Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Weekend hari tu aku jalan2 kat city square(CS) JB..lama x datang sini…hari ni sebab keje aku habis sampai kul 2 je..so, terus merewang ke CS..orang lain balik keje , rehat kat umah..aku boleh pulak cari keje lain duk ukur ke jalan..CS ni dekat dah ngan tempat keje aku tu and kat sana memang ramai orang..memang meriah babe..macam2 event yang ada sana..
Event yang aku nak citer ni sal satu perayaan kaum cina iaitu PERARAKAN CHINGAY KUIL KUNO JOHOR..bapak panjang nama..tapi serius cukup meriah..ada lebih kurang beratus kenderaan berhias or elemen yang ada kaitan ngan event ni..
Perarakan ni betul2 depan CS..time ni x ramai lagi orang ..pentas pun tengah prepare untuk majlis malam nanti..
Ni lagi pic perarakan dorang..cukup meriah..kaya ngan cahaya lampu hiasan yang warna warni..ada naga and tanglung lagi..hehe..mestilah 2 benda alah tu kena ada..kaum cina kan…
Ok.balik dari sini, pehhhggg jemmm gila jalan..tu pun blahhh awal lagi..majlis x tamat pun lagi..tapi atas jalan bersesak kenderaan..sampai utm pun lambat..ok..tu je..jumpe next entry..
sekian.








wah menrik..memg setiap tahun ade ke perayaan ni
ReplyDelete