehe..Pantai Lembah Bidong, Pantai Batu Buruk, Pantai Kuala Ibai,Pantai Mengabang Telipot Dan Pantai Cendering ni pantai aku pernah sampai..pantai batu buruk tu paling top sekali..sape rakyat Terengganu yg belum jejak pantai batu buruk mmg tuuutttttttttt……..rugi..Pantai Batu Rakit, Pantai Pengkalan Maras, Pantai Mengabang Kolam, Pantai Mengabang Tengah, Pantai Tok Jembal, Pantai Seberang Takir dan Pantai Tanjung Kapur..aku belum sampai..insyaallah klu ada rezeki sampailah nanti.
Area marang pun ada banyak pantai..aku penah sampai Pantai Rusila je..cz dulu time aku kecik2 mak aku selalu bawak p Rusila, dia bukak perniagaan sane tiap2 hujung minggu sambil dgr kuliah agama kt masjid rusila tue..so tgh mak aku layan jual beli tu..aku merayap lah..time tu mmg aku nakal sikit..pantai pun x jauh je dari area mak aku tu..tu yg aku berani jalan2 tu..main kejar2 kt pantai ngan rakan sekampung aku yg ikut serta ngan mak bapak dia..time lapar je aku cari mak aku nak makan..hahaha..Pantai Kijing,Pantai Pulau Kekabu, Pantai Seberang Marang, Pantai Kelulut, Pantai Pulau Kerengga, Pantai Merchang, Pantai Pasir Putih and Pantai Jambu Bongkok aku belum sampai..maybe next time.
Dungun ada 11 pantai..satu pantai pun aku belum jejak..maybe lain kali aku pergi sana..Pantai Rantau Abang, Pantai Kuala Abang, Pantai Tanjung Jara, Pantai Seberang Pintasan, Pantai Teluk Bidara, Pantai Kuala Dungun, Pantai Teluk Lipat, Pantai Tanjung Gaduh, Pantai Tebing Tembah, Pantai Kampung Nyior dan Pantai Paka.
Akhir sekali area kemaman..ada 11 pantai..7 daripadanya aku dah jelajah..Pantai Kemasik, Pantai Kijal, Pantai Teluk Kalong, Pantai Geliga, Pantai Bukit Kuang, Pantai Telaga Simpul dan Pantai Teluk Mak Nik.. ni antara tempat dating aku lah dengan BF aku..BF aku org sini so tempat ni lah selalu lepak selain kt kedai makan, shoping complex or ronda jalan kemaman-kuantan…pantai teluk kalong tu mmg favorite aku lah..klu BF aku tanye nak p pantai mane..teluk kalong first kali aku jawab..kenapa?? aku jatuh cinta pandang pertama dengan pantai tu..siyesss cantik giless beribu kali p sana pun aku x puas..klu boley aku nak bina khemah kt pantai tu klu x leh bina umah sekalipun..syokkk habis lepak kt sana..Pantai Ma Daerah, Pantai Kerteh, Pantai Beris Meraga and Pantai Kuala Kemaman dalam on the way org kate…insyaallah x lame lagi sampai lah tu..
Tu je kot aku nak cakap malam ni..aku bosannn sebenar nye time nie..
Gud nite..
No comments:
Post a Comment