Aku sendiri masih belum sempurna dalam semua aspek, masih memerlukan bimbingan dari orang lain, dan masih belum cukup matang untuk memberi nasihat. Aku tak sempurna, tapi aku cuba.. Segala salah harap dimaafkan.
Sebelum tu aku nak tanya sikit, kamu semua sihat kah diluar sana? Sudah makan kah? Bahagiakah hidup kamu semua? Aku dengar ramai yang sedang berduka sekarang. Bersabarlah kawan, hidup ibarat roda kan, kadang kita berada diatas, kadang kita berada dibawah. Kalau kau sedang berada dibawah jangan lah sedih. Mungkin tuhan sedang menguji.
Sebelum tu aku nak tanya sikit, kamu semua sihat kah diluar sana? Sudah makan kah? Bahagiakah hidup kamu semua? Aku dengar ramai yang sedang berduka sekarang. Bersabarlah kawan, hidup ibarat roda kan, kadang kita berada diatas, kadang kita berada dibawah. Kalau kau sedang berada dibawah jangan lah sedih. Mungkin tuhan sedang menguji.
TAPI KENAPA KAMU CURANG KAWAN???
Oh mungkin sebab nak cari lebih baik dan sempurna dari pasangan kamu. Macam tu?
Em just my opinion okay. Dalam berpasangan ni, kalau kita sentiasa nak mencari yang lebih baik, tak kan ada ending sampai bila-bila pun. Okay let say kau dah ada boyfriend dan kemudian jumpa yang lebih baik, kau pergi pada yang lebih baik tu ke? Is that what you really meant? Dan bila jumpa yang baik,kau terjumpa lagi yang lebih lebih baik, kau terus bertunang dengan dia. Lepas bertunang kamu jumpa yang terpaling baik, kau tinggal tunang kau, lepas tu kawen pulak dengan yang kononnya terbaik tu. Bila dah kawen, kau ada masalah, kau jumpa yang lagi baik dari yang paling terbaik, So what you gonna do then??
Pendapat aku, the best is terima baik buruk pasangan. Accept each otter, their good and bad, and it will make a good and happy relationship. KESETIAAN TU PALING PENTING. Kau sendiri tak perfect tak payah lah nak cari yang perfect sangat. What the hurm. Ingat lah, setan kerja hari-hari goda manusia. Okay. Aku sendiri pun pernah tergoda. Semua manusia pernah tergoda, yang penting diri sendiri pandai kawal.
Love is the person that you think about during the sad songs.
Kalau kau masih keliru siapa kau sayang, fikirkanlah. Cubalah dengar dan hayati lagu sedih. Dan siapa yang kau terbayang. Kalau dia, cubalah yakinkan dalam diri yang kau sangat sayangkan dia. Tak perlu nak mencari kesempurnaan sangat.
Korang percaya tak, cinta orang buta lebih indah sebab mereka akan sentiasa berpegangan tangan tak kira dimana, tak akan sekali-kali membanding wajah pasangan dengan wajah orang lain, tak perlu rambang mata bershopping, dan 99.99% tidak curang. Itulah kenapa orang istimewa ni lebih gembira dari mereka yang tak istimewa.
Aku buat entry ni bukan apa, orang sekeliling terlalu menjengkelkan. Aku terlalu simpan semua dalam hati. Sebab itulah terjadinya entry macam ni. Secara ringkasnya, orang yang curang ni, tak kira lelaki atau perempuan merupakan orang yang terlalu mencari kesempurnaan hidup. Apa yang dimiliki seakan tak berharga. bila dah kehilangan..
LU FIKIR LAH SENDIRI! Bab kate Nabil..hehe aKu baru je tengok citer LU FIKIR LAH SENDIRI ni walaupun org ckp citer ni dah lapok berhapuk..x pe xpe..janji dari citer tu aku dapat sikit faedah..janji berguna utk aku dah lah..
No comments:
Post a Comment